گردش های یک روزه در شهرهای شانگهای، آنتالیا و در اطراف شهر استانبول

0

مکان های دیدنی شانگهای

برای شروع سفر در شانگهای بهتر است از منطقه باند Bund دیدن کنید. منطقه باند یک تفریحگاه و یک کنارگذر تاریخی است که در طول ساحل رودخانه هوانگ پو قرار دارد. در مورد این منطقه دیدنی باید گفت که تضاد زیبایی در معماری و بناهای این محل وجود دارد.

از جمله در قسمت چپ رودخانه، ساختمان های قدیمی اروپایی به جایی مانده از دوران استعمار چین قابل مشاهده است در حالی که در سمت راست، آسمان خراشهای مدرن که تصاویر آن بر روی کارت پستال و تمبر نیز دیده می شوند قرار دارند.

مکان های دیدنی شانگهای

اگر می خواهید بهترین چشم انداز به این منطقه در تور شانگهای داشته باشید بهتر است به پشت بام کافه فلر Flai که در شرق رودخانه هوانگ پو واقع شده بروید و همراه با میل کردن صبحانه خود، محو زیباهایی این منطقه شوید. پس از بازدید و عکاسی از منطقه باند، به سمت متروی شانگهای رفته و سوار متروی خط 2 شوید و به سمت یکی از مشهورترین خیابانهای شانگهای یعنی خیابان نانجینگ Nanjing حرکت کنید.

خیابانها و پیاده روی این منطقه در طول دوران استعمار چین، قلب شانگهای محسوب می شد اما امروزه مراکز خرید مهم و بزرگ و محلی پرطرفدار در بین توریستهای تور لحظه آخری شانگهای است.

خیابان نانجینگ متشکل از دو بخش غربی و شرقی است که در بخش شرقی رستوران‌هایی به سبک اروپایی و کافه‌ ها و در سمت غربی مرکز خریدهای لوکس، رستوران‌ها و ساختمان‌های اداری قرار دارد. در این خیابان می توانید از مراکز خرید چین دیدن کنید و در یکی از رستورانهای لوکس و یا اروپایی ناهار در تور پکن شانگهای میل کنید.

مراکز دیدنی شانگهای از میدان مردم تا میدان مادر

میدان مردم از دیگر جاهای دیدنی چین است که بازدید آن را نباید از دست بدهید. میدان مردم در بین خیابان نانجینگ غربی و نانجینگ شرقی قرار دارد. میدان مردم مرکز فعالیت های فرهنگی این شهر محسوب می شود.میدان مردم تعداد زیادی از مراکز دیدنی شانگهای از جمله رستورانهای محلی، پارکها،موزه های گوناگون، خیابان برندهای معروف هنگ کنگ، ساختمان شهرداری فعلی، تالار شهر و ساختمان شیشه ای هنری و دولتی تئاتر را در خود جای داده است که می توانید از برخی از آنها در تور چین پاییز بازدید کنید،

همچنین از مرکز نمایشگاهی طراحی شهری شانگهای Shanghai Urban Planning Exhibition Center که در میدان مادر قرار دارد نیز می توانید دیدن کنید. ساختمان این نمایشگاه در 6 طبقه با موضوع محیط زیست و شهر است و تاریخچه دستاوردها در راستای برنامه ریزی ها و ساخت و ساز های شهری مانند تحقیقات، ارتباطات، بازسازی ها را در معرض نمایش قرار داده است.

اینکه در آینده در توسعه شهری شانگهای چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد کار بسیار دشواری است اما بازدید از این نمایشگاه شاید سر نخهایی به شما بدهد. سفر به شانگهای بدون امتحان کردن غذاهای مختلف چینی و محلی این شهر کامل و به یاد ماندنی نخواهد بود. از غذاهای خیابانی ارزان قیمت گرفته تا رستورانهای لوکس و گران قیمت در شانگهای وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

خوشبختانه در سمت راست میدان مردم، بهترین غذاهای محلی به فروش می رسند که برای امتحان کردن آنها لازم نیست راهی دور بروید. به رستوران جیا جیا تانگ بائو Jia Jia Tang Bao بروید و غذای ژیائو لانگ بائو Xiao Long Bao غذای معروف شانگهای را امتحان کنید. در این خیابان با صفهای طولانی برای خرید ممکن است مواجه شوید.

علاوه بر این می توانید به انتهای خیابان یوننان Yunnan بروید و نودل های خوشمزه و کبابهای حلال را در سفر تور چین خود میل کنید. جهت اطلاع از قیمت تور چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر تماس حاصل بفرمایید.

مکان های دیدنی آنتالیا

آنتالیا شهری با تاریخی پر بار، دریایی پر عمق و آبی، جاهای زیادی برای دیدن و کارهایی زیادی برای انجام دادن دارد. اما در سفر یک روزه در این شهر پربازدید در فصل تابستان پس از تهیه بلیط هواپیما آنتالیا، چه کارهایی انجام دهیم؟ با الفبای سفر همراه باشید.

مکان های دیدنی انتالیا

یکی از مهمترین و تاریخی ترین آثار آنتالیا برای بازدید، دروازه هادریان است که یادگار امپراطوری رم در دوران گذشته است. پس از دیدن آن می توانید سری به شهر قدیم آنتالیا، کالیچی بزنید. در این شهر قدم بزنید و خیابانهای سنگی قدیمی،خانه های چوبی،مسجد با مناره آسیب دیده (که قبلا یک معبد رومی در قرن دوم میلادی بوده است) و بناهایی با معماری سبک دوره های مختلف تاریخی از جمله روم ، بیزانس ، سلجوقی ، عثمانی و … را مشاهده کنید،

همچنین در مراکز خرید اطراف میتوانید گشتی بزنید و سوغات تهیه کنید. اگر از طرفداران غذای لذیذ ترکی بورک (از ترکیب خمیر بسیار نازک که داخل آن از انواع مواد غذایی پر می شود) هستید، حتما آن را در این شهر تست کنید. از سال 1930 این غذا کشف شد که به شکل ماهرانه ای این خمیرهای نازک با موادی مانند پنیر، جعفری، گوشت چرخکرده پر و تهیه می شود.

افراد محلی نیز آن را با شکر به طور شیرین میل می کنند. بعد از صرف ناهار، با دیدن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا، موزه آنتالیا، کمی بیشتر به تاریخ غنی این شهر پی ببرید. یکی از بزرگترین موزه های ترکیه با سیزده سالن که شامل مجسمه های خیره کننده ای از دوران روم باستان، آثاری از دوره بیزانس و کتیبه های دوره عثمانی و.. است.

بازدید از آنتالیا بدون خوردن غذاهای دریایی خوشمزه که به سبک ترکی طبخ میشود کامل نخواهد بود.یکی از بهترین رستوانهای دریایی، رستوارن بالیک اوی Balik Evi، است که از مواد غذایی تازه بهترین غذای دریایی را تهیه می کند. رستورانی که همراه با صرف یک غذای دریایی خوش طعم از تماشای دریایی مدیترانه در تور آنتالیا بهار 98 لذت خواهید برد. بهترین قیمت تور آنتالیا را در وب سایت الفبای سفر مشاهده نمایید.

جاذبه‌های توریستی استانبول

جاذبه‌های توریستی استانبول

با اینکه استانبول جاذبه های توریستی بی شماری دارد ولی در گوشه و کنار آن نیز جاهای دیدنی زیادی وجود دارد . طبیعت گردی، تماشای اماکن تاریخی، سواحل زیبا و یا جزایر شگفت انگیز. الفبای سفر چند جای تفریحی اطراف این شهر را به شما معرفی می‌کند، همچنین الفبای سفر بهترین و ارزانترین قیمت تور استانبول را به گردشگران و مسافران خود ارائه می دهد.

جزایر پرنسس استانبول Princes Islands

جزایر پرنسس محبوب ترین و دیدنی ترین محل در نزدیکی استانبول است که به راحتی قابل دسترسی است. شما می توانید از Kabataş سوار کشتی شوید و به سمت بیوک آدا حرکت کنید.

شما در طول مسیر به سرعت متوجه خواهید شد که در این جزایر هیچ خودرویی مجاز به حرکت نیست، بنابراین شما میتوانید برای گشت زنی دوچرخه اجاره کنید و یا به پیاده روی بپردازید. به غیر از خیابان های زیبا که در کنار خانه های قدیمی عثمانی قرار دارد، می‌توانید از کلیسای Ayayorgi دیدن کنید و یا از هتل تاریخی Splendid Palace بازدید کنید و صبحانه یا ناهار را در کافه Sinek در تور استانبول میل کنید.

سواحل کیلیوس Kilyos استانبول

یکی دیگر از تفریحات جذاب در اطراف استانبول سواحل کیلیوس است همراه با تفریحات آبی و یا آفتاب گرفتن که بسیار لذت بخش است.اگر شما در حال جستجو برای یک باشگاه ساحلی همراه با موزیک و رقص با برخی از بهترین دی جی های موسیقی الکترونیک محلی و بین المللی هستید، جای شما قطعا در ساحل سوما Suma است.

توصیه می کنیم برای تفریحات آبی و سپس میهمانی که در شب در ساحل برگزار می شود حتما لباس مناسب همراه داشته باشید. در طول شب در کنار ساحل دی جی های معروف مراسمهای شاد و مهیجی برگزار میکنند که در تور استانبول حسابی در این محل خوش بگذارنید.

جنگل بلگراد استانبول

اگر یکی از چیزهایی که در سفر استانبول نباید از دست بدهید تماشای طبیعت زیبای این شهر است. به همین دلیل است که بسیاری از ساکنان در تعطیلات آخر هفته به سراغ جنگل بلگراد می روند تا از فضای پر آرامش و پر درخت و زیبای این جنگل لذت ببرند.تنها با 40 دقیقه رانندگی از شهر، شما با یک جنگل سرسبز که در آن پیاده روی، دویدن بسیار لذت بخش است را پیدا خواهید کرد.

بعد محاصره بلگراد توسط سلطان سلیمان در سال 1521، هزاران صربستانی وارد استانبول شده و در این جنگل مخفی شدند و از آن به بعد این جنگل بلگراد نام گرفت که 5000 هکتار آن جزو مناطق محفاظت شده محسوب می شود.

در حال حاضر ویرانه های تاریخی در این جنگل قرار دارد مانند بناهای تاریخی دوره عثمانی و کلیساهای قدیمی که در تور لحظه آخری استانبول می توانید از آنها دیدن کنید.( برای رزرو هتلهای استانبول، با الفبای سفر همراه باشید)

جزیره بورسا، Bursa

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول می توانید از آن دیدن کنید جزیره بورسا است که برای رفتن به آن به راحتی می توانید سوار کشتی شوید.این شهر به عنوان اولین پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی بود و دارای بناهای تاریخی زیبا از دوره عثمانی و همچنین مقبره سلطان های اولیه این امپراطوری می‌باشد.

از مسجد Ulu Camı با معماری بی نظیر عثمانی و همچنین بازارهای تاریخی که درست در پشت مسجد قرار دارد دیدن کنید. در زمستان کوه Uludağ بهترین جا برای اسکی کردن است ولی در فصول گرم می توانید در این محل پیاده روی کنید، سوار تلکابین شوید و تا به نوک قله کوه میرسید و از چشم انداز خیره کنند اطراف لذت ببرید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.