درز تصاویر رسمی گوشی شیائومی Mi A3 و مشخصات فنی کامل گوشی

بر کسی پوشیده نیست که برخی به جای خرید یک گوشی پرچم‌دار، ترجیح می‌دهند از مدل‌های میان رده و بودجه‌ای استفاده کنند. در این رابطه شیائومی که استاد عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه و رقابتی است، در نظر دارد مدلی جدید با عنوان Mi A3 که از پلتفرم سبک شده اندروید وان قدرت گرفته را به زودی راهی بازار کند.

0

گوشی شیائومی Mi A3 چه از لحاظ ظاهری و چه سخت افزاری شباهت غیرقابل انکاری نسبت به مدل Mi CC9 دارد. شیائومی Mi A3 دارای نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و فناوری امولد بوده که در بخش بالایی آن بریدگی قطره‌ای به چشم می‌خورد. در این بخش شاهد ارتقا اساسی نسبت به مدل به کار رفته در Mi A2، چراکه در مدل سال گذشته از نمایشگر LCD با وضوح اچ‎دی استفاده شد.

در سوی دیگر هرچند ابعاد بریدگی قطره‌ای نمایشگر نسبت به مدل استفاده شده در Mi A2 Lite کاهش یافته، با این حال همچنان آن‌قدر بزرگ هست که بتوان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را درون خود جای دهد.

گوشی شیائومی Mi A3

درست مانند سری Mi A2، به نظر می‌رسد گوشی هوشمند Mi A3 دارای یک ماژول دوربین عمودی درقاب پشتی باشد. البته در نسل جدید شاهد استفاده از دوربین 3 گانه به ترتیب با وضوح 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی واید و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق هستیم.

ارتقا دیگر Mi A3 نسبت به نسل قبلی، تجهیز به فریم و قاب پشتی آلومینیومی است. همان‌طور که در تصاویر فوق نیز مشخص است، شیائومی از برند اصلی خود به جای لوگوی ‘Mi’ در قاب پشتی این محصول استفاده کرده است. به همین ترتیب، لوگو Android One هم در مقابل برند اصلی به صورت عمودی حک شده است.

نکته قابل توجه دیگر آنکه گوشی شیائومی Mi A3 فاقد سنسور اثر انگشت تعبیه شده در قاب پشتی است. این موضوع به دلیل استفاده از سنسور اثر انگشت یکپارچه شده با نمایشگر است که در میان گوشی‌های میان بودجه‌ای و قدرت گرفته از اندروید وان قابلیتی جدید محسوب می‌شود.

برخی از مشخصات سخت افزاری گوشی شیائومی Mi A3

گوشی بودجه‌ای جدید شیائومی از تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 655 قدرت گرفته است. با این حال گزارش‌ها در گذشته به تامین قدرت آن توسط پردازنده اسنپ‌دراگون 730 اشاره کرده بودند. در کنار این پردازنده از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی استفاده شده است.

هرچند گوشی شیائومی Mi A3 به طور پیش‌فرض با قدرت گرفتن از اندروید 9 پای راهی بازار خواهد شد، با این حال طبق پروژه اندروید وان تا پایان سال قادر به دریافت اندروید 10 کیو خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید شیائومی می‌توان به باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، جک 3.5
میلی متری هدفون و پشتیبانی از شارژر سریع به لطف درگاه یواس‌بی_سی اشاره کرد.

هرچند هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون زمان و قیمت عرضه این گوشی شیائومی منتشر نشده، با این حال برخی منابع نزدیک به شرکت چینی معتقد که Mi A3 از مرداد ماه قرار است در 3 رنگ آبی، سفید و مشکی به بازار عرضه گردد. البته اخباری مبنی بر وجود نسخه قدرتمندتر از A3 با تجهیز به اسنپ‌دراگون 730 هم به گوش می‌رسد، همان‌طور که احتمال عرضه نسخه ارزان‌تر با نام Mi A3 Lite دور از ذهن نیست.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.