خریدن بیشتر ویتامین های خوراکی پول دور ریختن است به جز این دو ویتامین!

طبق نتایج به دست آمده در دانشکاه جانز هاپکینز، بسیاری از ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی هیچ نقشی در افزایش طول عمر و سلامتی قلب ندارند. با فارنت همراه باشید…

0

نتایج تحقیقات جدید صورت گرفته توسط محققان در دانشگاه هاپکینز نشان می‌دهد که بسیاری از ویتامین های خوراکی و مکمل‌های عذایی دور ریختن پول است اما در این بین دو استثنا به نام‌های فولیک اسید و اسید چرب امگا 3 وجود دارد. هر چند که نام یکی از ویتامین‌های پرطرفدار و مواد معدنی در لیست موارد مربوط به سکته مغزی آمده است.

بیش از نیمی از ساکنان کشور آمریکا هر روز حداقل یک مورد از ویتامین‌ها یا مکمل‌های غذایی را مصرف می‌کند تا در سال بیش از 31 میلیارد دلار در زمینه داروهای بدون نیاز به نسخه هزینه شود. محققان پس از انجام حدود 277 نوع آزمایش به این نتیجه رسیده‌اند که بخش اعظمی از این هزینه به معنی واقعی کلمه دور ریختن پول است.

فولیک اسید و اسید چرب امگا 3

خبر خوب این است که خوردن بیشتر این داروها می‌تواند کاملا بدون ضرر باشد اما طرف بد ماجرا می‌گوید که اکثر این داروها هیچ‌گونه تاثیری در افزایش طول عمر و تامین سلامتی شما ندارند و یک هزینه اضافی به حساب می‌آیند.

البته دو مورد استثنا در این بین وجود دارد که یکی از آن‌ها فولیک اسید بوده و دیگری اسید چرب امگا 3 است. یک ارتباط واضح بین فولیک اسید و اسید چرب امگا 3 با رژیم غذایی کم‌نمک وجود دارد که می‌تواند تاثیر شایانی در سلامت شما داشته باشد.

با تغذیه و مواد غذایی سالم و مناسب هیچ نیازی به ویتامین خوراکی ندارید

تعداد زیادی از گزارشات حاکی از آن است که افراد بزرگسال هیچ گونه نیازی به استفاده از ویتامین های خوراکی و مکمل‌های غذایی ندارند و حتی برخی از مطالعات قدیمی‌تر این قضیه را باعث و بانی بسیاری از مشکلات سلامتی افراد قلمداد می‌کنند. کارشناسان اعتقاد دارند که ویتامین و مواد معدنی لازم بدن از طریق مواد غذایی سالم و مناسب به دست می‌آید و نمی‌توان آن‌ها را از طریق قرص‌ها و داروها برای بدن تامین کرد.

دانشگاه هاپکینز تحقیقات تکمیلی خود را انجام داده و نتایج فوق را به دست آورده است. در حالی که ترکیب ویتامین D و کلسیم می‌تواند احتمال سکته مغزی را به اندازه 17 درصد افزایش دهد، فولیک اسید این احتمال را به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد. یک رژیم غذایی کم‌سدیم می‌تواند 10 درصد فاصله شما با مرگ را افزایش دهد و روغن ماهی قادر به کاهش 7 درصدی حمله قلبی است.

منبع Slash Gear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.