آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو با دوربین سلفی پاپ آپ و چیپست Kirin 810 معرفی شدند

آنر ساعاتی پیش از دو گوشی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو رونمایی کرد، نمایشگر مورد استفاده در این دو مدل فاقد بریدگی یا ناچ است که به لطف استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ صورت گرفته است.

0

پس از هفته‌ها خبر و شایعه بالاخره آنر از دو مدل آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو رونمایی کرد. این دو مدل به نمایشگرهایی بزرگ و بدون بریدگی مجهز هستند. هم‌چنین برای نخستین بار در محصولات آنر از دوربین سلفی پاپ آپ استفاده شده است. هر دو گوشی آنر از مشخصاتی تقریبا مشابهی برخوردار هستند، با این تفاوت که در نسخه پرو دوربین عقب یک سنسور بیش‌تر دارد و میزان رم و حافظه داخلی آن نیز بیش‌تر است.

هر دو مدل گوشی جدید آنر از نمایشگری 6.5 اینچی از نوع IPS استفاده می‌کنند که وضوح آن به 1080 در 2340 پیکسل می‌رسد. نمایشگرهای به‌کار رفته در این دو گوشی هوشمند تمام صفحه و فاقد بریدگی یا ناچ هستند. این موضوع به لطف استفاده از سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی با طراحی پاپ‌آپ اتفاق افتاده است.

آنر 9 ایکس آنر 9 ایکس پرو

دوربین آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

Honor 9X Pro به یک دوربین سه‌گانه مجهز شده است که سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی وضوح دارد. این سنسور به تکنولوژی Quad Bayer و اندازه پیکسلی 0.8µm مجهز بوده و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است.

دیگر اجزای این ماژل دوربین را یک لنز 8 مگاپیکسلی زاویه گسترده و یک لنز 2 مگاپیکسلی تله‌فوتو تشکیل می‌دهد. Honor 9X نیز از دوربینی مشابه استفاده می‌کند، با این تفاوت که ماژل دوگانه و فاقد سنسور زاویه گسترده است.

آنر 9 ایکس آنر 9 ایکس پرو

مشخصات فنی Honor 9X و Honor 9X Pro

در قلب هر دو مدل همانند هواوی نوا 5 چیپست Kirin 810 با معماری 7 نانومتری در حال تپیدن است. این چیست از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای استفاده می‌کند که دو هسته آن از نوع کورتکس A76 با سرعت 2.3 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر از نوع کورتکس A55 با سرعت 1.9 گیگاهرتز است.

سکان هدایت این مجموعه سخت افزاری در دستان اندروید 9 پای بوده که به وسیله رابط کاربری EMUI 9.1 شخصی سازی شده است. هم‌چنین در این دو مدل از سیستم GPU Turbo 3.0 استفاده می‌شود.

آنر 9 ایکس پرو با 8 گیگابایت رم عرضه خواهد شد و میزان حافظه داخلی آن 128 یا 256 گیگابایت و از نوع UFS 2.1 خواهد بود. آنر 9 ایکس در نسخه پایه به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است،

با این حال این گوشی هوشمند نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت. هر دو مدل مجهز به یک درگاه کارت حافظه هستند که امکان استفاده از 512 گیگابایت کارت حافظه میکرو اس‌دی را به ارمغان می‌آورد.

آنر 9 ایکس آنر 9 ایکس پرو

باتری مورد استفاده در آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو 4000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، با این حال از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند و پورت USB نوع C در آن‌ها توانایی شارژ کردن باتری با قدرت 10 وات بر ساعت را دارد. از دیگر امکانات این دو گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون و هم‌چنین یک اسکنر اثر انگشت در لبه سمت راست دستگاه اشاره کرد.

قیمت آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو

آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو از تاریخ 8 مرداد روانه بازارها می‌شود. این دو گوشی هوشمند در چندین رنگ متنوع عرضه خواهد شد. جدول زیر نشان دهنده قسمت‌های در نظر گرفته شده در نسخه‌های مختلف این دو گوشی جدید آنر است.

منبع gsmarena gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.