حالا مصرف برق بیت کوین در جهان بیشتر از تمام کشور سوییس است

مصرف برق بیت کوین به تازگی به صدر اخبار رسیده. حالا این مصرف برق، از مصرف برق تمام کشور سوییس هم بیشتر شده است.

0

دانشگاه کمبریج در آخرین تحقیقات خود به مسئله مصرف برق بیت کوین پرداخته است. این دانشگاه یک ابزار آنلاین با نام Cambridge Bitcoin Electricity Consumption را عرضه کرد که میزان انرژی لازم برای پایدار نگه‌داشتن شبکه بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. با استفاده از داده این ابزار، میزان مصرف انرژی سالانه محاسبه می‌شود.

در حال حاضر، بر پایه این ابزار، شبکه بیت کوین بیش از هفت گیگاوات انرژی مصرف می‌کند. در طول یک سال این رقم به 64 تراوات بر ساعت می‌رسد. تمام کشور سوییس در طول یک سال تنها 58 تراوات بر ساعت انرژی مصرف می‌کند.

مصرف برق بیت کوین

تمامی این ارقام بدین معناست که مصرف برق بیت کوین 0.25 درصد کل مصرف انرژی جهان را در بر می‌گیرد. اجازه دهید یک مثال بزنیم. تمامی دستگاه‌های چای‌ساز در بریتانیا در طول 11 سال این میزان انرژی مصرف می‌کنند.

یکی از توسعه‌دهندگان این ابزار در کمبریج در مصاحبه خود با بی بی سی اعلام کرده که این ابزار می‌خواهد با استفاده از مثال‌های مختلف میزان مصرف انرژی را به تصویر بکشد. بازدیدکنندگان وبسایت با دیدن این آمار امکان تصمیم‌گیری در مورد کم یا زیاد بودن مصرف انرژی را خواهند داشت.

ماینرهای سرتاسر جهان، برای فعال نگه‌داشتن شبکه بیت کوین میزان انرژی زیادی را مصرف می‌کنند. سخت‌افزار انرژی فوق‌العاده زیادی را لازم دارد. اما باید در نظر گرفت که این اعداد و ارقام تخمین کلی هستند. ممکن است این میزان مصرف انرژی بالا و پایین شود و نمی‌توان به صورت کاملا دقیق تخمین زد.

کمترین و بیشترین میزان مصرف

به همین خاطر، کمبریج یک کلیت را منتشر کرده است. در کمترین حالت ممکن، میزان مصرف برق بیت کوین 22 تراوات بر ساعت است. در صورتی که بالاترین میزان ممکن هم 150 تراوات بر ساعت است. البته ممکن است از زمان انتشار تا به حال، این اعداد و ارقام با تغییر مواجه شده باشد.

گذشته از تمامی این اعداد، میزان مصرف انرژی خیره‌کننده است. شبکه بیت کوین به سرعت گسترش پیدا کرده و میزان مصرف انرژی در شش ماه گذشته دو برابر شده. این میزان مصرف، ردپای کربنی مشخصی از خود به جای می‌گذارد. البته نمی‌توان دقیقا گفت که انرژی مصرفی چه تاثیری بر محیط خواهد گذاشت و از کجا تامین می‌شود.

الکس د وری، یکی از محققین در زمینه بیت کوین، می‌گوید که شبکه بیت کوین کمتر از 100 میلیون انتقال در سال را پردازش می‌کند. این میزان پردازش بسیار کمتر از 500 میلیون پردازش توسط بانک‌ها و موسسات سنتی مالی است. به همین خاطر این موسسات هم مصرف بالایی در زمینه انرژی دارند.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.