درز تصاویر گوشی پیکسل 4 ایکس ال گوگل تمام طراحی آن را به نمایش می‌گذارد

یک ماه پس از انتشار اولین تصاویر منتسب به گوشی پیکسل 4 ایکس توسط تیم طراحی آن در توییتر، امروز یکی از اعضای این تیم تصاویری 360 درجه از پرچم‌دار بعدی شرکت گوگل را ارائه کرده که با توجه به کیفیت بالای تصاویر، به نظر می‌رسد با طراحی نهایی پیکسل 4 ال رو به رو هستیم.

0

در چند وقت اخیر شاهد درز مشخصات و تصاویر احتمالی گوشی پیکسل 4 ایکس ال گوگل بوده‌ایم. در همین راستا نیز امروز تصاویر رندر شده بسیار باکیفیتی از این محصول به بیرون درز کرد که احتمالا طراحی نهایی پرچم‌دار جدید گوگل را فاش می‌کند.

بر این اساس گوگل یک صفحه نمایش 6.25 اینچی را برای این محصول انتخاب کرده است که تقریبا 0.15 اینچ کوچک‌تر از جایگزین پیکسل 3 XL است. با وجود این کاهش ابعاد نمایشگر، پیکسل 4 ایکس ال گوگل با ابعاد بدنه 160.4 x 75.2 x 8.2 میلی متر، از قد و قواره کشیده‌تری نسبت به پیکسل 3 XL با ابعاد بدنه 158 در 76.7 در 7.9 میلی متر بهره می‌برد.

در تائید تصاویر از پیش درز کرده، اطلاعات جدید نیز فاش می‌کنند که گوگل از زبان طراحی جدیدی در توسعه پیکسل 4 ایکس ال استفاده کرده است. بر این اساس گوشی جدید گوگل در قاب پشتی میزبان ماژول دوگانه با قاب مربعی شکل است. در قسمت زیرین این قسمت یک فلاش LED و در بخش فوقانی آن نیز حفره‌ای احتمالاً مربوط به سیستم فوکوس خودکار لیزری به چشم می‌خورد. حفره میکروفون نیز در سمت راست فلاش LED قرار گرفته است.

گوشی‌های جدید پیکسل 4 به احتمال زیاد دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو در ساختار دوربین سه‌گانه خود خواهند بود. به غیر از دوربین اصلی، احتمال وجود یک سنسور سه‌بعدی ToF قوی‌تری از سنسور یک سنسور زاویه عریض است.

تصاویر پیکسل 4 ایکس ال

در سوی دیگر هرچند منبع خبر مدعی است که استفاده از ماژول مربعی شکل موجب افزایش ضخامت قسمت فوقانی پرچم‌دار جدید گوگل شده است، با این حال برای پی بردن بایستی منتظر عرضه رسمی دستگاه و مقایسه آن با سایر پرچم‌داران بازار باشیم.

در سوی دیگر این اولین باری است که تصاویری از پنل جلویی Pixel 4 XL به بیرون درز پیدا می‌کند. بر این اساس پرچم‌دار جدید گوگل برخلاف نسل قبلی به نمایشگری تمام صفحه فاقد ناچ تجهیز شده است. البته در زمانی که اغلب تولید کنندگان گوشی هوشمند به سمت حذف حاشیه های نمایشگر حرکت می‌کنند، گوگل همچنان ترجیح داده حاشیه فوقانی نمایشگر را حفظ کند. نمونه این نوع پنل را در گوشی‌های پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ مشاهده کرده‌ایم.

پیکسل 4 ایکس ال

به هر حال در قسمت بالای نمایشگر چندین سنسور تعبیه شده است که به عقیده منبع خبر، دو دوربین سلفی، سنسور تشخیص چهره سه بعدی و سنسور تشخیص حرکت دست را شامل می‌شود. گوگل پیش از این نیز در گوشی‌های هوشمند خود از دوربین سلفی دوگانه استفاده کرده است، با این حال این اولین باری است که شاهد استفاده از سنسور تشخیص حرکت در سری پیکسل هستیم.

اگر این اخبار به واقعیت تبدیل شوند، احتمالاً با قابلیت کنترل برخی ویژگی‌های گوشی از طریق حرکت دست رو به رو خواهیم بود که پیش از این نمونه آن را در گوشی هوشمند جی 8 تین‎کیو مشاهده کرده‌ایم. نکته دیگر آنکه شرکت سازنده احتمالاً در پیکسل 4 ایکس ال از یک سنسور تشخیص چهره سه بعدی قابل رقابت با فیس آی‎دی اپل استفاده کرده است.

گوشی پیکسل 4 ایکس ال

هرچند هنوز اطلاعاتی در رابطه با سیستم تشخیص چهره سه بعدی گوگل و شیوه عملکرد آن منتشر نشده است، با این حال می‌توان حدس زد که در صورت کارایی لازم، شرکت سازنده آن را به طور رسمی جایگزین سنسور اثر انگشت در گوشی پیکسل 4 ایکس ال گوگل کرده است؛ چراکه در هیچ کدام از تصاویر منتسبت به Pixel 4 XL سنسور اثر انگشت قابل روئیت نیست.

به رغم استفاده از زبان طراحی جدید، گوگل همچنان به استفاده از کلید پاور رنگی پایبند بوده است. در تصاویر فوق کلید پاور آلومینیومی برخلاف سایر کلیدهای تنظیم ولوم به رنگ سفید بر روی فریم سمت راست تعبیه شده است. نکته دیگر آنکه پرچم‌دار جدید گوگل فاقد جک 3.5 میلی متری صدا بوده، با این حال ساکنین کوپرتینو این محصول را به دو بلندگوی استریو تجهیز کرده‌اند. البته به دلیل استفاده از نمایشگر تمام صفحه، این دو بلندگو به قسمت پایینی دستگاه منتقل شده‌اند.

برخی مشخصات سخت افزاری و تاریخ رونمایی گوشی پیکسل 4 ایکس ال گوگل

منبع خبر معتقد است که Pixel 4 XL همچون نسخه کوچک‌تر یعنی پیکسل 4 به تراشه اسنپ‌دراگون 855 تجهیز شده است. هرچند گوگل گوشی‌های پیکسل سال گذشته را با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی راهی بازار کرد، با این حال نسل جدید پیکسل به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی تجهیز شده‌اند.

همچون سنوات گذشته، انتظار داریم سری پیکسل 4 گوگل نیز با قدرت گرفتن از آخرین نسخه اندروید که امسال اندروید 10 کیو عنوان گرفته راهی بازار شوند. احتمالاً شاهد معرفی این محصولات در مراسم سالانه توسعه دهندگان گوگل در اوایل ماه اکتبر خواهیم بود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.