جف ویلیامز؛ این مرد احتمالا جانشین تیم کوک در اپل خواهد شد

این روزها کارکانان اپل و تمام کسانی که با این شرکت آشنایی نزدیکتری دارند اعتقاد دارند که جف ویلیامز مدیر عملیات اپل مهم‌ترین شخص بعد از تیم کوک در شرکت اپل است.

0

جف ویلیامز Jeff Williams به تازگی وارد استودیو طراحی اپل شده و جای جانی آیو را گرفته که به قصد تاسیس استودیوی شخصی اپل را بعد از 30 سال ترک کرد. اما به نظر می‌رسد که مسیر موفقیت او در اپل به همینجا ختم نمی‌شود و او اولین کاندیدا برای جایگزینی تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل است. برخی همکاران قدیمی او از به عنوان مدیری کارآمد و خونسرد یاد می‌کنند. اما جف ویلیامز کیست؟

جف ویلیامز کیست؟

همانطور که گفتیم سمت فعلی جف ویلیامز مدیر عملیات اپل است. افراد زیادی خارج از طرفداران همیشگی اپل، او را نمی‌شناسند. اما از سال 1998 به بعد که جف ویلیامز عضو شرکت شده، نقش‌های مختلفی را در شرکت بر عهده گرفته است.

جف ویلیامز کیست؟

او در سال 2004 به عنوان معاون عملیاتی فعالیت می‌کرد و در سال 2015 هم به عنوان مدیر عملیاتی معرفی شد و مستقیما تحت نظر تیم کوک فعالیت دارد.

جف ویلیامز آدم ساده، با برنامه و رهبری سخت‌گیر است. به همین خاطر اخلاقیات او تفاوت چندانی با تیم کوک ندارد. او عاشق مشاهده، گوش دادن و پرسیدن سوالات درست است و بیشتر در روند تولید محصولات نقش داشته و نظارت دارد. او هر هفته به جلسات طراحی محصول سر می‌زند و اطلاعات لازم را به کوک اعلام می‌کند. در پروژه اپل واچ او شخصیت اصلی بود.

مدیریت اپل مدت‌ها است که او را زیر نظر دارند و حتی پیش از جدایی جانی آیو او را برای سمت‌های بالاتر شرکت در نظر داشتند.

تغییر در ساختار اپل

طبیعتا با ورود و نظارت تیم طراحی توسط ویلیامز، یک سری تغییرات به وجود خواهد آمد. این انتصاب، اولین نشانه از تغییر فلسفه شرکت اپل است. این نشان می‌دهد که اپل یک عملیات تجاری است. البته که او گزینه چندان بدی برای جایگزینی آیو نیست.

اگر تغییری در مدیریت اپل به وجود بیاید و ویلیامز سمت مدیر اجرایی را بر عهده بگیرد، خیلی مدیر جذابی نخواهد بود. او شباهت زیادی با تیم کوک دارد که شخصیتی ساده و کارآمد است. اگر هیئت مدیره اپل از تیم کوک راضی باشند احتمالا علاقه خاصی به ویلیامز خواهند داشت.

اپل حس نیازی به یک رهبر با دیدی از آینده ندارد. برخلاف گذشته که استیو جابز چشم‌اندازی رویایی از آینده داشت، امروزه دیگر چنین فلسفه‌ای وجود ندارد و اپل ترجیح می‌دهد یکی از افراد پایینی چنین دیدگاهی داشته باشد و مدیر اجرایی کارآمدتر عمل کند.

البته هنوز خبری نسبت به جایگزینی تیم کوک وجود ندارد. جف ویلیامز تنها سه سال از تیم کوک جوان‌تر است و به همین خاطر خیلی در زمینه سن دست بالا را ندارد. همچنین عملکرد تیم کوک برای هیئت مدیره اپل خوب بوده و شاید فرصت شغلی تازه‌ای در اپل ایجاد نشود.

منبع CultofMac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.