بررسی عملکرد گیمینگ Huawei P30 Pro؛ دوست جدید گیمرها

پرچم‌داران جدید هواوی P30 و P30 Pro برای تبدیل شدن به گوشی‌های قدرتمند و انقلابی در عکس‌برداری تلاش زیادی کرده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که عکس‌برداری تنها زمینه‌ای نبوده که هواوی با P30 Pro موفق شده در آن تحول ایجاد کند.

Farnet.ir ALL RIGHTS RESERVED
2

عملکرد گوشی‌های هوشمند در اجرای بازی‌ها امروزه به یکی از ارکان اصلی محبوبیت آن‌ها تبدیل شده است و به نظر می‌رسد هواوی با درک درست از این نکته، سخت‌افزار پی 30 پرو را برای بازی‌های سنگین و پیشرفته آماده کرده است. در همین ابتدا باید گفت که نکات منفی عملکرد گیمینگ هواوی P30 Pro تقریبا صفر هستند و چنان‌چه شما قصد خرید یک گوشی پرچم‌دار برای بازی کردن را دارید و به دنبال یک گزینه‌ی قدرتمند اندرویدی می‌گردید، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

هواوی در این پرچم‌دار خود از پردازنده‌ی 7 نانومتری HiSilicon Kirin 980 استفاده کرده که از تکنولوژی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که اسنپ‌دراگون 885 همتایانی چون گلکسی اس 10 و شیائومی می 9 با آن ساخته شده است و  به نوبه‌ی خود در عملکرد گیمینگ یک وزنه‌ی سنگین و حیاتی محسوب می‌شود.

همچنین پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 در کنار 8 گیگابایت رم باعث شده که این گوشی حداقل روی کاغذ به دوست جدید گیمرها تبدیل شود. در کنار این‌ها، نمایشگر 6.47 اینچی OLED با وضوح تصویر بالا و جزئیات بی‌نظیر و نیز یک باتری پرقدرت قرار گرفته تا این ترکیب در پاسخ به پردازش سنگین بازی‌ها هیچ نقصی از خود نشان ندهد.

تقریبا می‌شود همه‌ی بازی‌هایی که در بازار اندروید وجود دارند را در بالاترین کیفیتی که ارائه می‌دهند، با نرخ فریم ثابت 60 قاب در ثانیه بدون افت محسوس و با عملکرد ثابت با هواوی پی 30 پرو اجرا کرد. اما مهم‌ترین نکته در بررسی‌ها، گرم نشدن غیرعادی گوشی پس از حتی چند ساعت بازی کردن است. در واقع سرعت عملکرد P30 Pro در کارایی عادی و روزمره نیز مشخص است، و در هنگام بازی از سرعت بالای آن شگفت‌زده نخواهید شد، اگرچه از داغ نشدن بدنه‌ی گوشی ممکن است.

 

 

بنچمارک‌های گرافیکی غالبا نشان می‌دهند که هواوی با پردازنده‌ی فعلی خود به بهترین دستاوردهای ممکن رسیده است و در مواردی که رقبا از فناوری مشابه استفاده کرده‌اند به دلیل جدیدتر بودن Kirin 980 عملکرد نسبتا بهتری را از پی 30 پرو شاهد هستیم.

با این حال، تست‌های دقیق ما نشان می‌دهند که اگرچه عملکرد پرچم‌داران دیگر در بنچمارک‌ها ممکن است سریع‌تر و قدرتمندتر از هواوی پی 30 پرو باشند، در حالت گیمینگ هیچ کمبودی احساس نمی‌شود تا به تجربه‌ی گیمر لطمه بزند.

در واقع بررسی بازی‌های مختلف روی P30 Pro نشان می‌دهد که این گوشی قادر است بازی‌ها را با بالاترین کیفیت با بیشترین نرخ فریمی که بازی در اختیار می‌دهد اجرا کند. عملکرد ضعیف این گوشی هوشمند معنایی ندارد و اختلالات تنها در شرایطی پیش می‌آیند که بازی امکاناتی که این گوشی می‌خواهد را در اختیار آن قرار نمی‌دهد.

موهبتی به نام GPU Turbo 3.0

هواوی با به کار گرفتن نرم‌افزار GPU Turbo 3.0 راه را برای برطرف کردن کمبودهای سخت‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار خود باز کرده است. با انتشار نسخه‌ی سوم از این نرم‌افزار و اضافه شدن بازی‌های بیشتر به لیست بازی‌های تحت پوشش در P30 Pro هواوی وعده داده بود که تجربه‌ی یک‌دست و طولانی بازی کردن را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. اما آیا این اتفاق رقم خورده؟

با انتشار GPU Turbo 3.0 که در EMUI 9 و طبیعتا P30 Pro قابل اجرا است، 17 بازی به  لیست 6 تایی بازی‌های GPU Turbo اضافه شدند. این بازی‌ها در سبک‌های مختلف، با استفاده از ویژگی منحصر به فرد GPU Turbo روان و با کم‌ترین مصرف باتری اجرا می‌شوند.

اجرای Mobile Legends با بالاترین تنظیمات، بدون محدودیت نرخ فریم در حالت Rank بازی غافل‌گیرکننده است. بازی با 60 فریم بر ثانیه در تمام لحظات اجرا می‌شود و دمای گوشی نیز از 38 درجه بالاتر نمی‌رود.

در اجرای بازی PUBG Mobile نیز، بازی خودش تنظیمات گرافیکی High Quality را پیشنهاد می‌دهد. با این‌حال شما می‌توانید تنظیمات را حتا یک سطح بالاتر هم ببرید، و از کیفیت HDR و نرخ فریم با تنظیمات Ultra استفاده کنید. در این بازی، هواوی پی 30 پرو، 40 فریم برثانیه را حفظ می‌کند و دمای گوشی نیز با افزایشی نامحسوس به 40 درجه‌ی سلسیوس می‌رسد.

برای مشخص شدن مقیاس این آمار، بد نیست بدانید که بازی PUBG Mobile را گوشی گلکسی اس 10، با نرخ فریم 42 قاب بر ثانیه (اندکی بیشتر) اجرا می‌کند.

به نظر می‌رسد که GPU Turbo 3.0 مصرف چیپست مرکزی گوشی را واقعا تا 10 درصد کم کرده و از مصرف باتری می‌کاهد، در عین حال عملکرد بازی‌ها را تسریع می‌کند و باعث می‌شود تجربه‌ی لذت ‌بخش گیمینگ با این گوشی، در حدی به بازی‌کننده بچسبد که P30 Pro را واقعا دوست جدید خود بداند.

بررسی کامل ویدیویی پی 30 پرو هواوی را می‌توانید در ادامه به تماشا بنشینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. یزدان می‌گوید

    داداش گرفتی ما رو ؟
    من روی j3 2017 سامسونگ خودم ( بارم 2 و گرافیک mali t720 ) همه بازی هارو اجرا میکنم ، اونوقت انتظار داری گوشی سال 2019 با این مشخصات نتونه همه بازی هارو با فریم ریت 60 بر ثانیه اجرا کنه ؟!
    الان دیگه بیشترین سخت افزاری که بازی ها احتیاج دارن در حد رم 3 یا نهایتا 4 هست
    بماند که رم 2 هم جوابگو گرافیک متوسط و کم بازی های سنگین هست…….
    بعد میخواین بارم 8 و اینهمه هسته سی پی یو زورش به این بازی ها نرسه ؟! اگه میخواین بررسی کنید لااقل چندتا چیز غیر از اطلاعات روکاغذ بگین ، چیزایی که به کار مردم بیاد نه این مزخرفات

    1. Mr.Saman می‌گوید

      داداش منظور از بازی انگری بردز نیست که منظورش پابجی و فورتنایت که حالا فشار ناشی از بازی های آنلاین دیتادار بماند