میموجی شیائومی یک کپی تمام عیار از مموجی اپل است

شیائومی در حال توسعه یک ویژگی به نام میموجی است که امکان ساخت آواتار متحرک به وسیله دوربین سلفی گوشی را فراهم می‌کند، نمی‌توان منکر شد که این قابلیت یک کپی تمام عیار از قابلیت مموجی آیفون اپل است.

1

شیائومی روز گذشته از سری جدید گوشی‌های هوشمند Mi CC9 رونمایی کرد که قابلیت میموجی موجود در آن به دلیل شباهت بالا خبرساز شده است و حتی کاربران چینی هم شیائومی را به کپی کاری از اپل متهم می‌کنند.

اگر چه در حال حاضر اطلاعات کمی از قابلیت میموجی شیائومی در دسترس است، اما بر اساس همین اطلاعات مشخص است که این قابلیت یک کپی تمام عیار از ویژگی مموجی اپل است که سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد. البته ایده ساخت یک آواتار متحرک بر اساس چهره و حرکات کاربر را پیش‌تر در هواوی و سامسونگ نیز مشاهده کرده‌ایم اما آن طور که مشخص است شیائومی سعی کرده این ویژگی کاملاً مشابه با نمونه موجود در آیفون باشد، حتی نام Mimoji مورد استفاده شیائومی نیز تنها در یک حرف با Memoji اپل اختلاف دارد!

میموجی شیائومی

همان‌طور که از تصویر بالا مشخص است، طراحی کاراکترها در میموجی شیائومی بسیار شبیه به نمونه موجود در گوشی‌های آیفون است، اندازه بینی و فرم دهان همانند چیزی است که در مموجی اپل مشاهده می‌کنیم. البته قابلیت AR Emoji سامسونگ نیز به نوعی یک کپی از مموجی اپل محسوب می‌شود، اما طراحی‌ کاراکترها تا این اندازه مشابه با مموجی اپل نیست.

این نخستین بار نیست که کمپانی چینی شیائومی از محصولات اپل تقلید می‌کند، ظاهرا کپی کردن از محصولات اپل در مدل کسب و کار این شرکت تعریف شده است. به عنوان مثال لپ‌تاپ‌های شیائومی شبیه به مک‌بوک‌های اپل هستند و یا طراحی برخی از گوشی‌های هوشمنداین شرکت نیز تقریبا مشابه با آیفون است.

این موضوع در مورد اپل تی وی و آیپد نیز صدق می‌کند. به نظر می‌رسد شیائومی در تلاش است که امکان خرید محصولات مشابه با محصولات اپل را برای بازارهای نوظهور و در حال توسعه هم‌چون چین و هند که اکثر مردم توانایی خرید یک محصول اپل را ندارند، فراهم کند.

منبع Cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Hosein می‌گوید

    حداقل میخواید بکوبید درست بکوبید دیگه اسمش رو از اپل کپی نکرده
    بعضی از افراد عنوان می کنند که اسم MiMoji درواقع از MeMoji کپی شده است و این درحالی است که شیائومی قابلیت Mimoji را ماه ژوئن سال 2018 به گوشی Mi 8 Explorer آورد اما اپل حدود 3 ماه بعد اسم این قابلیت خود را از Animoji به Mimoji تغییر داد.