شرکت‌های آمریکایی تا یک ماه آینده دوباره کار با هواوی را شروع می‌کنند

در چند ماه گذشته رابطه بین شرکت هواوی و دولت آمریکا به بدترین شرایط خود رسیده بود و طرفین رسما کار با یکدیگر را جزو گزینه‌های روی میز نمی‌دیدند اما اکنون ظاهرا شرایط تغییر کرده است.

0

به گفته یکی از مقامات رسمی ایالات متحده، دولت آمریکا آماده است تا گواهی لازم برای ادامه همکاری شرکت‌های مختلف این کشور و کار با هواوی را صادر کند. این منبع رسمی تایید کرد که صدور گواهی کار با هواوی مدتی کوتاه بین 2 تا 4 هفته طول خواهد کشید و این امر را می‌توان اولین نشانه‌های برداشته شدن تحریم شرکت چینی به حساب آورد.

ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ در نشست گروه 20 مشهور به G-20 اعلام کرد که به شرکت‌های آمریکایی اجازه ادامه همکاری با هواوی داده خواهد شد. اما پس از آن همچنان هواوی در ادامه کار با شرکت‌های آمریکایی دچار مشکل بود اما حالا انتشار این خبر در ادامه خبر هفته گذشته مبنی بر اینکه اداره بازرگانی ایالات متحده مجوز لازم برای همکاری با غول تکنولوژی چینی را صادر خواهد کرد، بمطمئنا برای هواوی امیدوارکننده خواهد بود.

با ورود به نیمه دوم سال 2019 میلادی، به نظر می‌رسد که موضوع تحریم شرکت هواوی بسیار زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت به سرانجام رسیده است.

البته به عقیده سران هواوی، دولت آمریکا به جای صدور مجوز مخصوص برای شرکت‌های آمریکایی بهتر است این شرکت چینی را از لیست شرکت‌های تهدیدآمیز خارج کند چون هیچ گونه مدرکی مبنی بر تهدیدآمیز بودن محصولات شرکت هواوی در دسترس نیست.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.