اولین دیتاسنترهای مایکروسافت در خاورمیانه در ابوظبی و دبی راه‌انداری شد

شرکت مایکروسافت روز گذشته از آغاز بهره‌برداری از اولین دیتاسنترهای منطقه‌ای خود در خاورمیانه خبر داد.

0

دیتاسنترهای مایکروسافت که در دو شهر ابوطبی و دبی قرار دارند دسترسی کاربران منطقه به سرویس‌های شرکت مایکروسافت همچون خدمات ابری Azure و آفیس 365 را فراهم خواهد کرد و مایکروسافت اعلام کرده که تا پایان سال جاری میلادی پشتیبانی از سرویس‌های Dynamics 365 و Platform Power نیز به این دیتاسنترها اضافه خواهد شد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای ایجاد این دیتاسنترها را با هدف پشتیبانی و تحریک توسعه اقتصادی برای طرفین لازم دانسته و آن را موجب تحقق پروژه‌ها و نوآوری‌های جدید و تقویت اکوسیستم فناوری در منطقه توصیف کرده و پیش‌بینی کرده است که خدمات ابرای ارائه شده از این دیتاسنترها در امارات متحده عربی تاثیر مثبتی بر ایجاد شغل، کارآفرینی و رشد اقتصادی در سراسر منطقه داشته باشد.

نقشه جهانی دیتاسنترهای مایکروسافت

مایکروسافت اَژور (microsoft Azure) پلتفرم رایانش ابری شرکت مایکروسافت است که برای ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت راه‌اندازی شده است.

مایکروسافت اَژور این قابلیت را دارد که اپلیکیشن‌ها را توسط زبان‌ها، ابزارها و چهارچوب‌های مختلفی ایجاد کرده و به توسعه‌دهندگان امکان ادغام اپلیکیشن‌های عمومی خود در محیط فناوری اطلاعات موجود را بدهد.

در ماه مارس گذشته تصمیم ایجاد این دیتاسنترهای مایکروسافت در منطقه خاورمیانه اعلام شده بود اما در عین حال شرکت آمازون به عنوان رقیب مایکروسافت در بازار سرویس‌های ابری، در سال 2017 از آغاز بهره‌برداری دیتاسنتر خود در کشور بحرین در اوایل سال 2019 خبر داده بود که همچنان راه‌اندازی نشده است و وضعیت آن در وب‌سایت آمازون به صورت “coming soon” درج شده است.

جالب اینجاست که با وجود راه‌اندازی دیتاسنترهای مایکروسافت در خاورمیانه، هنوز هیچ اقدامی در خصوص راه‌اندازی دیتاسنتر گوگل در منطقه خاورمیانه انجام نشده و گوگل حتی هیچ برنامه‌ای نیز در این خصوص اعلام نکرده است.

منبع Techcrunch
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.