نوار ویدیویی اصلی فرود اولین انسان بر روی ماه به قیمت 1.82 میلیون دلار به حراج گذاشته شد

نوار ویدیویی اصلی فرود بر روی ماه توسط آپولو 11 هفته پیش به قیمت 1.82 میلیون دلار به فروش رسید.

0

نوار ویدیویی فرود روی ماه 43 سال پیش توسط یک کارآموز ناسا با قیمت 217.77 دلار خریداری شده بود. این خرید در یک حراجی دولت صورت گرفت که دولت محصولات اضافی خود را به فروش می‌رساند و در این حراجی نیز بیش از 219 تکه اضافه به فروش رسید.

در جریان حراجی فضایی ساتبیز، بیش از 5.5 میلیون دلار قطعه به فروش رسید. این قطعات مربوط به ماموریت‌های مختلف از جمله آپولو، مرکوری و جمنا بود. مدال‌ها، لباس‌های فضایی، نقشه، چارت، پین و بسیاری قطعات دیگر در این حراجی موجود بود.

تاریخچه نوار ویدیویی فرود روی ماه‌

شروع حراجی با فروش سه ریل فیلم دو اینچی بود. این ریل در حقیقت نوار ویدیویی فرود روی ماه بود. نواری که اولین، مشخص‌ترین و دقیق‌ترین تصویر باقیمانده از آن دوران است. این تصاویر بدون هیچ تغییری و به صورت خام فروخته شدند. مدت زمان این نوارها 2 ساعت و 24 دقیقه است و شامل جمله معروف نیل آرمسترانگ، لحظه زدن پرچم آمریکا، قدم زدن باز آلدرین و صحبت تلفنی اعضای تیم با ریچارد نیکسون است.

گری جرج در سال 1976 نوار ویدیویی فرود روی ماه را خریداری کرد. او در یک حراجی دولتی شرکت کرد و با چندین جعبه مختلف از نوارهای ویدیویی روبرو شد. هر کدام از این جعبه‌ها چند صد نوار در خود داشتند و در مجموعه بیش از هزار نوار به فروش رفت. یکی از نوارها، همین نوار است که حالا 8 هزار برابر از قیمت اصلی به فروش رسیده.

گری جرج ابتدا قرار بود این نوارها را به یک شبکه محلی بفروشد و کمی سود کند، اما پدر او متوجه شد که روی یکی از نوارها نوشته شده آپولو 11. به همین خاطر پدرش او را مجاب کرد که دست نگه دارد.

ناسا در سال 2006 اعلام کرد که این نوارها را گم کرده و دو سال بعد جرج متوجه شد که ناسا دوباره به دنبال نوارهای او است. این نوارها تنها بازمانده قدم زدن روی ماه است و از بسیاری نوارهای موجود در تلویزیون کیفیت پخش بهتری دارند.

پنجاه سال پیش انسان برای اولین بار قدم روی کره ماه گذاشت. این اتفاق تا به امروز هم با آدمی همراه است و هنوز بسیاری بر این باورند که اولین فرود انسان بر روی کره ماه بزرگترین دروغ قرن بیستم بوده است  ما هنوز هم تخیل فضا و دنیای اطراف خود را داریم.

پیشنهاد فارنت: 10 واقعیت درباره اولین فرود انسان بر روی کره ماه که شما از آنها خبر ندارید!
منبع Geek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.