اقدام عجیب مایکروسافت در تبلیغ ویندوز 1.0 پس از گذشت 34 سال از رونمایی!

مایکروسافت شرکتی نیست که به خاطر بامزگی یا شیوه‌های تازه معرفی محصولات معروف باشد. اما انگار استراتژی این شرکت به تازگی شاهد تغییراتی بوده است!

2

به نظر می‌رسد که مایکروسافت دور از خبرها و رسانه‌ها، به دنبال یک چیز جدید است. دیروز این شرکت در صفحه توییتری خود یک ویدئو منتشر کرد. این ویدئو اگر چه جدید بود اما چیزی که در آن معرفی شده به چند دهه پیش تعلق دارد! ویدئو منتشر شده توسط مایکروسافت تبلیغ ویندوز 1.0 این شرکت است که 34 سال پیش معرفی شده اما مایکروسافت برای توصیف آن از کلمه «کاملا جدید» استفاده کرده است.

ویدئو تبلیغ ویندوز 1.0 در صفحه اینستاگرام ویندوز هم منتشر شده اما نکته جالب اینجاست که تمامی پست‌های پیش از این ویدئو همزمان و همه با هم پاک شده‌اند و حالا هیچ چیزی در صفحه اینستاگرام ویندوز به جز این تبلیغ تازه وجود ندارد.

ویدئو هم طراحی جالبی دارد. ویدئو یک سیر تاریخی برعکس را طی می‌کند. از ویندوز 10 گرفته تا به ویندوز 1.0 می‌رسد. لوگوی ویندوز 1.0 هم در تمامی صفحات اجتماعی ویندوز به عنوان تصویر پروفایل استفاده می‌شود.

هنوز هیچ اطلاعات خاصی در مورد دلیل انجام چنین حرکتی منتشر نشده و واقعا مشخص نیست که چه چیزی در سر مایکروسافت می‌گذرد. کاربران و خبرنگاران فراوانی از ویندوز در مورد ماهیت چنین تبلیغاتی سوال پرسیده‌اند. هر بار هم جواب مایکروسافت تکراری بوده و کاربران را به صبر برای آپدیت‌های جدید تشویق کرده است اما عرضه آپدیت جدید برای محصولی که سال‌ها پیش عرضه شده کمی دور از ذهن است.

ویندوز 1.0 در سال 1985 عرضه شد و البته یک تئوری وجود دارد. فصل تازه سریال Stranger Things نزدیک است. این فصل سریال در سال 1985 رقم خواهد خورد. سالی که ویندوز عرضه شد. دنیای این سریال، دو دنیای موازی است که یکی تیره و دیگری روشن است. برگشت به عقب ویدئو و پس‌زمینه دو تکه شاید اشاره‌ای به این سریال باشد.

در عین حال ممکن است مایکروسافت برنامه نرم‌افزاری تازه‌ای در سر داشته باشد. اما این احتمال کمتر است چون اگر چنین چیزی وجود داشت تا به امروز باید یک سری شایعه و گزارش از آن منتشر می‌شد. شاید هم مایکروسافت تنها قصد دارد کمی کاربران خود را سرگرم کند و با ذهن آن‌ها بازی کند!

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. راسل مور می‌گوید

    سلام. (نکته جالب اینجاست که تمامی پست‌های پیش از این ویدئو همزمان و همه با هم پاک شده‌اند و حالا هیچ چیزی در صفحه اینستاگرام ویندوز به جز این تبلیغ تازه وجود ندارد.)

    هیچ پستی از پیج اینستاگرام مایکروسافت پاک نشده و این ویدئو هم که شما میگین تو هیچ جای پیجشون نبود.
    https://www.instagram.com/microsoft/

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز در اظهارنظر عجله کردید. نوشتیم صفحه اینستاگرام ویندوز نه مایکروسافت!
      موفق باشید
      https://instagram.com/windows