ده هزار توسعه‌دهنده هواوی برای از بین بردن کامل وابستگی به آمریکا در حال کار هستند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع خبری معتبر، از زمان شروع تنش میان هواوی و دولت ایالت متحده، دست کم 10 هزار توسعه دهنده این شرکت برای کاهش وابستگی هواوی به شرکت‌های آمریکایی بسیج شده‌اند.

0

بر کسی پوشیده نیست که هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی و دومین تولید کننده گوشی هوشمند راه زیادی را طی کرده و دوست ندارد علاوه بر امریکا، سایر بازار محصولاتش را از دست بدهد.

شرکت‌های آمریکایی از مراودات تجاری با هواوی منع شده‌اند؛ از این رو شرکت چینی نه حق معامله و نه استفاده از فناوری شرکت‌های تابع دولت آمریکا را دارد. در این بین هوای سعی دارد تا به جای رایزنی با امریکا و همانند ZTE پرداخت باج به دولت این کشور برای خارج شدن از فهرست تحریم‌ها، از تمام ظرفیت خود برای کاهش وابستگی به شرکت‌های آمریکایی استفاده کند.

در این بین منابع خبری چینی فاش کرده‌اند که دست کم 10 هزار از 18 هزار کارمند این شرکت به طور ویژه مأموریت یافته‌اند تا بر روی این پروژه فعالیت کنند تا جایی که حتی برخی از کارمندان در شانگهای و شیان بیش از چند روز است که محل کار خود را ترک نکرده‌اند.

در خبرهای قبلی خواندیم که پلتفرم اختصاصی گوشی‌های هواوی با قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی تابستان از راه خواهد رسید؛ از این رو شرکت چینی مشکلی برای ترغیب توسعه دهندگان به منظور تولید اپلیکیشن های قابل اجرا بر روی سیستم عامل Oak Os نخواهد داشت. در سوی دیگر هواوی قطعات فراوانی را برای گوشی‌های خود از آمریکا تهیه نمی‌کند، به همین خاطر تحریم تازه هواوی تأثیر فراوانی را شاید نداشته باشد. سنسورها از سوی سونی، ماژول حافظه توسط SK Hynix، صفحات از سوی ال‌جی و BOE و سنسور اثرانگشت توسط Goodix تهیه می‌شود.

تلاش‌های هواوی عمدتاً در راستای توسعه نرم‌افزارها و مدارهای مجتمع صورت گرفته است. به طور خاص عده‎ای از مهندسان این شرکت مأمور به طراحی و ساخت آنتن‌های ایستگاه پایه‌ای شده‌اند که پیش از این توسط شرکت آمریکایی Rogers Corp طراحی شده‌ است بخش اعظم این ایستگاه‌ها در توسعه فناوری 4G نقش دارند.

لازم به یادآوری است که از حدود دو هفته پیش هواوی و 70 شرکت جانبی آن تحت تحریم دولت ایالات متحده قرار گرفته‌اند. پس از این اقدام شاهد قطع رابطه بسیاری از غول‌های فناوری همچون ARM، کوالکام، اینتل، مایکروسافت، گوگل و … با شرکت چینی بوده‌ایم.

البته تحریم هواوی به ضرر شرکت‌های آمریکایی هم تمام شده است، چراکه به عنوان مثال هواوی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان نقش به سزایی در توسعه سیستم عامل اندروید و جهانی کردن آن داشته است. در سوی دیگر تراشه سازهایی مانند کوالکام اکنون از زنجیره تأمین قطعات Huawei کنار گذاشته شده‌اند که خود ضرر و زیان چند ده میلیون دلاری را به همراه دارد.

البته در سوی دیگر هواوی نیز اکنون به بزرگ‌ترین بازار تجهیزات الکترونیکی جهان دسترسی ندارد، با این حال تاکنون شایعات مرتبط با کاهش تولید گوشی هوشمند را قبول نکرده است.

بدیهی است که با جو به وجود آمده در سطح جهانی ممکن است در کوتاه مدت شاهد کاهش فعالیت هواوی در برخی بازارها و فشار بر کارکنان این شرکت برای پیدا کردن راه‌های جایگزین باشیم، اما در بلند مدت می‌تواند هواوی را به الگوی یک شرکت مستقل تبدیل کند که در سطح جهانی بدون باج دادن به ایالات متحده فعالیت خواهد کرد.

در سوی دیگر تحریم به هواوی اجازه می‌دهد تا زنجیره تأمین خود را توسعه داده و سهم بیشتری از بازار را در زمینه های کلیدی منطقه و دیگر مناطق به دست آورد. این نظریه پروفسور دیوید داوکویی لی، اقتصاددان در دانشگاه Tsinghua است.

منبع androidheadlines
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.