قابلیت Fast Share گوگل به عنوان پاسخ قابلیت AirDrop اپل با اندروید 10 کیو عرضه می‌شود

گوگل در تلاش است یک قابلیت جامع و کامل را برای انتقال اطلاعات در اندروید توسعه دهد. این ویژگی Fast Share نام داشته و انتظار می‌رود به همراه اندروید Q معرفی شود.

0

اندروید بیم (Android Beam) را می‌توان اولین تلاش گوگل برای پاسخ دادن به ایر دراپ اپل دانست، این اپلیکیشن امکان به‌ اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اطلاعات بین دو اسمارت‌فون اندرویدی را به کمک NFC به ارمغان می‌آورد، با این حال اندروید بیم محدود به گوشی‌های مجهز به NFC بود و قرار است در اندروید Q دیگر توسعه پیدا نکند. راه حل جایگزین اندروید بیم، قابلیت Fast Share نام دارد.

قابلیت Fast Share همان کاربرد را خواهد داشت، یعنی کاربران قادر به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، متون و اطلاعات خود در محیط‌های محلی هستند. با این حال این اپلیکیشن علاوه بر NFC از اتصال نظیر به نظیر وای فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

مطابق اطلاعات منتشر شده توسط 9to5Mac، سرویس جدید مشابه بخش اشتراک‌گذاری فایل موجود در اپلیکیشن گوگل است. قابلیت Fast Share از طریق زبانه به اشتراک‌گذاری فایل در اندروید در دسترس است،

هم‌چنین شما می‌توانید این ویژگی را از منوی Settings> Google>Fast Share پیدا کنید. همان‌طور که در تصویر مشخص است این ویژگی برای گوشی‌های اندرویدی، آی‌فون، کروم‌بوک و ساعت‌های هوشمند قابل استفاده است.

قابلیت Fast Share

قابلیت Fast Share، به کاربران امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها در محدوه‌های نزدیک به هم را می‌دهد، از این رو کاربر بدون نیاز به اینترنت و تنها با استفاده از وای فای و بلوتوث می‌تواند فایل‌های خود را به اشتراک بگذارد.

روش استفاده از قابلیت Fast Share در اندروید 10 کیو بسیار آسان خواهد بود

اشتراک گذاشتن فایل به وسیله Fast Share بسیار ساده است، یک نام برای دستگاه خود انتخاب کنید، Fast Share را فعال کنید، لیست دستگاه‌های در دسترس به نمایش گذاشته می‌شود. برای ارسال فایل کافی است دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و طرف مقابل این دریافت فایل را تایید و یا رد کند. فرآیند ارسال فایل با Fast Share مشابه با ارسال به وسیله بلوتوث است.

هم‌چنین گزینه‌ای به نام  “Preferred Visibility” در این اپلیکیشن وجود دارد که به افرادی که تاکنون برای آن‌ها فایل ارسال و یا از آن‌ها فایلی دریافت کرده‌اید اجازه می‌دهد بتوانند دستگاه شما را در لیست خود مشاهده کنند حتی زمانی که از این سرویس استفاده نمی‌کنید.

قابلیت Fast Share به همراه اندروید Q معرفی می‌شود، با این حال به احتمال قوی محدود به آخرین نسخه اندروید نخواهد بود. گفته می‌شود این قابلیت پس از معرفی از طریق گوگل پلی برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز عرضه خواهد شد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.