اوپو از اولین دوربین سلفی درون صفحه نمایش برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

شرکت اوپو بالاخره دوربین سلفی زیر صفحه نمایش خود را در نمایشگاه MWC شانگهای به نمایش گذاشت تا باز هم در یک فناوری نام اولین را به خود اختصاص دهد.

0

در سال‌های گذشته همواره افزایش نرخ نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه و قاب جلویی گوشی‌های هوشمند محل رقابت تولیدکنندگان تلفن همراه بوده است و دوربین سلفی همواره مانعی برای آنها بوده تا هر چه بیشتر حضور صفحه نمایش را در درون قاب جلویی افزایش دهند.

این شرکت‌ها با بکار گرفتن روش‌های مختلف سعی در کاهش فضای مربوط به دوربین سلفی و یا حتی حذف آن داشته‌اند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند.

این روش‌های مختلف که در یک سال اخیر تنوع آنها بیشتر شده شامل انواع بریدگی یا ناچ، حفره، دوربین سلفی پاپ‌آپ، دوربین 360 درجه و .. بوده که همه شرکت‌ها به نوعی هر کدام از این روش‌ها را در طراحی محصولات خود تجربه کرده‌اند.

یکی از این روش‌ها که شاید به ذهن کمتر کسی می‌رسید یا به فکر استفاده از آن بود دوربین سلفی درون صفحه نمایش یا یکپارچه شده با آن بود که پیش از این تجربه حضور حسگر اثر انگشت درون آن را داشته‌ایم.

اوپو یکی از شرکت‌هایی است که در چند سال اخیر در تنوع نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید پیشقدم بوده و سعی کرده در عرضه نوآوری‌ها و فناوری‌ها همواره نام اولین را برای خود داشته باشد. این شرکت پیش از این تجربه‌های دیگری مانند دوربین سلفی پاپ آپ و انواع ناچ را در محصولات خود داشته و حالا اولین شرکتی است که دوربین سلفی درون صفحه نمایش خود را به نمایش گذاشته است.

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش اوپو

اوپو اولین شرکت با دوربین سلفی درون صفحه نمایش

این شرکت کمتر از یک ماه پیش ویدئو کوتاهی از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش خود را منتشر کرد و اگرچه شیائومی بلافاصله در واکنش به آن، همان فناوری را در یک گوشی خود به نمایش گذاشت اما حالا اوپو با نمایش عمومی این دوربین سلفی در نمایشگاه MWC شانگهای و انتشار اطلاعاتی در خصوص نحوه کار آن، نام اولین شرکت با دوربین سلفی درون صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است.

اوپو در توضیح نحوه کارکرد دوربین سلفی درون صفحه نمایش خود اعلام کرده است که از یک نوع مواد شفاف سفارشی در محل قرارگیری دوربین سلفی در صفحه نمایش خود استفاده می‌کند که ساختار پیکسل آن به گونه‌ای طراحی شده که نور می‌تواند به سنسور دوربین منتقل شود.

این شرکت اعلام کرده که سنسور بکار گرفته شده در این نوع طراحی بزرگتر از سنسورهای رایج برای دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند است و از دیافراگم گسترده‌تری برخوردار است.

آن بخش از صفحه نمایش که دوربین سلفی در زیر آن قرار گرفته همچنان به طور عادی قابل لمس و استفاده است اوپو مدعی است که کیفیت صفحه نمایش را به خطر نمی‌اندازد اگرچه عکس‌ منتشر شده توسط نسخه چینی وب‌سایت انگجت (تصویر بالا) نشان می‌دهد که در شرایط خاص قادر به مشاهده دوربین سلفی از روی صفحه نمایش هستید.

اوپو همچنین در خصوص مشکلات اولیه این فناوری اعلام کرده که قرار دادن یک صفحه در مقابل یک دوربین به طور ذاتی کیفیت تصویر عکس را کاهش می‌دهد و البته با مشکلات مهمی مانند تار بودن، ازدیاد نور و اشباع رنگ مواجه هستیم که نیاز به رفع آنهاست.

البته اوپو با اعلام اینکه الگوریتم‌های توسعه یافته‌ای وجود دارد که به منظور حل این مشکلات به کمک سخت‌افزار دستگاه می‌آیند ادعا کرده است که کیفیت تصاویر هم‌اکنون نیز قابل مقایسه با دوربین سلفی دستگاه‌های موجود هستند اما طبیعتا برای درستی و صحت این ادعا باید تا عرضه این دوربین سلفی بر روی یک گوشی و عرضه تجاری آن منتظر بمانیم.

گوشی اوپو با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش چه زمانی از راه می‌رسد؟

اوپو اعلام کرده پاسخ این سوال را که چه زمانی قصد دارد اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را عرضه کند را با سه کلمه «در آینده نزدیک» داده است، اگر چه همین حالا هم در نمایشگاه MWC شانگهای که امسال اهمیت بیشتری پیدا کرده می‌توانید آن را بر روی یک محصول مفهومی و اولیه به تماشا بنشینید تا بالاخره نوبت به یک محصول و گوشی هوشمند واقعی برسد!

منبع ‏Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.