ده سال پیش اولین گوشی گلکسی سامسونگ معرفی شد

دقیقاً ده سال پیش در چنین روزهایی شرکت کره‌ای سامسونگ اولین گوشی هوشمند سری گلکسی (بدون پیشوند S) را با پلتفرم کمتر شناخته شده اندروید گوگل معرفی کرد.

1

هرچند امروزه از سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان یاد می‌شود، با این حال ده سال پیش این شرکت تقریباً هیچ سهمی از بازار را در اختیار نداشت. در آن زمان نوکیا و اپل پیش‌قراولان عرضه گوشی هوشمند در جهان بودند، با این حال سامسونگ توانست به لطف پلتفرم اندروید، بازاریابی مناسب و صد اولین گوشی گلکسی این رویه را تغییر داده و امروز به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود.

سامسونگ هیچ ترسی از آزمایش راه‌های جدید ندارد و بعد از آموختن درس‌های بسیار، مراقب دور نشدن طرفداران برندش هست. اولین گوشی سری گلکسی دستگاهی کوچک جثه با شماره ساخت GT-I7500 دارای نمایشگر 3.2 اینچی با رزولوشن 320 در 480 پیکسل از نوع AMOLED، تراشه تک هسته‌ای با کلاک فرکانس 528 مگاهرتز، 128 مگابایت حافظه رم، 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی GSM/HSDPA و جک 3.5 میلی متری صدا است. سامسونگ پس از فروش 10 میلیون دستگاه در سراسر جهان، موبایل گلکسی اس خود را یک موفقیت بزرگ اعلام نمود.

تاریخچه گوشی های سامسونگ

شاید خود سامسونگ نیز هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که این محصول با نام گلکسی (بدون هیچ پیشوند و پسوند اضافی) بتواند روزی به اولین عضو محبوب‌ترین سری از گوشی‌های هوشمند تاریخ تبدیل شود.

گوشی گلکسی سامسونگ با اندروید 1.5 کاپ کیک به صورت محدود راهی بازار شد. البته در برخی مناطق خاص این گوشی توانست به روز رسانی اندروید 1.6 دونات را دریافت کند. هرچند هیچ به روز رسانی دیگری برای اولین گوشی گلکسی سامسونگ منتشر نشد، با این حال برخی رام‎های شخص ثالث برای آن عرضه گردید.

سامسونگ با دریافت بازخورد از عرضه اولین گوشی گلکسی، سال 2010 خانواده گلکسی اس را برای مناطق دیگر با خدمات پس از فروش قوی‌تر عرضه کرد. در سال‌های بعد از آن سامسونگ خانواده گلکسی را گسترش داد تا جایی که این خانواده به یک زبان طراحی واحد و مرسوم در بازار گوشی هوشمند تبدیل گشت.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ابوالفضل می‌گوید

    🇰🇷پرچم سامسونگ همیشه بالاست🇰🇷