هنرنمایی شیائومی در کپی‌کاری ترکیبی از سه اثر هنری خریداری شده توسط ال‌جی!

شیائومی به تازگی با دستکاری برخی آثار هنری که امتیاز آنها توسط ال‌جی خریداری شده برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده است. این موضوع پس از رسانه‌ای شدن انتقادهای زیادی را بر علیه شرکت چینی به همراه داشته تا جایی که موجب اخراج کارمندی گردیده که مسئول انتخاب این آثار بوده است.

0

شرکت‌های چینی از قدیم به کپی برداری شهرت داشته‌اند. در این بین هرچند شیائومی توانسته در چند سال اخیر به یک شرکت خلاق و نوآور در تولید تجهیزات الکترونیکی تبدیل شود، با این حال ظاهرا همچنان این خصلت شرکت‌های چینی را یدک می‌کشد؛ موضوعی که از کپی‌کاری ترکیبی از سه اثر هنری خریداری شده توسط ال‌جی در پوسترهای تبلیغاتی محصولات این شرکت به خوبی قابل مشاهده است.

داستان از این قرار است که به تازگی چند تصویر تبلیغاتی از محصولات شیائومی در صفحه توییتر اسپانیایی زبان این شرکت منتشر شده است. هرچند در وهله اول مشکلی در این تصاویر قابل مشاهده نیست، با این حال المان‎های 3 بعدی و طرح پس زمینه آنها توسط هنرمندی با نام Peter Tarka خلق شده است.

Peter Tarka با مشاهده این تصاویر اقدام به انتشار نمونه‌های اصلی کرده و ضمن اعتراض خواهان پرداخت حق کپی‌برداری از شیائومی شده است. با دست به دست شدن تصاویر تبلیغاتی و رسانه ای شدن موضوع، شیائومی وقوع موضوع را به سهل‌انگاری یک کارمند در سئول نسبت داده و در عین حال ضمن عذر خواهی از Peter Tarka و حذف تصاویر مذکور، وعده داده تا با تقویت تیم طراحی و بازاریابی، مانع از رخ دادن اتفاق‎های مشابه شود.

کپی‌کاری ترکیبی شیائومی از سه اثر هنری خریداری شده توسط ال‌جی

در تصویر متحرک بالا فوق به خوبی مشخص است که طراح شیائومی چگونه با حذف برخی جزئیات از آثار Peter Tarka، از آنها به طور غیرقانونی برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده است. البته موضوع به همینجا ختم نمی‌شود، چراکه در تصاویر فوق دو المان طراحی صندلی و چراغ آویز پیشتر توسط ال‌جی‎، رقیب شیائومی در بازار گوشی هوشمند، برای استفاده در تصاویر تبلیغاتی خریداری شده‌اند.

این اولین باری نیست که شاهد کپی‌کاری شیائومی از محصولات شرکت های رقیب هستیم. به عنوان مثال این شرکت در سال 2016 از لپ تاپ فوق باریک Mi Notebook Air پرده برداشت که علاوه بر داشتن مشخصات ظاهری یکسان با MacBook Pro اپل، به طور پیش‌فرض دارای برخی والپیپرهای مشابه با سیستم عامل مک هم بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.