سرمایه‌گذاری فارست گامپ در اپل این روزها 28 میلیارد دلار می‌ارزد!

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری فارست گامپ در شرکت اپل اگر در دنیای واقعی انجام می‌گرفت، هم‌اکنون نزدیک به 30 میلیارد دلار ارزش داشت.

0

فارست گامپ (Forrest Gump) نام یک فیلم ساخته سال 1994 است که توانست برنده جایزه اسکار همان سال نیز باشد. در بخشی از فیلم شخصیت اصلی داستان با بازی تام هنکس، نامه‌ای را از جانب اپل دریافت می‌کند، این نامه پس از آن دریافت می‌شود که Lieutenant Dan، شریک تجاری و از دوستان نظامی فارست گامپ، سود به دست آمده از شرکت صید میگو Bubba Gump که به آن‌ها تعلق دارد را برای خرید سهام «نوعی شرکت فعال در صنعت میوه!» (اپل) سرمایه‌گذاری می‌کند.

حالا 25 سال از اکران فارست گامپ می‌گذرد، محاسبات نشان می‌دهد که اگر گامپ یک شخصیت واقعی بود و سهام خود در اپل را هم‌چنان نگه‌داری می‌کرد، ثروت وی هم‌اکنون به بیش از 28 میلیارد دلار می‌رسید. البته این موضوع تنها یک گمان است.

در این فیلم سینمایی مقدار سرمایه‌گذاری Lieutenant Dan به وضوح بیان نمی‌شود، بنابراین یک سرمایه معقول 100 هزار دلاری برای این فرض در نظر گرفته می‌شود. از آن‌جا که شرکت Bubba Gump موفقیت تجاری زیادی داشت، کسب این مقدار چندان دور از ذهن نیست.

دومین نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که عرضه اولیه شرکت اپل تا سال 1980 انجام نگرفته بود، بنابراین در این بخش نیز باید برپایه حدسیات پیش برویم. تحلیلگران معتقد هستند که فارست گامپ با سرمایه خود در آن زمان می‌توانست 3 درصد از سهام اپل را خریداری کند.

در زمان انجام عرضه اولیه اپل میزان سهام فارست گامپ به 1,476,460 برگ سهام می‌رسید، در پایان روز عرضه اولیه، ارزش این سرمایه‌گذاری به 43 میلیون دلار می‌رسد. در سال 1986 و انتشار رمان فارست گامپ این میزان سهام 46 میلیون دلار ارزش داشت. هم‌چنین در سال 1994 و اکران فیلم فارست گامپ ارزش این سرمایه‌گذاری به 91.5 میلیون دلار رسیده است.

اگرچه اعداد بالا مقدار قابل توجهی پول هستند، اما در قیاس با ارزش فعلی این سرمایه‌گذاری هوشمندانه ناچیز به نظر می‌رسند. ارزش کل اپل هم‌اکنون حدود 940 میلیارد دلار است. بنابراین سرمایه‌گذاری Lieutenant Dan و فارست گامپ هم‌اکنون بالغ بر 28 میلیارد دلار ارزش دارد. نزدیک به 30 میلیارد دلار، اگر تمامی ما دوستی مانند Lieutenant Dan داشتیم!

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.