مایکروسافت به دنبال اضافه کردن دکمه اختصاصی آفیس بر روی کیبرد شماست!

دکمه اختصاصی آفیس بر روی کیبرد شما اگرچه چیز ساده‌ای به نظر می‌رسد اما مطمئنا می‌تواند یک هدف ایده‌آل برای مایکروسافت باشد که چندین سال است مجموعه نرم افزار آفیس خود را به عنوان اولین گزینه کاربران ویندوز شناسنده است.

0

گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که شرکت مایکروسافت در جدیدترین برنامه خود برای نفوذ هرچه بیشتر مجموعه نرم افزار آفیس در میان کاربران ویندوز، در نظر دارد یک دکمه اختصاصی آفیس بر روی کیبرد در نظر بگیرد.

دکمه اختصاصی آفیس بر روی کیبرد قرار است دسترسی سریع کاربر به برخی عملکردهای موجود برنامه‌های آفیس را تسهیل کند. این عملکردها می‌تواند شامل به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها و مستندات آفیس باشد.

مایکروسافت حتی پا را فراتر گذاشته و حالا این دکمه اختصاصی آفیس را در معرض نظرسنجی آزمایش‌کنندگان رسمی برنامه‌های خود قرار داده تا بازخوردهای لازم را از آنها در خصوص نحوه عملکرد این دکمه دریافت کند. این چیزی است که کاربری با نام WalkingCat در توئیتر آن را فاش کرده است.

دکمه ویندوز بر روی کیبرد

این دکمه ظاهرا بر اساس برنامه مایکروسافت قرار است جایگزین دومین دکمه مشهور با علامت ویندوز یا دکمه منو در سمت راست و پائین کیبرد شما شود.

مایکروسافت در این نظرسنجی از تسترهای خود، که در این صفحه و در صورت داشتن اکانت ویژه مایکروسافت قابل دسترسی است، ظاهرا به دنبال رسیدن به پاسخ سوال‌هایی در مورد کلیدهای میانبر آفیس و همچنین این است که آیا کاربران تمایلی به حضور چنین دکمه‌ای بر روی لپ‌تاپ خود دارند یا خیر؟

دکمه مشهور ویندوز 25 سال است که بر روی کیبرد کاربران ویندوز جاخوش کرده است!

مایکروسافت ظاهرا این قابلیت مفهومی را بر روی آخرین آپدیت ویندوز 10 خود که در اردیبهشت ماه عرضه کرده مورد آزمایش قرار داده است.

مایکروسافت از زمان معرفی کیبرد پایه خود در سال 1994 حالا 25 سال است که از یک یا دو دکمه با لوگو مشهور ویندوز بر روی کیبرد کاربران بهره می‌برد.  اکثر صفحه کلید‌هایی که طرح کلی 104/105 کلید را تایید کرده‌اند شامل این دو کلید ویندوز و علاوه بر آن یک کلید منو هستند، و جالب است بدانید که مایکروسافت اصولا کیبردهای تولید شده برای استفاده در ویندوز را بدون کلیدهای منقش به لوگو ویندوز تایید نمی‌کند!

مایکروسافت هنوز در مورد این خبر واکنشی نشان نداده اما انجام این موضوع با توجه به تغییرات گشترده در سیاست‌های مایکروسافت و برنامه‌ریزی این شرکت برای حضور همه‌جانبه مجموعه آفیس بعید نیست!

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.