گوگل پای Google Assistant را به نقشه ویز هم باز کرد

گوگل که پیش‌تر امکان دسترسی به دستیار صوتی Google Assistant را در اغلب سرویس‌های پرطرفدار خود تعبیه کرده، حال پای آن را به سرویس ناوبری ویز نیز باز کرده است.

0

گوگل به طور موازی در حال حاضر دو سرویس نقشه و ناوبری ویز و Google Maps را توسعه می‌دهد، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که به مرور زمان با یکسان‌سازی قابلیت‎های این دو، شاهد مرگ تدریجی دیگری باشیم.

گوگل مپ از رابط کاربری مدرن‌تری نسبت به ویز بهره برده، با این سیستم هدایت ناوبری صوتی در ویز به مراتب بهتر از رقیب کار می‌کند. به هر حال هنوز مشخص نیست که سرانجام گوگل کدام سرویس را قربانی دیگری می‌کند.

جدا از این بحث نسخه اندرویدی نقشه ویز به تازگی در جدیدترین به روز رسانی با Google Assistant یکپارچه شده است، از این رو می‌توان زین پس از دستیار صوتی گوگل خواست که عملیات ناوبری در ویز را آغاز کند.

Google Assistant در نقشه ویز

ایده یکپارچه سازی دستیار صوتی با سرویس‌های نقشه به شدت می‌تواند کاربردی باشد، چراکه دیگر فرد نیاز نیست برای یافتن مکانی، یا اطلاع از وضعیت ترافیکی جاده‌ها حین رانندگی گوشی را در دست بگیرد.در سوی دیگر حتی در زمان آغاز ناوبری می‌توان از دستیار صوتی گوگل خواست پیام‎های دریافتی را بخواند و یا آنکه بدون لمس گوشی آهنگ در حال پخش را عوض کند.

برای دسترسی به این قابلیت به یک گوشی اندرویدی و البته آخرین نسخه از نقشه ویز احتیاج خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که ویژگی مذکور فعلاً در ایالات متحده قابل دسترس بوده و برای استفاده از ویژگی‌های Google Assistant هم بایستی به زبان انگلیسی مسلط باشید. اگر این پیش نیاز را دارا هستید، صرفا با گفتن عبارت Hey Google” یا “Ok Google” می‌توانید دستیار صوتی گوگل را آماده به کار کنید.

گوگل هنوز به شایعه احتمال اضافه کردن این ویژگی به نسخه iOS سرویس ویز و عرضه آن برای سایر مناطق واکنشی نشان نداده است.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.