استفاده تصادفی شیائومی از تبلیغ رسمی مموجی اپل برای تبلیغ میموجی

شرکت شیائومی که چندی پیش به صورت تصادفی یا عمدی از تصاویر تبلیغاتی شرکت ال‌جی برای تیزر معرفی محصولات جدیدش استفاده کرد، این بار به شکل غیر قابل انکاری از سبک و سیاق تبلیغ رسمی مموجی برای تبلیغ استیکرهای واقعیت مجازی میموجی الگوبرداری کرده است.

0

اگر پیگیر اخبار دسته گوشی‌های هوشمند منتشر شده در فارنت باشید، بدون شک در جریان هستید که شیائومی به تازگی از استیکرهای واقعیت مجازی ارائه شده برای گوشی Mi CC9 با نام میموجی (Mimoji) پرده برداشته که با وجود انکار شیائومی نه تنها نام آن از مموجی (Memoji) شرکت اپل الهام گرفته شده، بلکه حالا حتی کلیپ تبلیغاتی معرفی این ویژگی نیز از اپل کپی‌برداری شده است.

در گذشته‌ای نه چندان دور از شیائومی به عنوان اپل چینی یاد می‌شد. این عنوان به دلیل کپی برداری فاحش شیائومی از محصولات اپل به این شرکت چینی تعقل گرفته است. هرچند که شیائومی در سال‌های اخیر تا حد امکان از این ویژگی کناره گرفته و اغلب سعی کرده به یک شرکت نوآور و خلاق تبدیل شود، با این حال در هفته اخیر این عنوان بار دیگر در تبلیغات ارائه شده برای ویژگی Mimoji نمود پیدا کرده است.

داستان از این قرار است که شیائومی صرفاً با تغییر یک حرف به اموجی‌های واقعیت افزوده معرفی شده از سوی اپل با نام Memoji، هفته گذشته از ویژگی مشابهی برای گوشی Mi CC9 با نام Mimoji پرده برداشت که این کپی‌کاری شیائومی واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت و هرچند شرکت چینی به شدت معتقد است که Mimoji به هیچ عنوان یک کپی برداری از نمونه اپلی نیست و حتی متهم کنندگان این شرکت را تهدید به شکایت کرده اما با این حال شاید جالب باشد که بدانید شرکت چینی حتی از تیزر معرفی رسمی مموجی نیز برای تبلیغ میموجی استفاده کرده است.

بر این اساس شاهد قرار گرفتن کلیپ معرفی رسمی مموجی اپل با همان موسیقی متن ارائه شده از سوی Xu Jieyun برای معرفی تبلیغ میموجی در دو وب‌سایت JD.com و Suning هستیم. نکته مأیوس کننده آنکه در این کلیپ همچنان از نام Memoji برای تبلیغ استیکر واقعیت مجازی تعبیه شده در  گوشی Mi CC9 استفاده شده است.

به هر حال پس از رسانه‌ای شدن موضوع، شیائومی در شبکه اجتماعی چینی Weibo پاسخ داد و با اعلام اینکه که کارکنان، محتوای اشتباهی را آپلود کرده‌اند و گنجاندن یک آگهی اپل به منظور نشان دادن این ویژگی جدید تنها یک تصادف بوده است، تاکید کرده‌اند که میموجی امکان ترکیب عناصر را از میلیون‌ها راه فراهم کرده و تا جایی که ما می‌دانیم مموجی اپل قابلیت ترکیب کاراکترها را ندارد، این یعنی محصول ما تفاوت‌های اساسی دارد.

در سال 2014، جانی آیو، مدیر ارشد سابق طراحی اپل، از شیائومی به عنوان یک دزد و تنبل یاد کرد که به کپی برداری از سخت افزار و حتی رابط کاربری محصولات شرکت اپل مشغول است. البته همان‌طور که گفته شد شیائومی در سال‌های اخیر این وضعیت را تغییر داده و به لطف برخی نوآوری‌های خود و البته مزیت قیمت رقابتی توانسته به چهارمین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.