سامسونگ به گمراه کردن کاربران در مورد ضدآب بودن گوشی‌های گلکسی متهم شد

هرچند سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی هست که قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را به گوشی‌های هوشمند خود آورد، با این حال به تازگی یک سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استرالیا مدعی شده که شرکت کره‌ای پیرامون این ویژگی در تبلیغاتش غلو کرده است.

0

سامسونگ از سال 2016 به بعد تمام گوشی‌های پرچم‌دار خود را با قابلیت ضدآب بودن بر اساس استاندارد IP68 راهی بازار کرده است. بر اساس این ویژگی شرکت کره‌ای تضمین می‌کند که گوشی‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب بدون هیچ مشکلی دوام آورد.

در همین راستا به تازگی سازمان ACCC استرالیا، به تازگی در دادگاهی از شرکت سامسونگ به جرم  انتشار آگهی‌های تبلیغاتی گمراه کننده در مورد ضدآب بودن گوشی‌های گلکسی شکایتی تنظیم کرده است.

ACCC معتقد است که هرچند گواهینامه IP68 تایید می‌کند که گجت تحت پوشش می‌تواند به مدت 30 دقیقه صرفاً در آب ساکن و شیرین دوام آورد، با این حال شرکت سامسونگ در آگهی‌های تبلیغاتی خود مدعی شده که گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت می‌توانند به راحتی در ساحل و آب اقیانوس (شور) کار کنند.

ACCC اعلام کرد که برای اثبات ادعاهای خود از بیش از 300 تبلیغات سامسونگ استفاده کرده است. گوشی‌های هوشمندی مانند گلکسی اس 5 که دارای استاندارد IP67 هستند می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب مقاومت کنند، اما ACCC به‌طور خاص گوشی‌های عرضه شده از سال 2016 به بعد را که گواهی IP68 دارند مدنظر قرار داده است.

این سازمان همچنین معتقد است که سامسونگ خدمات مناسبی به افرادی که گوشی‌ سامسونگ آنها در تماس با آب دچار عیب شده‌اند ارائه نمی‌دهد. البته در این گزارش ذکر شده که شرکت کره‌ای در آگهی تبلیغاتی ارائه شده برای گوشی گلکسی اس 10 به مناسب نبودن استفاده از این گوشی در استخر و ساحل اذعان کرده است.

سامسونگ در مصاحبه با رویترز با رد ادعای مطرح شده از سوی ACCC، تاکید کرده که به قابلیت  مقاومت گوشی‌های هوشمندش در مقابل آب پافشاری می‌کند و در سوی دیگر همیشه وقت رضایت کاربران را اولویت اصلی خود قرار داده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.