گوشی لنوو زد 6 با اسنپ دراگون 730 و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش از راه رسید

کمپانی چینی لنوو ساعاتی پیش از لنوو زد 6 رونمایی کرد. از جمله امکانات این گوشی هوشمند می‌توان به چیپست اسنپ دارگون 730 و اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر اشاره کرد.

0

لنوو در اردیبهشت ماه سال جاری از اولین عضو نسل جدید لنوو زد موسوم به زد 6 پرو رونمایی کرد. پس از آن در خرداد ماه این کمپانی چینی عضو دیگر این خانواده را با نام Lenovo Z6 Youth Edition معرفی و روانه بازار کرد. حالا نوبت به سومین عضو از این سری رسیده است، این شرکت ساعاتی پیش از گوشی هوشمند لنوو زد 6 به صورت رسمی رونمایی کرد.

لنوو زد 6

قاب گوشی لنوو زد 6 از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. کیس پشتی این گوشی هوشمند نیز از شیشه سه بعدی ساخته شده و میزبانی از دوربین سه گانه این تلفن همراه را برعهده دارد. دوربین مورد استفاده در لنوو زد 6 از یک سنسور اصلی با وضوح 24 مگاپیکسل، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری و یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تشکیل شده است.

در قاب جلویی لنوو زد 6 می‌توانیم یک پنل 6.39 اینچی OLED با وضوح 2340 در 1080 پیکسل را مشاهده کنیم. این نمایشگر از قابلیت‌هایی نظیر HDR10، طیف رنگی گسترده DCI-P3 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره‌مند است. هم‌چنین درون این نمایشگر یک اسکنر اثر انگشت جاسازی شده است. در بخش بالایی نمایشگر یک برش وجود دارد که درون آن یک سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

مشخصات فنی گوشی لنوو زد 6

پردازشگر مورد استفاده در لنوو زد 6، اسنپدارگون 730 است. این گوشی هوشمند در سه نسخه با ترکیب حافظه 6 گیگابایت رم/64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم /128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. Lenovo Z6 هم‌چنین از یک درگاه کارت حافظه جانبی بهره‌مند است که تا 512 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند.

در بخش نرم افزاری این گوشی لنوو می‌توانیم رابط کاربری ZUI 11 را مشاهده کنیم که بر پایه اندروید پای توسعه یافته است. باتری مورد استفاده در این گوشی هوشمند 4000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، این باتری از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند؛ اگرچه درون جعبه این تلفن همراه یک شارژر 18 واتی قرار گرفته است. از دیگر قابلیت‌های Lenovo Z6 می‌توان به درگاه USB-C، جک هدفون 3.5 میلیمتری و بلوتوث 5 اشاره کرد.

لنوو زد 6

لنوو زد 6 تنها در رنگ آبی روانه بازار خواهد شد. این گوشی لنوو در نسخه‌های 6 گیگابایت رم/64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم /128 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب با قیمت 275، 305 و 365 دلار عرضه می‌شود. پیش سفارش لنوو زد 6 از هم‌اکنون در چین امکان‌پذیر است، اما فروش رسمی آن از تاریخ 18 تیرماه آغاز می‌شود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.