تبلت سرفیس جدید مایکروسافت با دو صفحه نمایش احتمالا اپ‌های اندرویدی را اجرا می‌کند

IHS Markit، یک شرکت تحقیقاتی ادعا می‌کند که تبلت جدید سری سرفیس مایکروسافت دارای دو نمایشگر بوده که از وسط قابلیت تا شدن داشته و احتمالاً در نیمه نخست سال 2020 شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود.

0

پیش از این نیز شایعات متعددی در رابطه با اندرومدا یا همان سرفیس فون به بیرون درز کرده است. به عنوان مثالچندی پیش فاش شد که این دستگاه دارای دو صفحه‌نمایش OLED خمیده خواهد بود که توسط یک لولا از یکدیگر جدا شده و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را تشکیل خواهند داد.

به زودی شاهد عرضه اولین گوشی‌های تاشو به بازار خواهیم بود، با این حال منبع خبر مدعی است که تبلت سرفیس جدید مایکروسافت دارای دو نمایشگر 9 اینچی با نسبت ابعاد 4 به 3 بوده که در مجموع در حالت فلت می‌تواند نمایشگری یکپارچه 18 اینچی را در اختیار کاربر قرار دهد!

تبلت سرفیس جدید مایکروسافت با امکان اجرای برنامۀ‌هیا اندرویدی!

تبلت سرفیس جدید مایکروسافت با کد داخلی Centaurus، قادر خواهد بود برنامه‌های اندرویدی را به طور کامل اجرا کند. همان‌طور که می‌دانید، ویندوز 10 به دلیل طراحی one core، امکان اجرا بر روی هر گجت هوشمندی را دارد، با این حال شیوه اجرا و رابط کاربری آن بر روی هر گجت متفاوت است.

منبع خبر مدعیست که ویژگی اجرای برنامه‌های اندرویدی نیز در قالب یک محیط شبیه سازی شده تحت طراحی one core در ویندوز 10 قابل اجرا بر روی تبلت سرفیس جدید ارائه می‌شود.

تبلت سرفیس جدید مایکروسافت با دو نمایشگر

این محصول هیبریدی که قرار است مرز میان پی‎سی، تبلت و گوشی هوشمند را کمرنگ کند، نه ازویندوز فون تقریباً مرده و نه نسخه کامل ویندوز 10 دسکتاپ قدرت گرفته است، بلکه به نسخه بهینه شده ویندوز 10 با نام Windows Lite برای اجرا بر روی گجت‎هایی کوچک‌تر از تبلت تجهیز خواهد شد.

نظریه دوم برای سرفیس جدید

البته نظریه دوم، عرضه محصولی با سیستم عامل مشتق گرفته از اندروید است. اگر این موضوع رخ دهد، یک شکست سنگین برای مایکروسافت در توسعه ویندوز یونیورسال خواهد بود.

در سوی دیگر این شرکت بایستی یک فروشگاه نرم افزاری مجزا از گوگل استور ایجاد و توسعه دهندگان را به طراحی برنامه‌های سازگار با پتانسیل‌های Centaurus بدون سرویس‌های گوگل پلی ترغیب کند.

هرچند سامسونگ و هواوی نیز سیاست مشابهی در ایجاد یک استور مستقل از پلی استور را در پیش گرفته‌اند، با این حال مایکروسافت برخلاف دو شرکت مذکور هیچ سهمی از بازار گوشی هوشمند را در اختیار ندارد.

IHS Markit همچنین بر این عقیده است که مایکروسافت در راستای توسعه یک تبلت دو صفحه‌ای یکپارچه، با اینتل همکاری تنگاتنگی برقرار کرد است. در سوی دیگر انتظار داریم که آخرین نسل از تراشه‌های 10 نانومتری با قابلیت اتصال به شبکه 5G اینتل در این محصول استفاده شود.

درموندی‎ها به تازگی در یک مراسم خصوصی نسخه اولیه تبلت تبلت سرفیس جدید مایکروسافت را در معرض دید کارمندان خود قرار داده‎اند و اگر همه چیز برای ورود دستگاه آماده باشد، احتمالاً شاهد معرفی آن در آبان ماه در مراسم Surface event نیویورک خواهیم بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.