گلکسی نوت 10 احتمالا با حذف بلندگو وظیفه پخش صدا را به صفحه نمایش بسپارد

در حالی که کمتر از دو ماه دیگر تا موعد رونمایی از نسل جدید پرچم‌دار سری گلکسی نوت باقی مانده، شاهد انتشار تصاویری از گلکسی نوت 10 هستیم که تائید می‌کند شرکت سامسونگ سرانجام بلندگوی قسمت بالایی را از این محصول حذف کرده است.

1

هرچند گلکسی نوت 9 نسبت به نوت 8 با کمترین تغییرات ظاهری راهی بازار گردید، اما با توجه به تصاویر رندر شده گلکسی نوت 10 که به تازگی منتشر شده‌اند انتظار داریم این رویه برای نوت 10 تکرار نشود و سامسونگ از زبان طراحی جدیدی در ساخت و توسعه این محصول استفاده کند.

اولین تغییر در این محصول، کاهش ضخامت بدنه و تغییر جایگاه دوربین سلفی است. بر اساس تصاویر درز کرده از گلکسی نوت 10 و قاب محافظ آن، پرچم‌دار جدید سری گلکسی نوت نسبت به نسل‌های قبلی خود با کاهش ضخامت بدنه به خصوص در قسمت فوقانی رو به رو است.

قاب محافظ گلکسی نوت 10

منابع نزدیک به سامسونگ فاش کرده‌اند که این ویژگی در پی حذف اسپیکر از قسمت بالای نمایشگر پدیدار شده است. بر این اساس سامسونگ برای دسترسی به یک سبک طراحی یکپارچه‎تر، فناوری انتقال صدا از طریق لرزش نمایشگر را جایگزین بلندگو بالای پنل کرده است.

استفاده از این ویژگی علاوه بر افزایش حریم خصوصی افراد، موجب استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر بدون افزایش ضخامت و ابعاد فریم خواهد شد. انتظار داریم که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو به ترتیب به نمایشگر 6.3 و 6.7 اینچی تجهیز شوند.

فناوری انتقال صدا بدون بلندگو  (Sound on Display)

لازم به یادآوری است که فناوری انتقال صدا بدون بلندگو یا به اصطلاح Sound on Display شرکت سامسونگ این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به استفاده از هرگونه بلندگو و صرفاً با ایجاد ارتعاش از طریق نمایشگر صدا به گوش مخاطب انتقال پیدا کند. نمونه اولیه این فناوری توسط یک نمایشگر کم حاشیه Infinity در نمایشگاه SID 2018 در معرض دید عموم افراد قرار گرفت.

شرکت سامسونگ از نمونه اولیه این فناوری پیش‌تر در گوشی میان رده گلکسی M40 نیز استفاده کرده است، با این حال انتظار داریم پتانسیل اصلی آن در فبلت‎های بلند قامت پدیدار شود.

دانستن این نکته هم بد نیست که ال‌جی سال گذشته از فناوری تبدیل نمایشگر به اسپیکر در گوشی جی 8 استفاده کرده است. این فناوری که ال‌جی آن را Crystal Sound OLED یا به اختصار CSO می‌نامد از صفحه‌نمایش به عنوان یک دیافراگم لرزنده برای تولید صدا استفاده می‌کند؛ چیزی شبیه به درایورهای داینامیک در اسپیکر یا هدفون‌ها. بلندگوهای پیزو الکتریک (بلندگوهای لرزشی) حداکثر از استریو 2 کانال پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر فناوری انتقال صدا بدون بلندگو دیگر تغییر بنیادین در نوت 10، حذف تمام دکمه‌های فیزیکی و تعبیه دوربین سلفی در قسمت زیرین پنل دستگاه است. منبع خبر معتقد است که این شرکت کره‌ای بر روی ماژول حساس به فشار قابل تعبیه در بدنه، برای جایگزینی به جای کلیدهای فیزیکی در گلکسی نوت 10 کار می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ که به طور رسمی در تاریخ 16 مرداد ماه رونمایی خواهد شد، می‌توان به دوربین چهارگانه، حداقل 8 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، پشتیبانی از نسل جدید فناوری شارژ سریع سامسونگ و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید 9 پای با رابط کاربری One UI اشاره کرد.

منبع sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    سلام بدون شک این بهترین گوشی خواهد بود خودم نوت 8 دارم سری نوت سامسونگ قوی تر و بهتر و سیتم بهتری دارد دضمن سری زوج نوت سامسونگ عملرد بهتر و قوی تری داره در مورد نوت 10 باید بگم این شاهکار سامسونگ هست