گلکسی واچ اکتیو 2 از قاب لمسی و پشتیبانی از بلوتوث 5 برخوردار خواهد بود

در ادامه درز شایعات مرتبط با ساعت هوشمند جدید سامسونگ، امروز نیز به تازگی برخی منابع نزدیک به شرکت کره‌ای تائید کردند که گلکسی واچ اکتیو 2 با تجهیز به بلوتوث 5 راهی بازار خواهد شد.

1

پس از انتشار تصاویر نسخه زنده ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 و درز برخی مشخصات سخت افزاری از جمله تجهیز به سنسور نوار قلب ECG، امروز نیز برخی منابع نزدیک به شرکت کره برخی دیگر از ویژگی‌های این ساعت هوشمند را پیش از رونمایی رسمی فاش کردند.

بر این اساس منبع خبر مدعیست که با حذف دایره‌های چرخان، گلکسی واچ اکتیو 2  به نمایشگری تمام صفحه با پوشش گوریلا گلکس تجهیز شده که قرار است همچون سنوات گذشته در دو نسخه 40 و 44 میلی متری راهی بازار شود. در سوی دیگر اکنون می‌دانیم که ظرفیت باتری به کار رفته در این ساعت نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و احتمالاً شاهد بکارگیری باتری 430 میلی‌آمپر ساعتی در نسخه LTE خواهیم بود.

پیش از این سامسونگ در کشور کره علامت تجاری Touch Bezel را به اسم خود ثبت کرده است. از آنجا که اخبار قبلی تائید کردند ساعت هوشمند جدید سامسونگ فاقد قاب چرخان است، احتمالاً شاهد بکار گیری قاب لمسی خواهیم بود که به لطف رابط کاربری UI، می‌تواند تجربه جدید و غنی هنگام استفاده از یک ساعت هوشمند را در اختیار کاربر قرار دهد. بدین ترتیب برای جابه‌جا شدن میان صفحات اپلیکیشن‎ها تنها کافی است انگشت خود را بر روی قاب ساعت حرکت دهید.

طبق تصاویر از پیش درز کرده منتسب به این محصول، قرار نیست از نظر طراحی بدنه، تغییری در جانشین ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو رخ بدهد. البته به عقیده نویسنده وب‌سایت SamMobile، گلکسی واچ اکتیو 2 دارای برخی ویژگی‌های شاخص هست که آن را یک سر و گردن بالاتر از ساعت‌های قبلی سامسونگ قرار می‌دهد.

نسخه 44 و 40 میلی متری (آلومینیومی) ساعت هوشمند جدید سامسونگ به ترتیب دارای 36 و 31 گرم وزن خواهند بود. در این ساعت‌ها احتمالاً از نمایشگر 1.4 و 1.2 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر 360 در 360 پیکسل استفاده شده است که توسط پوشش Gorilla Glass DX+ محافظت می‌شوند. دیگر وجه اشتراک گلکسی واچ اکتیو 2 نسبت به نسل قبلی، کسب استاندارد استقامت نظامی MIL-STD-810G خواهد بود.

Galaxy Watch Active 2

مضاف بر این ساعت هوشمند جدید سامسونگ در سینه میزبان تراشه Exynos 9110 به همراه 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد بود. البته از این مقدار تنها 768 مگابایت در نسخه پیش‌فرض و 1.5 گیگابایت در نسخه LTE برای کاربر قابل دسترس است.

دیگر ویژگی جدید گلکسی واچ اکتیو 2 برخورداری از سنسور ECG است. از طریق این ویژگی افراد قادر خواهند بود در فضای الکتروکاردیوگرام (محور افقی نشان دهنده‌ زمان و محور عرضی نشان دهنده دامنه ولتاژ) بدون نیاز به هیچ دستگاه خاصی نوار قلب خود را در فواصل زمانی مختلف ضبط کرده و با دکتر خود به اشتراک بگذارند.

گلکسی واچ اکتیو 2 اولین ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 5

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2، پشتیبانی از بلوتوث 5 خواهد بود. جدیدترین نسل از فناوری بلوتوث امکان اتصال ساعت به گوشی را تا فاصله 240 متر (بدون مانع خاص) در اختیارتان قرار خواهد داد.

این فناوری همچنین نسبت به نسل قبلی انرژی کمتری برای اتصال احتیاج داشته و به طور مستقیم بر افزایش طول عمر باطری تأثیرگذار خواهد بود. وجه تمایز دیگر بلوتوث 5 که ممکن است برای ساعت‌های هوشمند کارایی چندانی نداشته باشد، کنترل دو بلندگوی خارجی است.

درنهایت منبع خبر مدعیست که هرچند مدل‌های مشکی و نقره‌ای برای نسخه‌های آلومینیومی و Stainless Steel قابل دسترس خواهد بود، با این حال تسخه رزگلد تنها برای مدل‌های 44 و 40 میلی متری استیل و مدل طلایی بر هر دو سایز Stainless Steel ارائه خواهد شد. در سوی دیگر تنها امکان سفارش مدل LTE با بند Stainless وجود خواهد داشت.

هرچند سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون زمان معرفی این ساعت هوشمند منتشر نکرده، با این حال می‌توان انتظار داشت که واچ اکتیو 2 هم‌زمان با گوشی گلکسی نوت 10 در تاریخ 16 مردادماه رونمایی گردد. البته احتمال موکول شدن این تاریخ به اوایل سال آینده و نمایشگاه IFA2020 نیز دور از ذهن نخواهد بود.

منبع sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mahdi می‌گوید

    ممنوون ازز شماااا…