درز جزئیات ظرفیت باتری و قابلیت‌های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 10 سامسونگ

برخلاف اطلاعات از پیش درز کرده پیرامون مشخصات ظاهری پرچم‌دار نسل جدید گلکسی نوت، این بار یکی از منابع نزدیک به شرکت کره‌ای تقریبا بیشتر مشخصات سخت افزاری و ویژگی‌های قلم گلکسی نوت 10 را پیش از رونمایی فاش کرده است که در ادامه در فارنت آن‌ها را مرور خواهیم کرد

0

پیش از این نیز شاهد انتشار اخبار متعددی پیرامون ویژگی‌های گلکسی نوت 10 و 10 پلاس از سوی منابع خبری بوده‌ایم، اما این اولین باری است که اطلاعاتی در رابطه با ویژگی‌های سخت افزاری از جمله ظرفیت باتری هر دو نسخه به بیرون درز پیدا می‌کند.

بر این اساس هرچند سامسونگ تقریباً 3 سالی است که از نمایشگرهای QHD در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کند، با این حال وب‌سایت یونانی Techmaniacs به تازگی مدعی شده که نسخه پایه گلکسی نون 10 از نمایشگر 6.3 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‎دی و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد! البته سامسونگ پیش‌تر از این شیوه افزایش تنوع و کاهش وضوح تصویر در گوشی‌های بالا رده نسبت به مدل‌های پرچم‌دار در گلکسی S10e به خوبی استفاده کرده است.

جدول مشخصات احتمالی دو گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 گلکسی نوت 10 پلاس
نمایشگر 6.3 اینچی با وضوح تصویر ” 1080p 6.8اینچی با وضوح تصویر ” 1440p
پردازنده مرکزی اسنپ‎دراگون 855 (+) یا Exynos 9825 اسنپ‎دراگون 855(+) یا Exynos 9825
حافظه رم /میزان فضای ذخیره سازی 8 گیگابایت حافظه رم/ 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی 12 گیگابایت حافظه رم/ 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی
مشخصات دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی / 12 مگاپیکسلی تله فوتو / 16 مگاپیکسلی واید 12 مگاپیکسلی اصلی / 12 مگاپیکسلی تله فوتو / 16 مگاپیکسلی واید/ ToF camera
ظرفیت باتری 3500 میلی آمپر ساعت 4300 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ بی‎سیم 25W 45W
وزن 168 گرم 198 گرم
رنگبندی مشکی، سفید، قرمز مشکی، سفید، بنفش
سایر ویژگی‎ها قابلیت های جدید اس پن ، حالت تصویر برداری شب در دوربین سلفی, live focus وفوکوس صوتی بر روی قسمتی از تصویر قابلیت های جدید اس پن ، حالت تصویر برداری شب در دوربین سلفی, live focus وفوکوس صوتی بر روی قسمتی از تصویر

 

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌شود، +Galaxy Note 10 برخلاف مدل پایه از نمایشگری 6.8 اینچی با رزولوشن QHD پلاس و باتری 4300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و دارای وزن 198 گرمی است. بدین ترتیب پرچم‌دار جدید سامسونگ کمی سنگین‌تر از گلکسی نوت 9 با باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

در ادامه این گزارش ذکر شده که هر دو مدل به طور پیش‌فرض از شارژر بی‎سیم 25 واتی پشتیبانی خواهند کرد. البته گلکسی نوت 10 پلاس قابلیت اتصال به شارژر 45 واتی را خواهد داشت، با این حال کاربران می‌توانند به طور جداگانه اقدام به خرید شارژری با این قابلیت کنند. نکته قابل توجه دیگر تجهیز مدل قدرتمندتر به 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم است که نسبت به نوت 9 ارتقا چشمگیری پیدا کرده است!

ویژگی‌های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 10

ظاهراً S Pen جدید به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به لمس کردن نمایشگر گوشی، از طریق ژست‎های حرکتی جدید به قابلیت‎های خاصی دسترسی پیدا کنید. این یک قابلیت نه چندان نا آشنا مانند ویژگی اسکرول کردن صفحات وب بدون لمس نمایشگر است که از نوت 8 به خانواده گلکسی نوت سامسونگ اضافه گردید.

منبع خبر مدعی است که به عنوان مثال از طریق این روش می‌توان به شیوه تعامل جدیدی برای جابه‎جا کردن تصاویر در بخش گالری با استفاده از اس پن گلکسی نوت 10 دسترسی پیدا کرد. ظاهراً S Pen جدید، هنگام یادداشت برداری یا لمس نمایشگر، یک صدای نشانگر واقع گرایانه را ایجاد می‌کند.

تصویر گلکسی نوت 10

ویژگی‌های جدید سخت افزاری

منابع نزدیک به سامسونگ فاش کرده‌اند که گلکسی نوت 10 از فناوری انتقال صدا از طریق لرزش قسمتی از نمایشگر بهره می‌برد. بر این اساس سامسونگ برای دسترسی به یک سبک طراحی یکپارچه‎تر، فناوری انتقال صدا از طریق لرزش نمایشگر را جایگزین بلندگو بالای پنل کرده است. استفاده از این ویژگی علاوه بر افزایش حریم خصوصی افراد، موجب استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر بدون افزایش ضخامت و ابعاد فریم خواهد شد.

فناوری انتقال صدا بدون بلندگو یا به اصطلاح Sound on Display شرکت سامسونگ این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به استفاده از هرگونه بلندگو و صرفاً با ایجاد ارتعاش از طریق نمایشگر صدا به گوش مخاطب انتقال پیدا کند. نمونه اولیه این فناوری توسط یک نمایشگر کم حاشیه Infinity در نمایشگاه SID 2018 در معرض دید عموم افراد قرار گرفت.

به غیر از دوربین که احتمالا شاهد به کار گیری ماژول استفاده شده در Galaxy Note 10 نسخه 5G از نوت 10 خواهیم بود، سامسونگ در پرچم‌دار جدید گلکسی نوت 10 ویژگی زوم صدا را تعبیه کرده است. این ویژگی که چندین سال پیش به گوشی‌های ساخت ال‎جی راه پیدا کرده، به کاربر اجازه می‌دهد که با زوم کردن به یک نقطه خاص هنگام تصویر برداری، به آنچه که در آن شنیده می‌شود فوکوس کند. سپس گوشی تلاش می‌کند تا صدا را از آن منطقه تقویت کرده و صدای پس زمینه را کاهش دهد.

تاریخ و قیمت عرضه گلکسی نوت 10

هرچند سامسونگ تائید کرده که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس قرار است در تاریخ 16 مرداد ماه در شهر نیویورک معرفی خواهد شد، با این حال تاکنون اطلاعاتی پیرامون قیمت گذاری آن منتشر نکرده است. البته پایگاه خبری Yonhap بر این عقیده است که فروش هر دو عضو سری نوت طبق روال سنوات گذشته از تاریخ 1 شهریور ماه در کره جنوبی و بازار بسیاری از کشورها آغاز خواهد.

طبق ادعای منبع خبر، نسخه پایه گلکسی Note 10 با حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی قرار است با قیمت پایه 999 دلاری راهی بازار شود. در سوی دیگر گلکسی نوت 10 پلاس با حافظه ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 999 یورویی عرضه می‌گردد.

منبع sammobile phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.