باگ امنیتی دوربین امنیتی نست امکان مشاهده تصاویر زنده را به صاحب قبلی می‌دهد!

شرکت گوگل به تازگی یک باگ امنیتی خطرناک در دوربین‎های امنیتی نست را برطرف کرده که بدون هیچ نشانه‌ای می‌توانست امکان مشاهده تصاویر زنده از محل قرار گیری دوربین را در اختیار صاحب قبلی آن قرار دهد.

0

دوربین امنیتی نست از طریق یک پلتفرم مبتنی بر سرور ابری امکان مشاهده زنده تصاویر در حال ضبط را در هر کجای جهان را که باشید در اختیارتان قرار می‌دهد. البته این سیستم کاربردی دارای یک باگ خطرناک هم هست که امکان دسترسی به تصاویر زنده را به صاحب قبلی دوربین هم می‌دهد.

نکته عجیب آنکه در این سیستم هیچ نشانه‌ای مبنی بر مشاهده شدن تصاویر توسط شخص دیگری وجود ندارد. هرچند گوگل باگ امنیتی دوربین امنیتی نست را رفع کرده، با این حال مشخص نیست که تاکنون چه افرادی از طریق آن اقدام به سو استفاده کرده‌اند.

مشکل از هنگام ادغام سرویس‌های امنیتی نست با هاب سرویس Wink آغاز شد. افراد در ابتدا بایستی برای دسترسی به دوربین های نست از طریق سرویس شخص ثالث Wink، اقدام به وارد کردن مشخصات اکانت اصلی خود در وب‌سایت آن کنند. هرچند پس از فروختن دوربین و حذف اکانت کاربری اصلی از وب‌سایت نست قابلیت مشاهده تصویر از فروشنده سلب می‌گردد، با این حال همچنان این قابلیت از طریق سرویس Wink برای فروشنده قابل دسترس است.

کشف کننده این باگ تاکنون با ارائه اسناد و مدارک مشخص کرده که این باگ در دوربین های سری Nest Cam Indoor وجود دارد، با این حال مشخص نیست که دیگر دوربین های امنیتی نست نیز از آن رنج می‌برند یا خیر.

این اولین باری نیست که محصولات نسبت به مشکلات امنیتی دچار می‌شوند. به عنوان مثال در اوایل سال جاری مشخص شد که برخی از دوربین های امنیتی این برند دارای یک میکروفن داخلی هم هستند که خریداران از آن بی‌خبرند. همچنین چندی پیش شاهد از دسترس خارج شدن برنامه Google Works With Nest به دلیل نقض حریم خصوصی افراد توسط گوگل بودیم.

به هر حال هرچند مشکل جدید تا حدودی برطرف شده، با این حال خرید یک دوربین Nest preowned کمی پیچیده است، چراکه هنوز هم بایستی پشتیبانی گوگل از فروشنده قبلی بخواهند اطلاعات حساب خود را حفظ کند و الی کماکان مشاهده تصاویر زنده برای وی امکان پذیر خواهد بود.

لازم به یادآوری است که حدود 5 سال پیش شرکت نست توسط گوگل به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری شد، اما پس نهایی شدن قرارداد، این شرکت به صورت مستقل به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت که شرکت مادر گوگل به حساب می‌آید فعالیت کرده است. نست در زمینه تجهیزات منازل هوشمند فعالیت دارد و ترموستات‌های هوشمند و دوربین‌های امنیتی هوشمند آن طرفداران زیادی در بازار دارد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.