این پتنت ایده متفاوت هواوی برای گوشی با دوربین سلفی درون نمایشگر را نشان می‌دهد

اوپو به تازگی از دوربین سلفی درون نمایشگر رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد که هواوی هم به دنبال چنین چیزی است.

0

در جریان نمایشگاه MWC شانگهای شرکت اوپو از دوربین سلفی درون نمایشگر خود رونمایی کرد. دو شرکت ویوو و شیائومی هم نمونه‌های ابتدایی را طراحی کرده‌اند. اما یک بازیگر تازه به این بخش از تکنولوژی وارد شده. هواوی، غول تکنولوژی چینی به تازگی یک سری پتنت را در کشور آلمان ثبت کرده که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال دستیابی به چنین تکنولوژی است.

هواوی چندین راه‌حل برای قرار دادن دوربین سلفی درون نمایشگر دارد. در تصاویر پتنت‌ها با یک محوطه دایره شکل روبرو هستیم که برای دوربین رزرو شده. تفاوت دوربین سلفی هواوی و اوپو این است که دوربین هواوی همچنان مشخص خواهد بود. با اینکه این دوربین درون نمایشگر قرار گرفته، همچنان کاربر می‌تواند آن را مشاهده کند.

دوربین سلفی درون نمایشگر هواوی

مشخص نیست که چرا هواوی چنین طراحی را برگزیده چرا که اکثر شرکت‌ها در تلاش هستند که دوربین را کاملا مخفی و نامرئی کنند. اما هواوی تلاش خواهد کرد که با استفاده از رابط کاربری، دوربین سلفی را با دیگر قسمت‌های گوشی هماهنگ کند، جوری که دوربین در پس‌زمینه محو شود، اما با کمی توجه همچنان قابل دیدن باشد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه، محل قرارگیری دوربین سلفی است. اوپو دوربین را در قسمت بالا میانه گوشی قرار داده. اما با توجه به پتنت‌ها، هواوی قصد دارد که دوربین را در بخش بالا چپ گوشی قرار دهد.

دوربین سلفی درون نمایشگر

البته که این تنها یک پتنت است. نمی‌دانیم که شرکت واقعا در حال ساخت چنین محصولی است یا تنها یک ثبت حقوقی است. شرکت‌ها تلاش می‌کند که خلاقیت‌های خود را سریعا ثبت کنند تا در آینده دسترسی حقوقی گسترده‌ای داشته باشند. هواوی هم چنین سیاستی دارد و ممکن است مانند بسیاری از پتنت‌های شرکت، چنین طراحی را هیچ محصولی مشاهده نکنیم.

به هر حال که همچنان ایده جالب و جذابی است. هواوی در حال حاضر با مشکلات حقوقی و سیاسی مختلفی سر و کله می‌زند. این شرکت در راه بازگشت به چرخه بازار است، اما هنوز کاملا موفق نشده مشکلات را پشت سر بگذارد. دولت ایالات متحده مدتی است که با این شرکت سر بازی دارد و باید صبر کنیم و ببینیم این شرکت چه دستاوردی از این جنگ اقتصادی خواهد داشت.

منبع Gsmarena Gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.