نسل بعدی کروز کنترل BMW به‌طور خودکار پشت چراغ قرمز توقف می‌کند

شرکت آلمانی BMW به‌تازگی نسل جدید سیستم کروز کنترل مختص به ماشین‌های خود را رونمایی کرد. در نسل جدید سیستم کروز کنترل اتومبیل شما به صورت خودکار پشت چراغ قرمز متوقف می‌شود.

0

روز گذشته BMW رویدادی را برای معرفی نسل جدید سیستم کروز کنترل خود برگزار کرد. این نسل از سیستم هوشمند کروز کنترل BMW می‌تواند اتومبیل را در مواقعی که به چراغ قرمز می‌رسد به صورت خودکار متوقف کند.

مطمئنا این قابلیت هنوز نمی‌تواند به صورت کاملا مستقل عمل کند، اما نوید دهنده گسترش خدمات کروز کنترل از مسیرهای بیرون شهری به محیط‌های درون شهری است.

نسل بعدی کروز کنترل BMW درست از همان دوربین‌هایی استفاده می‌کند که در تمام اتومبیل‌های نسل جدید BMW برای کنترل محدوده سرعت در بزرگراه‌ها وجود دارد. این تکنولوژی علاوه بر دوربین، از یک سیستم ناوبری داخلی نیز استفاده خواهد کرد که به کروز کنترل در پیدا کردن محل چراغ‌های راهنمایی کمک می‌کند.

سیستم کروز کنترل BMW
سیستم کروز کنترل BMW

از آن‌جا که این قابلیت تنها یک ویژگی نرم‌افزاری محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که بی‌ام‌و سایر اتومبیل‌های خود را نیز به این ویژگی به‌روزرسانی کند. اگرچه در رابطه با اینکه کدام مدل‌ها و در چه زمانی این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد، اطلاعی در دسترس نیست.

تجربه استفاده از این فناوری، در یک اتومبیل نسل سوم BMW که به این قابلیت به‌روزرسانی شده است، نشان می‌دهد که قابلیت توقف خودکار پشت چراغ قرمز کاملا کاربردی و مفید خواهد بود.

در واقع در نسخه جدید کروز کنترل ب.ام.و هنگام نزدیک شدن به یک چراغ قرمز، اتومبیل کاملا آرام متوقف می‌شود. البته این تست در یک مسیر ویژه و برنامه‌ریزی شده انجام گرفته که تنها یک چراغ راهنمایی در آن وجود داشت. این سیستم قادر به تشخیص فلش‌های چپ و راست جاده بوده و واکنش‌ها را بر اساس مسیر تعریف شده در نرم‌افزار ناوبری تنظیم می‌کند.

اگرچه فناوری کروز کنترل در نسل‌های جدید پیشرفت‌های چشم‌گیری یافته است و ب.ام.و سیستم خود را کاملا ایمن و مناسب تمامی محیط‌های درون و برون شهری می‌داند، اما استفاده از آن در محیط‌های شهری هنوز پر ریسک بوده و راننده نیاز به هوشیاری کامل دارد. با این حال استفاده از این تکنولوژی در مسیر‌های بیرون شهر که بعضا چراغ‌های راهنمایی زیادی هم دارند، کاملا مفید و کاربردی به نظر می‌رسد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.