مقایسه ایرلاین‌های خارجی و ایرانی

گاهی انتخاب پرواز خارجی به ارزان بودن آن و گاهی به راحت بودنش بستگی دارد، اگر قرار است با تهیه بلیط پرواز خارجی چند ساعتی را در هواپیما بگذرانید، راحتی در هنگام پرواز فاکتور مهمی است. پس باید با شناخت خدمات هواپیمایی‌ها و مقایسه آن‌ها بهترین را برای رسیدن به مقصد با توجه به بودجه سفر انتخاب کنید.

0

خوشبختانه امکان خرید بلیط هواپیما خارجی در کشور از ایرلاین‌های ایرانی و خارجی وجود دارد. مقایسه بعضی از بهترین‌های این ایرلاین‌ها راهگشای انتخاب صحیح در خرید بلیط خارجی خواهد بود.

ویژگی‌های ایرلاین‌های ایرانی

  •  هواپیمایی ایران ایر(هما)

ایران ایر نزدیک به شصت سال (57 سال تا 1397 هجری شمسی) است که در خطوط خارجی و داخلی فعالیت دارد. این ایرلاین پروازهای موفقیت‌آمیز بسیاری را پشت سر گذاشته است. همچنین هما قدیمی‌ترین هواپیمایی ایران است و یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های خاورمیانه محسوب می‌‎شود. این شرکت هواپیمایی نماد ایران در صنعت هوایی است و قیمت بلیط پرواز خارجی آن با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، مناسب است.

هواپیمایی ایران ایر هما

هواپیمایی هما، در پروازهای خارجی خود، به ارائه کلاس اکونومی جانبازان، خانواده شهدا و معلولان سازمان بهزیستی، کلاس کابین اکونومی و کلاس کابین هما(با نرخ C ,J بیزینس کلاس) می‌پردازد. کترینگ ایرلاین یکی از بزرگترین و پرسابقه‌ترین‌ها در خاورمیانه است و از ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت اشاره کرد.

در کلاس های اکونومی این پرواز به جز نرخ Y مسافران مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار به طور رایگان هستند، مسافر کلاس Y می‌تواند 25 کیلوگرم بار را حمل کند. مسافر کلاس هما مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار است و بار همراه نوزاد در این پرواز 10 کیلوگرم می‌باشد.

  • هواپیمایی ماهان

این ایرلاین با سابقه‌ای 25 ساله، هم اکنون یکی از بهترین هواپیمایی‌های ایران است. ماهان هم‌ اکنون در 25 مسیر به ارائه بلیط پرواز خارجی می‌پردازد و در ناوگان هوایی خود از ایرباس‌های  A310 و A320 استفاده می‌کند. از نظر قیمت بلیط پرواز هواپیما خارجی نیز، ماهان با توجه به خدماتش، یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هاست.

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان، به ارائه بلیط هواپیما خارجی، در دو کلاس اکونومی و بیزینس می‌پردازد، کلاس اکونومی پروازهای خارجی ماهان نیز راحت است و بیزینس آن از حریم خصوصی خوبی برای مطالعه و انجام کار برخوردار است. همچنین کترینگ این هواپیمایی نیز از کیفیتی بالا در ارائه خدمات غذایی به مشتریان خصوصا در پرواز خارجی بهره می‌برد.

  • هواپیمایی معراج

این هواپیمایی خصوصی تنها با نزدیک به 8 سال سابقه، یکی از معدود شرکت‌های هواپیمایی ایران است که به ارائه سرویس فرست کلاس در برخی از پروازهای خارجی خود می‌پردازد. این شرکت علی رغم سابقه کم، پرسنل با تجربه را جذب کرده و ضمن تلاش بسیار برای راحتی و امنیت مسافرین، هم اکنون در 15 مسیر خارجی پرواز دارد.

هواپیمایی معراج

مدیران این شرکت هواپیمایی، اهمیت زیادی به پیشرفت این مجموعه می‌دهند، لذا فاصله استانداد جهانی در صندلی‌های اکونومی در پروازهای این شرکت رعایت شده است. کلاس بیزینس این پرواز کیفیتی قابل مقایسه با کلاس بیزینس ماهان و ایران ایر دارد و فرست کلاس آن علاوه بر پذیرایی کترینگ مناسب، سرگرمی‌های داخل پروازی متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

این شرکت نوپا بسیار به کترینگ خود اهمیت می‌دهد و همواره تاکید بر استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین عرضه‌کنندگان خدمات کترینگ را در کشور دارد و در این راه از کارشناسان مجرب استفاده می‌کند. میزان حمل بار مجار در پرواز خارجی برای مسافران اکونومی، 30 کیلوگرم، اکونومی پلاس 35 و بیزینس 40 کیلوگرم است. این میزان برای نوزادان 5 کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

مشخصات ایرلاین‌های خارجی

  • هواپیمایی الاتحاد

مقایسه ایرلاین‌های ایرانی به جز در قیمت بلیط پرواز خارجی، با این غول دنیای پرواز، بی‌فایده است. هواپیمایی الاتحاد روزانه به بیش از 96 کشور خارجی پرواز دارد و کیفیت این پروازها به قدری است که تقریبا هر سال این، هواپیمایی در لیست برترین‌ها مانند ایرلاین ریتینگز، اسکای ترکس و تریپ ادوایزر قرار می‌گیرد، در سال 2018 هم این لیست‌ها مکانی را در برترین‌های خود قرار داده بودند.

هواپیمایی الاتحاد

خدمات این ایرلاین مثال زدنی است و قیمت آن در بعضی موارد بسیار گران است. این هواپیمایی داری سه کلاس اکونومی، بیزینس و فرست کلاس است. در کلاس اکونومی مسافر می‌تواند یک کیف به وزن 7 کیلوگرم را همراه خود داشته باشد. در بیزینس و فرست کلاس دو کیف با وزن 12 کیلوگرم مجاز است. وزن مجاز کیف نوزادان 5 کیلوگرم است.

  • هواپیمایی قطر ایرویز

هواپیمایی قطرایرویز یکی دیگر از غول‌های صنعت هواپیمایی است که مقایسه آن با ایرلاین‌های ایرانی، فاصله عمیق میان آنها را آشکار می‌کند. این هواپیمایی که سال‌هاست، نامش روی پیراهن تیم فوتبال رئال مادرید می‌درخشد، در ناوگان خود ستاره‌های هواپیما‌ها (بهترین هواپیماهای جهان) را جمع کرده است. این شرکت روزانه به بیش از 150 مقصد بین‌المللی پرواز می‌کند.

تهیه بلیط پرواز خارجی در سه کلاس بی‌نظیر کیفیتی حتی برای اکونومی از این ایرلاین داخل ایران ممکن است. وزن مجاز بار برای کلاس‌های اکونومی، بیزینس، فرست و نوزاد به ترتیب 30، 40، 50 و 5 کیلوگرم است.

هواپیمایی قطر ایرویز

ایرلاین‌های خارجی دیگر ، به جز دو ایرلاین بالا که در ایران وجود دارند، دارای خدماتی تقریبا مشابه با ایرلاین‌های ایرانی هستند، البته تمام آنها پرواز فرست کلاس را ارائه می‌کنند. برای تهیه بلیط ارزان هواپیمای خارجی کافی است قیمت‌های این هواپیمایی‌ها را با قیمت‌ بلیط هواپیمای خارجی، شرکت‌های داخلی مقایسه کنید.

البته اگر اصرار به خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی دارید، می‌توانید به سراغ ایرلاین‌های ارزان‌تر نظیر پگاسوس ترکیه نیز بروید.

همچنین به خاطر داشته باشید، گاهی تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان بهترین انتخاب نیست. در سفری طولانی راحتی بسیار مهم است، حتی اگر مجبور شوید بیشتر از 50 میلیون تومان(قیمت تقریبی حال حاضر سفر از تهران به مسکو در روزهای عید نوروز) به یکی از صندلی های فرست کلاس هواپیمایی الاتحاد بپردازید.

برای خرید بلیط هواپیما علی بابا https://www.alibaba.ir به این آدرس بروید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی: