اطلاعات چهره شما برای گوگل 5 دلار ارزش دارد!

هر نرم‌افزاری که از ویژگی تشخیص چهره بهره می‌برد به حجم عظیمی از دیتا و اطلاعات چهره نیاز دارد تا به خوبی هوش مصنوعی بکار گرفته شده بر روی آن را آموزش دهد. اما این دیتا چقدر هزینه دارد؟ در ادامه با فارنت همراه شوید…

0

جمع‌آوری دیتا کاری است که گوگل همیشه در انجام آن بهترین بوده است اما به تازگی گوگل مجبور شده برای تهیه اطلاعات چهره افراد به هر کدام یک گیفت کارت 5 دلاری هدیه دهد. به نظر می‌رسد این کار در جهت آموزش هوش مصنوعی شرکت آمریکایی برای استفاده در سیستم تشخیص چهره گوشی بعدی گوگل یعنی پیکسل 4 صورت گرفته است.

به گزارش ZDNet، گوگل تیم‌هایی در سرتاسر کشور آمریکا به کار گرفته تا در مکان‌های شلوغ به سراغ افراد مختلف بروند. تیم‌های گوگل به افراد مورد نظر می‌گویند که آن‌ها برای شرکت گوگل کار می‌کنند و داده به دست آمده برای بهبود نسل بعدی از قفل تشخیص چهره گوشی‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که شخص با این امر موافقت کند از یک گوشی دارای یک کیس بسیار بزرگ‌تر برای این کار استفاده می‌شود.

مشخص نیست که داخل این کیس نمونه اولیه گوشی پیکسل 4 قرار دارد یا خیر اما فرد باید از حالت دوربین سلفی استفاده کرده و چهره خود را به اطراف بچرخاند تا دوربین از زوایای مختلف اقدام به تصویربرداری کند. در عوض این اطلاعات چهره، گوگل به فرد مورد نظر یک گیفت کارت 5 دلاری آمازون یا استارباکس هدیه می‌دهد.

گزارشاتی از هدف گوگل برای ساخت یک سیستم تشخیص چهره مشابه فیس آی‌دی برای باز کردن پیکسل 4 منتشر شده است و اگر این گزارش‌ها درست باشد این کار تیم‌های گوگل را می‌توان توجیه کرد.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.