لیست با ارزش‌ترین برندهای جهان منتشر شد؛ اپل بالاتر از گوگل اما هر دو پایین‌تر از آمازون!

طبق آخرین لیست با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2019 ارائه شده از سوی موسسه برندز، آمازون با تصاحب جایگاه اپل اکنون به عنوان با ارزش ترین برند جهان شناخته میشود.

0

همه سال در تابستان شاهد انتشار فهرستی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان هستیم. بر همین اساس نیز لیست با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2019 که توسط موسسه برندز با تجزیه داده‌ها و تحلیل درآمد سالانه برترین برندهای گردآوری شده، شامل خبرهای خوب برای آمازون و خبر بد برای اپل است.

بر این اساس اکنون آمازون با ارزش تقریبی 315 میلیارد دلار به عنوان ارزش‌ترین برند جهان شناخته میشود. در رتبه‌های دوم و سوم این جدول نام اپل و گوگل به ترتیب با ارزش تقریبی 309.500 و 309 میلیارد دلار مشاهده میشود.

رتبه بندی مبتنی بر داده‌های عینی است، اما از الگوریتم‌های اختصاصی ماشینی بر اساس عوامل ذهنی استفاده می‌شود که در هنگام محاسبه مقدار ارزش یک نام تجاری به محصولات آن افزوده می‌شود. در سوی دیگر برای تهیه این لیست با بیش از 3 میلیون مشتری برندهای مختلف مصاحبه شده است.

افزایش ارزش 108 میلیارد دلاری نام تجاری آمازون نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که چگونه برندها در حال حاضر دیگر وابسته به مناطق جغرافیایی نیستند. مرزها سیاسی تار شده‌اند، به طوری که فناوری به راحتی اجازه می‌دهد تا برندهایی مانند آمازون، گوگل و Alibaba، به ارائه طیف وسیعی از خدمات در سراسر نقطه جهان بپردازند.

البته توجه داشته باشید که این جدول صرفاً بر اساس ارزش برند تدوین شده است، چراکه به عنوان مثال هنوز هیچ شرکتی نتوانسته به ارزش بازاری  1016 میلیارد دلاری مایکروسافت دست پیدا کند.

با ارزش‌ترین برندهای جهان 2019

در حال حاضر با ارزش‌ترین برندهای جهانی برندهایی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهند و فرصت خوبی برای توسعه بازار آن‌ها وجود دارد.

نکته قابل توجه آنکه از میان 10 برند ارزشمند جهان در سال 2019، 9 عدد آن‌ها در حوزه دیجیتال (سخت افزاری، مجازی یا خدمات) فعالیت دارند. در این بین تنها دو شرکت تنسنت و فیس بوک دچار پس‌رفت شده‌اند و ارزش آن‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.