آپدیت اندروید 10 کیو برای این گوشی‌های هواوی و آنر با وجود تحریم آمریکا عرضه خواهد شد

به‌رغم اعمال تحریم ایالات متحده علیه هواوی و قطع همکاری گوگل با این شرکت چینی، هواوی به تازگی اعلام کرده که آپدیت اندروید 10 کیو لااقل برای بیش از 20 گوشی با برند هواوی و آنر این شرکت عرضه خواهد شد.

0

با تحریم هواوی توسط دولت ایالات متحده، این شرکت مجوز استفاده تجاری از سیستم عامل اندروید گوگل در محصولات آتی خود را از دست داد. این بدین معنا است که هواوی باید با استفاده از پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) برای عرضه آپدیت اقدام کند و هواوی دیگر به صورت مستقیم از گوگل آپدیت‌ها را دریافت نمی‌کند و در بهترین حالت باید زمان بیشتری برای عرضه آپدیت اندروید هواوی منتظر بمانیم. اما این موضوع در مورد آپدیت اندروید 10 هواوی چگونه خواهد بود؟

اغلب خریداران گوشی‌های اندرویدی به خصوص آن دسته از افرادی که برای خرید یک گوشی پرچم‌دار هزینه زیادی را صرف می‌کنند، دغدغه دریافت به‌روز رسانی های سیستمی را دارند. شاید همین موضوع و انتشار اخباری مبنی بر عدم انتشار به‌روز رسانی های اندروید 10 کیو برای گوشی‌های هواوی باعث شد تا فروش محصولات سری میت این شرکت در آلمان و استرالیا در ماه اخیر به نصف کاهش پیدا کند.

به‌رغم اعلام رسمی گوگل مبنی بر انتشار نیافتن آپدیت‌های جدید سیستمی برای گوشی‌های ساخت هواوی، شرکت چینی با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرده که آپدیت اندروید 10 کیو لااقل برای 16 مدل گوشی هواوی ارائه خواهد شد!

این گوشی‌های هواوی آپدیت اندروید 10 را دریافت می‌کنند

بر اساس توییت رسمی نمایندگی رسمی هواوی در بریتانیا، تمام محصولات اندرویدی این شرکت لااقل تا ماه اوت در فهرست دریافت‌کنندگان آپدیت‌های  امنیتی باقی خواهند ماند.

در سوی دیگر این شرکت تائید کرده که تا آن زمان آپدیت اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10 را برای گوشی‌های پی 30 پرو، پی 30، پی 30 لایت، پی 20 پرو، پی 20، میت 20 RS پوزش دیزاین، پی اسمارت 2019، پی اسمارت پلاس 2019، پی اسمارت زد، میت 20 ایکس، میت 20 ایکس 5G، میت 10 پرو، میت 10 پورش دیزاین و میت 10 منتشر خواهد کرد.

آن‌طور که از این توییت می‌توان دریافت، هواوی توانسته لااقل برای 3 ماه دیگر مجوز همکاری با شرکت‌های آمریکایی را از دولت این کشور کسب کند. در سوی دیگر این شرکت اعلام کرده که از اواخر ماه جاری روند تست و انتشار اولیه آپدیت اندروید 10 کیو برای گوشی میت 20 را در اروپای شرقی آغاز خواهد کرد.

لیست آپدیت اندروید 10 هواوی و آنر

آپدیت اندروید 10 برای گوشی‌های آنر

علاوه بر مدل‌های فوق، منابع خبری تائید کرده‌اند که آپدیت اندروید 10 آنر نیز قابل انتظار است و آپدیت اندروید 10 برای طیف وسیعی از گوشی‌های آنر مانند آنر 20، آنر 20 پرو، آنر 20i، آنر پلی، آنر 10 لایت، آنر 20 ویو و آنر 8 ایکس هم از راه خواهد رسید.

بر اساس تحریم‌های اعمالی ایالات متحده بر ضد هواوی، گوگل اجازه ندارد که هیچ نوع خدماتی را به هواوی عرضه کند. این خدمات شامل ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید هم خواهد شد. این در مورد تمامی مناطق صدق می‌کند و فقط برای کاربران آمریکایی نیست.

بدین ترتیب، هواوی باید شخصاً سیستم‌عامل خود را روی دستگاه‌های اندرویدی آینده نصب کند. سال‌ها است که شرکت در حال کار بر روی یک سیستم عامل اختصاصی است که ظاهرا نام Oak OS را برای آن برگزیده است.

مطمئن نیستیم که این سیستم‌عامل بر چه پایه‌ای طراحی شده و ممکن است که بر پایه سیستم عامل متن‌باز اندروید باشد. اگر این‌گونه باشد، یعنی هرچقدر هم تغییر ایجاد شود، همچنان امکان استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در آینده وجود خواهد داشت.

به‌روزرسانی: هواوی لیست کامل گوشی‌ها و زمان انتشار آپدیت اندروید 10 را به صورت رسمی اعلام کرد 

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.