حالا می‌توانید از گوشی اندرویدی خود به عنوان کلید امنیتی فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله‌ای در iOS بهره ببرید

هرچند این روزها روش‎های بیومتریک مختلفی در جهت احراز هویت در گجت‌های هوشمند تعبیه می‌شوند، با این حال گوگل به تازگی از طرحی پرده برداشته که می‌توان از طریق یک گوشی اندرویدی، دستگاه‌های مبتنی بر iOS را آنلاک کرد.

0

تمام دستگاه‌هایی که در آن‌ها با اکانت گوگل وارد شده‌اید در دیتا بیس این شرکت ثبت شده‌اند، از این رو می‌توان با در اختیار داشتن یکی از آن‌ها، دیگری را آنلاک کرد. این شیوه ایست که برای گوشی‌های اندرویدی و دستگاه‌های قدرت گرفته از ویندوز 10 پیش‌تر از طریق مرورگر گوگل کروم قابل دسترس بود و اکنون نیز به واسطه اپلیکیشن Google’s Smart Lock برای دستگاه‌های iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلید امنیتی گوگل چگونه کار می‌کند؟

شیوه کار بدین صورت است که ابتدا بایستی اطلاعات کامل حساب کاربری را در یک گوشی اندرویدی وارد کرده باشید. سپس اپلیکیشن Google’s Smart Lock را بر روی دیوایس مبتنی بر iOS نصب کرده و از طریق بلوتوث ارتباط دو دستگاه را با یکدیگر برقرار کنید.

Smart Lock

پس از آن حتی اگر رمز عبور دستگاه iOS را فراموش کرده باشید، به راحتی قادر خواهید بود از طریق اپلیکیشن مربوطه و گوشی هوشمند اندرویدی دارای دکمه فزیکی افزایش ولوم عملیات احراز هویت دو مرحله‌ای را انجام دهید. در نگاه اول این شیوه ورود به گوشی آیفون یا تبلت آی‌پد (مدل‎هایی کنونی) کمی کسل کننده هست، چراکه سه نسل قبلی از دستگاه‌های مذکور حداقل دارای یک سنسور بیومتریک هستند.

در جواب بد نیست بدانید که الزام به ارتباط دو دستگاه از طریق بلوتوث به واسطه محدودیت‎های پلتفرم iOS اعمال شده است، چراکه به عنوان مثال برای آنلاک کردن دستگاه‌های قدرت گرفته از ویندوز 10 به واسطه گوشی اندرویدی، صرفاً بایستی دو دستگاه به شبکه اینترنت متصل باشند و فاصله اهمیتی ندارد.

به هر حال گوگل معتقد است که به دلیل حذف دکمه‏‎های فیزیکی در آی‌پد، ممکن است این شیوه احراز هویت مورد استقبال برخی قرار گیرد؛ البته دلیل موجهی برای باز کردن آیفون از طریق یک گوشی اندرویدی وجود ندارد! این ویژگی از امروز برای تمام دارندگان اکانت گوگل قابل استفاده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.