سامسونگ حرفش را در مورد احتمال ویروسی شدن تلویزیون‌های هوشمندش پس گرفت!

اینترنت اشیا در بخش‌های مختلف زندگی و دستگاه‌های مختلف ما وارد شده است. اگر یک مشکل خطرناک برای این محصولات رخ دهد، با عواقب بدی روبرو خواهیم شد.

0

سامسونگ روز دوشنبه توییتی را منتشر کرد که ما را دوباره با این عواقب بد اینترنت اشیاء آشنا کرد. توییت مربوطه در مورد احتمال ویروسی شدن تلویزیون هوشمند سامسونگ بود. حساب پشتیبانی مشتریان سامسونگ یک راهنما را منتشر کرده بود که چگونه می‌توانید یک اسکن امنیتی را انجام دهید. با این حال دیری نگذشت که سامسونگ توییت مورد نظر را پاک کرد.

سامسونگ هنوز در این باره توضیحی نداده است. این توییت هم ابتدا توسط وبگاه Verge مشاهده شد، اما احتمالا به خاطر میزان ترسناک بودن احتمال ویروسی شدن تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ توسط این شرکت پاک شد. البته نسبت به پیچیده‌تر شدن روزافزون سیستم‌عامل تلویزیون‌های مدرن، باید چنین احتمالاتی را در نظر گرفت. شما هم اگر یک تلویزیون هوشمند دارید، باید به فکر دریافت آپدیت‌های امنیتی موجود باشید.

البته تمامی تلویزیون‌های شرکت سامسونگ از سیستم‌عامل هوشمند این شرکت استفاده نمی‌کنند. به همین خاطر این احتمال در مورد سری ست 43 اینچی با رزولوشن 4K QLED هفتصد دلاری است.

اسکن کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ برای جلوگیری از ویروس!

در توییتی که حالا دیگر وجود ندارد، سامسونگ شما را قدم به قدم با انجام یک روند اسکن آشنا می‌کرد. خوشبختانه که این روند آسان است و در ویدئو منتشر شده توسط سامسونگ به خوبی توضیح داده شده بود. بر این اساس تنها لازم است که به بخش General Settings مراجعه کنید و گزینه System Manager را انتخاب کنید. سپس باید وارد گزینه Smart Security شوید و گزینه Scan را بزنید.

احتمال ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ

در کل روند، نیاز به دانلود یک سرویس جدید یا آنتی‌ ویروس نیست. با اینکه برای متوجه شدن از احتمال ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ نیازمند آنتی ویروس نیستید، اما حتما آپدیت‌های امنیتی که سامسونگ منتشر می‌کند را دریافت کنید و به صورت معمول و هر چند وقت یک بار، تلویزیون خود را اسکن کنید.

انجام یک اسکن برای یافتن ویروس و بدافزار واقعا روند جذابی نیست. این باعث می‌شود که محصولات ما سنگین شوند و زمان زیادی را باید برای به پایان رسیدن اسکن باید منتظر بمانیم. یک تلویزیون هم عموما همیشه در حال استفاده است. به همین خاطر خانواده‌های خیلی به سمت اسکن آن نمی‌روند و بیشتر به کامپیوترها و گوشی‌های خود اهمیت می‌دهند.

البته احتمال ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ یا هر محصول هوشمندی، بدترین سوغاتی اینترنت اشیا نیست. سامسونگ چندین سال پیش مجبور بود که به صورت رسمی یک بیانیه عذرخواهی را منتشر کند. این بیانیه عذرخواهی در رابطه با رسوایی منتشر شده بود، که کاربران متوجه شدند سامسونگ در حال جمع‌آوری داده صوتی از خانه کاربران است.

سال پیش هم گزارشاتی منتشر شد که احتمال می‌داد تلویزیون‌های QLED سامسونگ ممکن است هک شوند. هکر می‌تواند وارد تلویزیون شما شود، ولوم صدا را تغییر دهد، کانال‌ها را عوض کند و حتی ویدئوهای ناخواسته یوتیوب را پخش کند.

گاهی اوقات چنین اتفاقاتی باعث می‌شود که به دوران قدیم غبطه بخوریم. زمانی که تلویزیون سیاه و سفید در خانه‌ها بود و برای تعویض کانال باید تا جلوی تلویزیون می‌رفتید. آن روزها گذشته و حالا باید نگران هک، امنیت و فضای شخصی خود باشیم. پس چنین احتمالاتی را جدی بگیرید و مراقب فضای شخصی و امنیتی خود باشید.

 

منبع Gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.