کوالکام پردازنده اسنپ دراگون 855 پلاس را با سرعت پردازش بالاتر معرفی کرد

شرکت کوالکام ساعتی پیش از جدیدترین پردازنده پرچم‌دار موبایلی خود با نام اسنپ‌ دراگون 855 پلاس پرده برداشت که نسبت به مدل قبلی از سرعت پردازش بالاتری بهره برده و انتظار داریم در قلب پرچم‌داران نیمه دوم سال 2019 مورد استفاده قرار گیرد.

0

اسنپ‌ دراگون 855 پلاس (Snapdragon 855 Plus) را نمی‌توان یک تراشه جدید و منحصر به فرد دانست، بلکه در خوشبختانه ترین حالت می‌توان از آن به عنوان نسخه ارتقا یافته اسنپ ‌دراگون 855 یاد کرد. البته این اولین باری نیست که کوالکام در یک سال از دو تراشه بالا رده پرده برداری می‌کند، چراکه به عنوان مثال در سال 2016 نیز شاهد معرفی اسنپ ‌دراگون 821 به عنوان نسخه ارتقا یافته اسنپ ‌دراگون 820 بودیم.

به هر حال پردازنده اسنپ‌ دراگون 855 پلاس به هسته‌های اختصاصی پردازشی Kryo 485 مجهز شده است که در کلاک فرکانس 2.96 گیگاهرتز کار می‌کنند. این فرکانس در هسته‌های اسنپ ‌دراگون 855 بر روی 2.84 قفل شده است. در سوی دیگر در مدل جدید شاهد استفاده از واحد پردازش گرافیکی Adreno 640 ارتقا یافته هستیم که عملکرد آن نسبت به مدل قبلی 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

طبق ادعای شرکت سازنده، افزایش توان عملکرد حافظه گرافیکی اسنپ‌ دراگون 855 پلاس، این تراشه را به بهترین گزینه ایده آل برای بازی توسط گوشی هوشمند تبدیل می‌کند. در سوی دیگر این ارتقا، تراشه جدید کوالکام را برای توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجهیز کرده است.

همچنین این پردازنده دارای الگوریتم‌های عکاسی محاسباتی جدید است که امکان ثبت تصاویری به مراتب روشن‌تر در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌کند. نکته مأیوس کننده عدم معرفی مودم X55 و حتی نبود یکپارچگی با مودم X50 در این تراشه است. بدین ترتیب تولید کنندگان گوشی هوشمند کماکان برای تعبیه زیرساخت استفاده از فناوری 5G در مدل‌های مجهز به تراشه کوالکام، بایستی مودم X50 را به طور جداگانه خریداری و نصب کنند.

طبق اعلام شرکت سازنده، پردازنده اسنپ‌ دراگون 855 پلاس از پاییز سال جاری در اختیار شرکت‌های سخت افزاری قرار خواهد گرفت. هرچند کوالکام اشاره‌ای به مدل‌های مجهز به این تراشه نداشته است، با این حال پیش بینی می‌شود که Snapdragon 855 Plus در قلب گوشی‌هایی همچون پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال، وان پلاس 7 تی و OnePlus 7T Pro یا می میکس 4 شیائومی استفاده شود.

Snapdragon 855 Plus در حالی از سوی کوالکام معرفی می‌شود که انتظار داریم پردازنده جدید Exynos 9825 در گوشی معرفی نشده گلکسی نوت 10 مورد استفاده قرار گیرد و در سوی دیگر در سری میت 30 هواوی نیز شاهد استفاده از پردازنده Kirin 985 باشیم.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.