اپلیکیشن همراه من؛ دوست پرکاربرد همراه اولیها
همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران، چند وقتی میشود که رویکرد ارایه خدمات به صورت یکپارچه را در پیش گرفته است. این اپراتور در تلاش است دسترسی کاربران به خدمات غیر حضوری را گسترده و راحتتر از قبل کند. اپلیکیشن همراه من را میتوان یک نمونه موفق از این تلاشها دانست. این اپلیکیشن طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز مشترکین را در یک محیط جامع ارایه میدهد. همچنین همراه اول با ارایه بهروزرسانیهای مستمر علاوه بر رفع نواقص به گسترش قابلیتهای این اپلیکیشن میپردازد.
پس از نصب و فعالسازی حساب کاربری خود در همراه من، میتوانید در صفحه اصلی این اپلیکیشن خلاصهای از اطلاعات حساب کاربری خود نظیر باقی مانده اعتبار اینترنت، باقیمانده شارژ و میزان امتیاز باشگاه فیروزهای را مشاهده کنید، لازم به ذکر است با لمس هر بخش به صفحه ریز جزییات هدایت میشوید. «شارژ من / صورتحساب من»، «خدمات من» و «پشتیبانی» از دیگر بخشهای اصلی اپلیکیشن همراه من هستند که هر بخش از چندین زیر مجموعه متنوع تشکیل شده است.
خدمات من: خرید و فعالسازی بستههای نوترینو، دریافت ریز مصرف، مدیریت آوای انتظار و بیش از ده خدمت اصلی دیگر
بخش خدمات من این اپلیکیشن میتواند نماد کاملی از سیستم یکپارچهسازی ارایه خدمات به مشترکان همراه اول باشد. در این بخش کاربران میتوانند به 14 خدمت اصلی دسترسی داشته باشند. مطمئنا با گسترش استفاده کاربران از گوشیهای هوشمند و همچنین افزایش روز افزون کاربران اینترنت همراه، بخش اینترنت نوترینو موجود در این صفحه یکی از پر طرفدارترین امکانات همراه من است. در این قسمت کاربران علاوه بر امکان خرید و فعالسازی بسته و مشاهده مانده اعتبار، میتوانند به قابلیتهای دیگری نظیر گزارش مصرف، نقشه پوشش نوترینو، تست سرعت اینترنت و فعال یا غیر فعالسازی سرویس اینترنت دسترسی داشته باشند.
در بخش خلاصه مصرف مشترک قادر است گزارش مصرف اینترنت را در دو بازه زمانی انتخابی به صورت نمودار و یا جدول مشاهده نماید. برای استفاده از این ویژگی کافی است بازه زمانی مد نظر خود را انتخاب و پس از فشردن کلید تایید، میزان مصرف داده در بازه زمانی مد نظر به نمایش گذاشته میشود. از امکانات جالب توجه این قسمت، امکان دریافت خروجی به صورت فایل اکسل و یا PDF بوده که در نوع خود بسیار مفید و بیسابقه است.
ریز گزارش مصرف، یکی دیگر از امکانات بخش اینترنت نوترینو است که کاربری مشابه با خلاصه مصرف روزانه دارد، با این تفاوت که بازههای زمانی در این بخش مربوط به تایم اتصال شما به اینترنت نوترینو است. به این ترتیب میتوانید میزان مصرف اعتبار خود در هر اتصال را مشاهده کنید. این ویژگی میتواند به کاربر کمک کند تا از نوع، نحوه و میزان مصرف اینترنت خود به صورت کاملا دقیق و کامل مطلع شود. از این رو احتمالا کمفروشی و یا مصرف بیدلیل اعتبار اینترنت توسط اپراتور به صفر میرسد.
دریافت گزارش مصرف به صورت جدول و نمودار از جمله بهترین امکانات همراه من است.
همانطور که گفته شد طیف وسیعی از خدمات غیر حضوری در بخش «خدمات من» این اپلیکیشن وجود دارد که هرکدام از تعدادی زیر مجموعه تشکیل شدهاند.
امکانات همراه من همراه اول
از جمله امکانات مهم ارایه شده توسط همراه اول در همراه من میتوان به مدیریت آوای انتظار (شامل خرید، تغییر و یا قطع خدمت)، مشاهده طرحهای تشویقی (شامل هدایا، تخفیفات ویژه و سرویس همراهان اول)، تاریخچه طرحها (شامل سوابق خرید شارژ، پرداخت قبض و یا فعالسازی بستههای اینترنت)، مدیریت پیامکهای محتوایی و تبلیغاتی (شامل فعال یا غیر فعالسازی خدمات مبتنی بر پیامک و یا تبلیغات)، کدهای دستوری (شامل کدهای USSD برای استفاده در مواقع عدم دسترسی به اینترنت)، مدیریت پیامگیر صوتی، ایجاد و یا حذف محدودیت مکالمه، قطع و وصل سیم کارت، تعویض سیم کارت، خدمات مدار فیروزهای، فعال و یا غیر فعالسازی رومینگ و خرید بستههای رومینگ و مدیریت بستههای اشتراکی دیتا اشاره کرد.
شارژ من / صورتحساب من: پرداخت صورت حساب سیمکارتهای دایمی، خرید شارژ برای سیم کارتهای اعتباری همراه اول و انتقال اعتبار و …
در منوی «شارژ من / صورتحساب من» کاربران قادر هستند با توجه به اعتباری یا دایمی بودن سیم کارتشان، از امکاناتی نظیر مشاهده موجودی شارژ، مشاهده قبض میاندوره و پایان دوره، انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری به اعتباری و یا دایمی به اعتباری ، دریافت ریز مکالمات (شامل خلاصه کارکرد تماسها، پیامکها، خدمات مبتنی بر محتوا و اینترنت)، کیف پول جیرینگ و مدیریت لیست سیاه بهرهمند میشوند.
همچنین مشترکان دایمی همراه اول در این بخش به امکاناتی از قبیل تاریخچه پرداخت قبض، تقسیط بدهی، افزایش بستانکاری و چاپ قبض دسترسی دارند.
پشتیبانی: دسترسی آسان به سامانه های 9990 و امکان چت با پشتیبان
همراه اول در این اپلیکیشن خدمات پشتیبانی کاربران را تحت منوی «پشتیبانی» ارایه میکند. در این قسمت کاربران علاوه بر امکان ارتباط مستقیم با سامانه 9990 میتوانند به صورت مستقیم با کارشناسان همراه اول از طریق چت مکالمه داشته باشند.
از جمله مزایای این سیستم میتوان به دسترسی به آرشیو درخواستها و همچنین برقراری سریع ارتباط با کارشناسان این اپراتور اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیتهای جالب منوی پشتیبانی میتوان به امکان ثبت درخواست تماس با من اشاره کرد، در این بخش پس از ثبت شماره تماس خود، کارشناسان همراه اول در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
اپلپکیشن همراه من را میتوان نمونه خوبی از ارایه خدمات به صورت یکپارچه دانست. طراحی ساده و حرفهای در کنار امکان استفاده آسان از جمله ویژگیهای این اپلیکیشن هستند.
مطمئنا با نصب و استفاده از همراه من به تدریج با سایر امکانات این اپلیکیشن آشنا خواهید شد، خوشبختانه طراحی این برنامه به صورت کاملا کاربرپسندانه بوده و تمامی امکانات قرار گرفته به راحتترین شیوه ممکن قابل استفاده هستند.
دانلود همراه من
دریافت اپلیکیشن همراه من در سیستم عامل اندروید از طریق کافه بازار، گوگل پلی و وبسایت رسمی همراه اول امکانپذیر است. کاربران iOS نیز میتوانند از نسخه تحت وب این اپلیکیشن استفاده کنند.
تغییر عملکرد همراه اول و گام برداشتن به سمت یکپارچه سازی ارایه خدمات را میتوان یکی از بهترین اقدامات این اپراتور در طی سالهای گذشته دانست. این موضوع علاوه بر سهولت استفاده از خدمات برای کاربران میتواند موجب افزایش شفافیت اطلاعاتی شود؛ زیرا در حال حاضر هر کاربر میتواند مدیریت جامعی بر دادهها داشته باشد و با دریافت گزارشات مصرف، عملا امکان هرگونه سو استفاده احتمالی را به صفر برساند.
همراه اول پیشتر نیز با راهاندازی سامانه جامع #100* و ارایه امکانات گسترده به صورت یکجا در ذیل همین کد، تا حد زیادی ارایه خدمات به کاربران را آسانتر و گستردهتر کرد.
سلام ایا میشه کلن حساب همراه من پاک شه که کلن تو همراه من نباشه؟