این جدیدترین طرح مفهومی موتورسیکلت الکتریکی BMW است

هرچند شرکت BMW سابقه طولانی مدتی در ساخت موتورسیکلت‌های لوکس در کنار انواع خودرو را دارد، با این حال به تازگی شاهد رونمایی از اولین مدل مفهومی موتورسیکلت الکتریکی این شرکت بوده‌ایم که می‌تواند مسیر حرکت شرکت آلمانی در سال‎های آینده را ترسیم کند.

0

طرح مفهومی موتورسیکلت الکتریکی BMW معرفی شده در رویداد NextGen، اولین تلاش جدی شرکت آلمانی پس از 3 سال در جهت تولید انبوه یک موتورسیکلت برقی با آلایندگی تقریباً صفر محسوب می‌شود.

موتورسیکلت برقی ب.ام.و که به‌طور هوشمند موتورسوار را حین رانندگی تحت کنترل خود نگه می‌دارد و در حال حاضر با نام ویژن دی‌سی رودستر (BMW Motorrad Vision DC Roadster) شناخته می‌شود، توسط بخش Motorrad که بر روی تولید موتورسیکلت مفهومی BMW تمرکز دارد طراحی و ساخته شده است.

طرح مفهومی موتورسیکلت الکتریکی BMW

پیش از بررسی ویژگی‌های موتورسیکلت الکتریکی BMW، بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد تا در سال‌های آینده شاهد ارائه چینی محصولی به بازار باشیم.

پرواضح است که استفاده از یک موتور الکتریکی و تعبیه آن به عنوان نیرو محرکه سیلندر بوکسور کار آسانی نیست، با این حال BMW تا به امروز موفق‌ترین طرح قابل تجاری سازی را ارائه کرده است. البته شرکت آلمانی برای ترغیب بازار به پذیرفتن موتورهای الکتریکی، بایستی در کنار قابلیت‌های یک موتور عادی با سرعت و گشتاور بالا از المان‌های طراحی خاص خود در تولید موتور فوق هم استفاده کند.

شاید جالب باشد که بدانید ب ام و مبدع سیستم‌های تعلیق برای موتور سیکلت است و زودتر از همه این سیستم‌ها را در موتورسیکلت‌های خود به کار برده است. در سوی دیگر ب ام و یکی از بنیان‌گذاران ترمزهای ضد قفل در صنعت بود و از اوایل دههٔ 80 شروع به استفاده از این سیستم در موتورهای خودش کرد.

موتور بوکسور تاکنون روح و مؤلفه اصلی موتورسیکلت‌های BMW بوده است. در این حالت چه رخ خواهد داد اگر موتور بوکسور را با یک موتور الکتریکی و باتری جایگزین کنیم؟ Vision DC Roadster نشان می‌دهد که BMW چگونه می‌تواند هویت و سبک اصلی زبان طراحی محصولات خود را در یک موتور الکتریکی مدرن پیاده سازی کند؛ درحالی که افراد همچنان بتوانند با لذت به سواری بپردازند.

لباسی هوشمند نیز هماهنگ با این موتور سیکلت برقی طراحی شده است که راننده آن را می‌پوشد. این ژاکت هوشمند به موتور سیکلت متصل است که با حرکت بازوی راننده می‌توانید جنبه‌های خاصی کنترل موتورسیکلت را فراهم کند. هرچند در دل موتورسیکلت‌های قبلی BMW شاهد به کار گیری موتور دیزلی بوده‌ایم، اکنون در این قسمت باطری‎های تامین کننده انرژی موتور الکتریکی با المان‌های طراحی آشنای این شرکت پوشانده شده است.

معرفی خودرو اسپرت الکتریکی BMW Vision M Next

مدل مفهومی BMW Vision iNEXT

در کنار رونمایی از طرح مفهومی موتورسیکلت الکتریکی BMW ، شاهد معرفی کانسپت خودروی اسپرت و البته الکتریکی BMW Vision M Next هم هستیم که ایده اصلی طراحی آن از iNEXT الگوبرداری شده است. برخلاف iNEXT، طراحان شرکت آلمانی سعی کرده‌اند که به مدلی امروزی‎ برای استفاده روزمره دست پیدا کنند.

مدل مفهومی BMW Vision iNEXT نشان داد که چگونه می‌توان به یک سبک طراحی برای خودروهای خودران دست پیدا کرد. در سوی دیگر BMW Vision M Next مدلی را در اختیارتان قرار خواهد داد که علاوه بر داشتن ویژگی رانندگی خودمختار، می‌تواند با آخرین فناوری‌های روز موجب افزایش لذت رانندگی دستی شود. در طراحی هر دو مدل سعی شده از المان‌های خشن و آشنا به کار رفته در دیگر محصولات BMW استفاده شود. طراحی و تکنولوژی باعث می‌شود تجربه‌های “EASE” و “BOOST” طبیعی‌تر و شدیدتر شوند.

در راستای این ایده، شرکت آلمانی ادعا می‌کند که خودروی مفهومی جدید الکتریکی می‌تواند از ظرف مدت 3 ثانیه از زمان حرکت، به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

مدل مفهومی BMW Vision iNEXT

البته برای دسترسی به سرعت بالاتر بایستی دکمه BOOST+ را فشار داد. شرکت BMW در کنار معرفی مدل کانسبت این مدل، از رابط کاربری جدید خود برای خودروهای الکتریکی نسل جدید هم پرده برداشته که می‌تواند شرایط دسترسی به پارامترهای مختلف را با نوع رانندگی و سرعت حرکت در اختیارتان قرار دهد.

منبع techcrunch
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.