تغییر لوگوی گوگل به یک ویدیو 5 دقیقه‌ای به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین سفر انسان به ماه

شرکت گوگل به تازگی لوگوی وب‌سایت موتور جستجوی خود یا همان گوگل دودل را به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین سفر انسان به ماه را به با یک ویدئو کلیپ مرتبط با این موضوع جایگزین کرد.

0

تقریبا این موضوع به امری رایج تبدیل شده که گوگل در مناسبت‌های خاص مانند تولد اشخاص مهم، سال نو، تعطیلات ویژه به تغییر لوگوی اصلی موتور جستجوگر خود دست زده و طرح‌های مختلفی موسوم به Google Doodle را به جای لوگوی اصلی خود بکار می‌برد. در همین راستا به تازگی شاهد قرار گیری یک ویدئو 5 دقیقه ای به جای لوگوی گوگل به مناسبت پنجاهمین سالگرد اولین سفر انسان به ماه بوده‌ایم.

همان‌طور که در ویدئو بالا نیز مشاهده می‌شود، گرافیست‎های گوگل دودل، پرتاب آپولو 11، فرود آن روی ماه و بازگشتش به زمین را تحت یک انیمیشن کوتاه شبیه سازی کرده‌اند. نکته قابل توجه آنکه برخلاف عموم انیمیشن‌های ساخت شرکت‌های آمریکایی، گوگل از هیچ نماد میهن پرستی در طراحی آن استفاده نکرده است.

طبق گفته سرپرست تیم طراحی گوگل دودل، در ویدئو فوق سعی شده تا بیننده کلمه “ما” در ذهنش تداعی شود و به جای به رخ کشیدن اولین ملیت اولین فردی که توانست بر روی ماه قدم بگذارد، تلاش 400 هزار نفری برای به ثمر رسیدن آن هدف گذاری شده است.

همچنین در قسمتی از این کلیپ شاهد صحبت‌های کارشناسان NASA هستیم که از برنامه ریزی سفر یک زن و مرد تا سال 2024 به ماه حرف می‌زنند.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.