پژو پارس بخریم یا جک J5؟

با افزایش قیمت خودروهای خارجی و کاهش قدرت خرید مشتریان دیگر عجیب نیست که بین خرید جک و پژو پارس شک داشته باشیم. در گزارش زیر می‌توانیم نگاهی به بررسی و مقایسه پرشیا و جک جی5 داشته باشیم تا ببینیم کدام یک برنده این رقابت خواهند بود؟

0

به خاطر مشترک بودن قطعات و مشخصات فنی همه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو در بیشتر نقاط کشور هیچ مشکلی برای محصولات پرشیا وجود ندارد. با این حال این تمام حرف نیست. ویژگی منفی مهم این خودرو در این است که هزینه‌های جانبی پرشیا با افت کیفیت قطعات افزایش یافته است.

در عین حال ویژگی مثبت آن هم این است که در برابر جک دیگر تعلل برای تامین قطعات آن معنی ندارد. اگرچه با خرید خودرو جک تامین قطعات با مشکل مواجه می‌شود اما با این حال هزینه نگهداری آن به مراتب پایین تر از پرشیا است.

نکته دیگری که باید به آن فکر کنیم این است که با 70 میلیون تومان می‌توانیم یک پژو پرشیا صفر بخریم اما در مقابل با این بودجه یک جک جی 5 مدل 92 یا 93 نصیب ما می‌شود.

از نظر طراحی داخلی هیچ کدام کیفیتی بالا ندارند اما حداقل این است که کابین پرشیا قدیمی و شبیه به پژو 405 است. مسئله دیگر هم این است که با نشستن در اتاق جک ما متوجه سر و صدای کمتری از موتور می‌شویم. این ویژگی مثبتی بودهکه به دنبال عایق‌بندی حرارتی و دو جداره بودن بدنه آن به وجود آمده است.

جک استانداردهای ایمنی خود را با امتیاز بیشتری پشت سر گذاشته است. این خودرو یکی از ایمن ترین خودروهای چینی دست دوم، است که توانسته در 2012 از موسسه چینی ncap پنج ستاره ایمنی دریافت کند. قدرت خوبی داشته و مصرف سوخت مناسبی دارد.

از نظر بصری پرشیا قدیمی‌تر است و وقتی کنار جی5 قرار بگیرد می‌فهمیم طراحی آن چقدر محافظه‌کارانه و ساده بوده. انتخاب بین این دو خودرو خیلی هم سلیقه‌ای نیست. جک جی 5 خطوط هماهنگ‌تر و هارمونیک‌تری دارد که باعث شده روحیه‌ای منسجم‌تر در کالبد خودرو دمیده شده باشد. پرشیا سال یک پیشرانه 1.8 لیتری و ال-ایکس یک پیشرانه 1.6 لیتری دارد که به ترتیب 100 و 110 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

موتور یک مدل جک کوچک‌تر (برابر با 1.5 لیتر) و 111 اسب بخار تولید می‌کند اما موتور مدل دنده اتوماتیکش 1.8 لیتر حجم دارد که با 140 اسب بخار نیرو را تامین می‌کند. این ویژگی‌های مشترک در مدل دنده دستی باعث شده که شتاب هر دو خودرو مشابه هم و نزدیک به 11 ثانیه و در مدل اتوماتیک نزدیک به 10 ثانیه باشد. با وجود قدرت بالاتری که مدل دنده اتوماتیک جی 5 تولید می‌کند مشتریان از عملکرد دنده آن معمولا راضی نیستند.

همه این حرف‌ها تا زمانی اعتبار داشت که جک در خط تولید کرمان بود. با خروج این خودرو از خط تولید کرمان موتور، این مشکل جدی‌تر شده و پیدا کردن آن کار سخت‌تری است. چرا که تولید جک جی 5 با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۸۵۵ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۶، هم اکنون به صفر دستگاه کاهش یافته است. به همین دلیل هم راهی به جز باز کردن سایت دیوار و مراجعه به آگهی‌های آن نیست.

منبع : ویرلن

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.