نوا به زیر برند دوم هواوی در کنار آنر تبدیل می‌شود

هرچند در حال حاضر هواوی گوشی‌های هوشمند خود را علاوه بر برند اصلی تحت برند آنر نیز راهی بازار می‌کند، با این حال برخی منابع نزدیک به این شرکت گزارش داده‌اند که هواوی در حال ایجاد یک برند متفرقه دیگر با نام نوا است.

0

بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده، انتظار داریم در اواخر هفته جاری شاهد معرفی نسل جدید گوشی‌های نوا 5 باشیم. البته این مراسم صرفا به رونمایی از چند گوشی جدید ختم نخواهد شد، بلکه هواوی در آن به طور رسمی برند جانبی نوا را معرفی می‎کند.

همان‌طور که در جریان هستید، هوای در حال حاضر نیز برخی محصولات اقتصادی‌تر خود را با برند آنر راهی بازار می‌کند. هرچند آنر در ابتدا مختص گوشی‌های میان رده و اقتصادی بود، اما اکنون از این خصلت فاصله گرفته و پرچم‌دارانی در حد و اندازه محصولات سری P هواوی ارائه می‌کند.

در همین راستا انتظار داریم دومین برند هواوی نیز به زودی با نام نوا از راه برسد. چهار نسل قبلی گوشی‌های خانواده نوا را هم اغلب محصولات میان رده یا بالا رده اقتصادی تشکیل داده‌اند، با این حال انتظار داریم نوا 5 در چهار نسخه با ویژگی‎ها و قیمت‌ها متفاوت معرفی گردد.

شاید در نگاه اول فکر کنید که هواوی با معرفی برندهای جانبی از سیستم بازاریابی متمرکز و برندینگ اصلی خود که سال‎ها برای آن تلاش کرده دور خواهد شد، با این حال در نظر داشته باشید که این می‌تواند یک حرکت رو به جلوی شرکت چینی برای دور تحریم‌های ایالات متحده باشد که بازگی بر علیه هواوی اعمال شده باشد.

دولت دونالد ترامپ از چندی پیش هواوی، بزرگ‌ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی و دوبین برند بزرگ گوشی هوشمند در جهان را مورد تحریم همه جانبه قرار داد. به واسطه این تحریم‌ها و قطع همکاری گوگل با هواوی، شرکت چینی دیگر امکان استفاده از پلتفرم اندروید در محصولات جدیدش را ندارد. در سوی دیگر این شرکت تا یافتن راه حال مناسب دیگر قادر به توسعه تراشه‌های جدید سری کرین نخواهد بود، چراکه در ساخت پرازنده‌های موبایلی از فناوری ARM استفاده می‌کند.

ARM نیز هرچند در ظاهر یک شرکت بریتانیایی است، با این حال قسمتی از سهام آن توسط کمپانی‌های آمریکایی خریداری شده است. همین یک دلیل کافی است که ARM نیز هواوی را مورد تحریم قرار دهد.

آمریکا تحریم هواوی

در سوی دیگر به واسطه درز اخباری مبنی بر عدم انتشار به‌روزرسانی‌های جدید اندروید برای گوشی‌های هواوی، فروش محصولات این برند در آلمان و اسپانیا بسیار افت پیدا کرده است، چراکه خریداران احتیاج به دستگاهی ندارند که بعد از تاریخ 19 اوت دیگر به‌روزرسانی‌های سیستمی را دریافت نمی‌کند.

در این وضعیت شرکت هواوی تصمیم گرفته به جای مذاکره با دولت ترامپ، راه‌های دور زدن تحریم‌ها همچون استفاده از سیستم عامل اختصاصی، جایگزین کردن فروشگاه‌های نرم افزاری اندروید دیگر به جای پلی استور و در نهایت ایجاد برندهای جانبی را انتخاب کند.

انتشار اخبار ضد و نقیض از کاهش تولید گوشی‌های هوشمند، حذف تبلت ویندوزی میت بوک از فروشگاه ویندوز مایکروسافت و جو ناخوشایند به وجود آمده پیرامون برند هواوی به طور مستقیم می‌تواند بر درآمد این شرکت تأثیرگذار باشد. حال هواوی که اوضاع را برای روند تولید گوشی‌های هوشمند جدید با برند اصلی خود مناسب نمی‌بیند، سعی دارد مدل‌های جدید را با برند دیگری به بازار عرضه کند.

برای عموم افراد تفاوتی ندارد که نوا یک برند زیر مجموعه هواوی است و بیشتر به آینده دستگاه‌های خریداری شده از باب پشتیبانی و دریافت به‌روزرسانی‌های سیستمی توجه دارند. در سوی دیگر نوا به معنای ستاره جدید است. هواوی با انتخاب این نام می‌خواهد چیزی جدید ایجاد کند، تصویر جدیدی از این شرکت را در مقایسه با تصویر قدیمی که اکنون خراب شده است، به تصویر بکشد.

هرچند ممکن است در هر لحظه هواوی با دولت ترامپ به توافق برسد، با این حال مدیران شرکت چینی می‌خواهند برای هر سناریو یک راه حال جایگزین داشته باشند. در سوی دیگر هواوی تنها شرکتی نیست که دو برند متفرقه ایجاد میکند، چراکه به عنوان مثال شرکت BBK Electronics نیز صاحب اصلی دو برند مشهور اوپوو و وان پلاس است.

لازم به یادآوری است که گوشی‌های نوا و نوا پلاس به عنوان اولین اعضای این خانواده در سال 2016 و در نمایشگاه IFA به عنوان دو گوشی میان رده مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 625، 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی معرفی شدند. این محصولات به ترتیب با قیمت 399 و 429 یورو در بازار کشورهای اروپایی عرضه گردیدند. هواوی 3 نسل بعدی این خانواده را در سال 2018 معرفی و عرضه کرد. انتظار داریم این شرکت چینی در نهایت جمعه پیش رو نیز از نوا 5 در ووهان چین پرده بردارد.

منبع androidheadlines
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.