کوالکام پلتفرم Qualcomm 215 را برای گوشی‌های ارزان‌قیمت معرفی کرد

کوالکام از یک پلتفرم جدید موسوم به Qualcomm 215 برای استفاده در گوشی‌های هوشمند فوق ارزان و زیر 100 دلار رونمایی کرد. این موضوع می‌تواند سازندگان محصولات اقتصادی را به استفاده از چیپست‌های ساخته شده توسط کوالکام سوق دهد.

0

کوالکام چند سالی می‌شود که به‌روزرسانی‌های قابل قبولی برای سری چیپست‌های میان‌رده اسنپ دارگون 600 و 700 معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت حالا به سمت تسخیر بازار در اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت و پایین‌رده گام برمی‌دارد.

سری چیپست‌های کوالکام 200 که جزو محصولات پایین‌رده این کمپانی محسوب می‌شود، تعداد مدل‌های زیادی را شامل نمی‌شود، با این حال کوالکام 215 آمده است تا این وضعیت را دستخوش تغییر کند.

کوالکام 215 به عنوان جایگزین کوالکام 212 معرفی شده است

هدف از معرفی این پلتفرم استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند زیر 100 دلار خواهد بود. از جمله تغییرات مهم کوالکام 215 به نسبت نسل قبلی می‌توان به استفاده از پردازنده 64 بیتی، پشتیبانی از دوربین دوگانه، استفاده از نسبت تصویر 19 به 9، پشتیبانی از NFC و سیستم شارژ سریع اشاره کرد.

قلب Qualcomm 215 را یک پردازنده 4 هسته‌ای کورتکس A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. این موضوع سبب افزایش 50 درصدی قدرت پردازشی در این چیپست به نسبت نسل قبلی می‌شود. چیپست گرافیکی آدرنو 308 نیز در بخش گرافیکی افزایش قدرت 28 درصدی را به ارمغان آورده است. این چیپست بر پایه معماری 28 نانومتری توسعه یافته است، از این رو نباید انتظار داشت مصرف انرژی در آن هم‌چون پردازنده‌های 14، 10 و 7 نانومتری کاملا بهینه باشد.

در بخش تصویربرداری، کوالکام 215 توانایی پشتیبانی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی یا دو سنسور 8 مگاپیکسلی را دارد. فیلم‌برداری توسط این چیپست با حداکثر وضوح فول اچ‌دی انجام می‌شود.

شما هم‌چنین می‌توانید با کمک این پلتفرم از یک نمایشگر با وضوح اچ‌دی+ و نسبت تصویر 19 به 9 استفاده کنید. پشتیبانی از 3 گیگابایت رم از نوع LPDDR3، حافظه داخلی eMMC 4.5 و سنسور GPS/GLONASS از دیگر توانایی‌های در نظر گرفته شده برای این پلتفرم است. هم‌چنین برای نخستین بار است که شاهد استفاده از فناوری Hexagon DSP در سری 200 کوالکام هستیم.

بخش ارتباطی این پلتفرم از یک مودم اسنپدارگون X5 LTE Cat 4 تشکیل شده است. این مودم توانایی پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطی با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه را دارد. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی این چیپست می‌توان به وای‌فای MU-MIMO، امکان تماس با وای‌فای، پشتیبانی هر دو سیم‌کارت از VoLTE اشاره داشت. کوالکام برای این پلتفرم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را در نظر گرفته است، اما این فناوری به Quick Charge 1.0 محدود می‌شود.

این چیپست می‌تواند انتخاب مناسبی برای بازارهای در حال توسعه نظیر کشور هند باشد، با این حال احتمالا شاهد استفاده از آن در دیگر کشورها نیز خواهیم بود. کوالکام اعلام کرده است که این پلتفرم در گوشی‌های هوشمند 100 دلاری بازار هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که در این بازار محصولاتی مشابه ردمی 7 با قیمت 115 دلار و با استفاده از چیپست‌های سری 600 نظیر اسنپدارگون 632 در حال فروش است. بنابراین بازار مد نظر Qualcomm 215 می‌تواند محدود به برند HMD و یا مدل‌های تحت پروژه اندروید وان و اندروید گو باشد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.