ماجرای «حجم مصرف شده در پیام‌رسان‌های داخلی» کاربران ایرانسل چه بود؟

 از روز گذشته انتشار تصاویری از سوی کاربران ابرانسل در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن بود که برخی از کاربران مدعی بودند بدون استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، بخشی از ترافیک و حجم مصرفی آنها با عنوان حجم مصرف شده در پیام‌رسان‌های داخلی در گزارش مصرف اینترنت آنها در اپلیکیشن ایرانسل من درج شده است.

2

ایرانسل در واکنش به موضوع درج حجم مصرف شده در پیام رسان‌های داخلی در گزارش ترافیک مصرفی کاربران توضیحاتی را منتشر کرده که به نظر می‌تواند به خوبی ماجرا را روشن کند.

این شرکت با اشاره به اینکه ایرانسل موظف به تفکیک تعرفه محاسبه هزینه اینترنت خارجی از اینترنت داخلی و پیا,‌رسان‌ها بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات است و بر مبنای آن ترافیک خارجی را با تعرفه عادی، ترافیک وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی را با تعرفه یک‌دوم و ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی را با تعرفه یک‌سوم محاسبه می‌کند اعلام کرده که در راستای ارتقای خدمات خود و بهبود تجربه مشتری در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (6 تا 8 تیرماه 1398) در حال انجام عملیات به‌روزرسانی سامانه‌های محاسبه تعرفه اینترنت بوده است.

این شرکت اضافه کرده که:

در بازه زمانی فوق، به دلیل پیچیدگیِ امکان تفکیک «حجم مصرف شده خارجی»، «حجم مصرف شده از محتوای داخلی» و «حجم مصرف شده در پیام‌رسان‌های داخلی»، ایرانسل تصمیم گرفت تا به منظور رعایت حقوق مشترکان، کمترین تعرفه در میان سه بخش ذکر شده که مربوط به « حجم مصرف شده در پیام رسان‌های داخلی » (معادل یک‌سوم تعرفه خارجی) است را برای تمامی مصارف اینترنت مشترکان به صورت یکسان لحاظ کند و بر این اساس، در بازه زمانی مدنظر، تمامی اینترنت مصرفی مشترکان ایرانسل، با تعرفه یک سوم محاسبه شد.

نه تنها ضرر نکردید بلکه تخفیف هم گرفتید

ایرانسل با تاکید بر اینکه بر این اساس نه تنها افزایش هزینه‌ای متوجه این دسته از مشترکان نیست؛ بلکه بخشی از مصرف اینترنت آن‌ها با تعرفه یک‌سوم محاسبه می‌شود، اعلام کرده که به مشترکان خود اطمینان می‌دهد که نه تنها متضرر نشده‌اند، بلکه از تخفیف تعرفه‌ای نیز برخوردار شده‌اند.

ایرانسل در ادامه خاطرنشان کرده که حجم ترافیک احتمالی مشاهده شده در بخش پیام‌رسان‌های داخلی اپلیکیشن ایرانسل من، به دلیل بازدید از وب‌سایت‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌هایی با IPهای اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات است که به صورت دوره‌ای، آی‌پی (IP) آنها به اپراتورها اعلام شده تعرفه‌ آن‌ها به صورت یک سوم محاسبه می‌شود.

ایرانسل همچنین اضافه کرده که  بدیهی است، در این بازه زمانی تغییری در محاسبه تعرفه خدمات اینترنتی که به صورت رایگان به مشترکان ارائه می‌شد، صورت نگرفته و این خدمات همچنان به صورت رایگان ارائه شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    ملت. سرکار گذاشتی 10 گ ایترنت داخلی گرفتم بدرد لا دیوار نمیخوره دیگه بسه اینقدر مردم سر کیسه نکنی

    1. mahsa می‌گوید

      وای دقیقا منم نمیتونم از 10 گیگ داخلیم استفاده کنم