حکم جدید یک دادگاه در آمریکا؛ ترامپ نمی‌تواند مخالفان خود در توئیتر را بلاک کند!

دونالد ترامپ که عادت دارد حرف‌های خود به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده را اغلب توسط توئیتر منتشر کند، زین پس قادر نخواهد بود فردی را به دلایل شخصی بلاک نماید؛ چراکه به عقیده دادگاهی در منهتن این موضوع برخلاف قانون اساسی آمریکا است.

0

هرچند مقامات بسیاری از کشورها رابطه خوبی با شبکه‌های مجازی ندارند، با این حال ترامپ از آن افرادی است که پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده نیز در توئیتر حضور فعالی داشت که بعد از انتخاب این موضوع دوچندان شد.

توییت های ترامپ اغلب جنجال آفرین است و همین امر موجب واکنش‌های مختلف در توئیتر پیرامون آن‌ها می‌شود. حال یک دادگاه در منهتن ترامپ را از بلاک کردن مخالفانش یا افرادی که با نظرهای وی موافق نیستند توسط رئیس جمهوری ایالات متحده ممنوع کرده است. پیش از این ترامپ در اعتراض به حکم بدوی خواستار بررسی مجدد آن شده بود.

بر اساس حکم دادگاه تجدید نظر منهتن، مقامات رسمی ایالات متحده از جمله رئیس جمهور که از حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد رسمی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند فقط به دلیل مخالفت با فرد یا گروهی درباره یک موضوع خاص افراد را ساکت کنند؛ بدین ترتیب تا زمانی که ترامپ بر مسند کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده تکیه زده، نمی‌تواند فردی را در توئیتر و هیچ شبکه اجتماعی دیگری بلاک کند.

در ماه جولای سال 2017، هفت نفر از اعضای مؤسسه قانون اساسی نایت در دانشگاه کلمبیا که به انتقاد از سیاست‌های ترامپ پرداخته بودند، توسط اکانت رسمی رئیس جمهوری بلاک شدند. این افراد سپس اقدام به ایجاد یک اکانت با نام @realDonaldTrump کرده و مدعی شدند که حساب کاربری توئیتر ترامپ یک انجمن عمومی است و بلاک کردن آن‌ها خلاف آزادی حق بیان است.

هنگامی که رئیس جمهور یک پلت فرم را انتخاب کرده و فضای تعاملی خود را به سوی میلیون‌ها کاربر و شرکت کننده باز کرده است، بدیهی است که در این فضا عده‌ای با عقاید و نظرات وی مخالف باشند، با این حال دلیل نمی‌شود صدایشان شنیده نشود

هنوز 30 نفر وجود دارند که توسط ترامپ در توئیتر بلاک شده‌اند!

تقریباً یک سال پیش دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در جنوب نیویورک نیز تصریح کرد که حساب توئیتر رئیس جمهور، یک «انجمن عمومی» است و بنابراین نمی‌تواند بر اساس دیدگاه شخصی اقدام به بلاک افراد نماید. آسوشیتدپرس گزارش داد که از آن زمان تاکنون حدود 75 نفر رفع مسدودسازی شده‌اند، با این حال هنوز 30 یا بیشتر کماکان توسط اکانت رئیس جمهوری مسدود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل Chrissy Teigen و کمدین Rosie O’Donnell اشاره کرد که اغلب به انتقاد تند از سیاست‌های ترامپ پرداخته‌اند.

ترامپ در توئیتر

جیمل جیفر، مدیر اجرایی موسسه نایت، در بیانیه‌ای گفت: اکانت رسانه‌های اجتماعی مسئولین دولتی در حال حاضر مهم‌ترین راه برای پی بردن به نظر کاخ سفید پیرامون مسائل مختلف است. به گفته وی، رأی دادگاه نشان می‌دهد که مسئولین بایستی با سعه‌صدر بیشتری به صدای منتقدین گوش فرا دهند و در سوی دیگر عموم افرادی دیگر نگران بلاک شدن و دیده نشدن نظراتشان در فضای مجازی نخواهند بود.

کاخ سفید اعلام کرده است که حساب کاربری POTUS@ که در سال 2009 راه اندازی شده، رویکردی جدید برای رئیس‌جمهور است تا بتواند به صورت مستقیم با آمریکایی‌ها در تعامل باشد و توئیت‎های منتشر شده در این حساب کاربری به صورت مستقیم از جانب او هستند. دفتر ریاست‌جمهوری ایالات متحده هنوز به رأی دادگاه استیناف واکنشی نشان نداده است، با این حال وزارت دادگستری مدعی شده که توییت های منتشر شده از سوی ترامپ صرفاً نظرات شخصی وی بوده و ارتباطی با سیاست‌های کاخ سفید ندارد.

منبع geek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.