سرویس گیمینگ Google Stadia با هزینه 10 دلار در ماه در دسترس قرار می‌گیرد

گوگل شب گذشته اطلاعات بیشتری از سرویس گیمینگ خود یعنی Google Stadia ارائه کرد. سرویس استریم بازی‌های گوگل، در سه نسخه‌ی مختلف با ویژگی‌های متفاوت عرضه می‌شود.

1

گوگل استیدیا که قرار است ورود رسمی این شرکت به عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی را رقم بزند، با هزینه‌ی 10 دلار در ماه در دسترس شما قرار خواهد گرفت. سرویس گیمینگ Google Stadia با هر دستگاهی که توانایی اجرای گوگل کروم را داشته باشد هماهنگ خواهد بود.

گوگل در ماه مارس از سرویس گیمینگ خود که به نوعی جایگزین کنسول‌های بازی خواهد بود رونمایی کرد، اما تاریخ عرضه و جزئیات بیشتر درباره‌ی قیمت آن را تا شب پیش منتشر نکرده بود.

 

 

این شرکت اعلام کرده که Google Stadia در ماه نوامبر سال جاری میلادی تنها در 14 کشور منتخب در دسترس قرار خواهد گرفت. در این زمان، تنها یک نسخه از این سرویس با عنوان Founder’s Edition عرضه می‌شود و دو نسخه‌ی دیگر این سرویس در سال 2020 و در مناطق بیشتر در دسترس قرار خواهند گرفت.

این نسخه که هم‌اکنون امکان پیش‌خرید آن وجود دارد، 130 دلار قیمت دارد و شامل کنترلر مخصوص استیدیا، یک کروم‌کست الترا، اشتراک سه‌ماهه‌ی سرویس استیدیا پرو و امکان ارسال اشتراک سه‌ماهه‌ی استیدیا پرو برای یک نفر می‌شود.

تنها سخت‌افزاری که با Stadia به فروش می‌رسد، کنترلر مخصوص آن است که از وای-فای برای اتصال به دستگاهِ شما استفاده می‌کند. این کنترلر با قیمت 69 دلاری به فروش می‌رسد و به نوعی گیم‌پد استاندارد گوگل است که دکمه‌های اضافه‌ای برای ضبط کردن گیم‌پلی بازی و همچنین درخواست کمک از دستیار گوگل در حین بازی دارد.

این گیم‌پد مخصوص که برای جلوگیری از هر گونه تاخیر احتمالی در عملکرد به صورت مستقیم به سرورهای گوگل متصل می‌شود، 268 گرم وزن دارد و با بلوتوث 4.2 به دیگر دستگاه‌ها متصل می‌شود.

سرویس استریم بازی‌های گوگل، در سه نسخه‌ی مختلف عرضه می‌شود. گوگل اعلام کرده که گوشی‌های پیکسل 3 و 3a نیز از این سرویس پشتیبانی می‌کنند. دیگر نسخه‌ی این سرویس Stadia Base نام دارد و کاربران در این سرویس می‌توانند بازی‌ها را خریداری کرده و نگه دارند. همچنین دسترسی نامحدود به سرویس در هر کجا و امکان اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ فریم 60 قاب بر ثانیه با صدای استریو از امکانات این نسخه از استیدیا است.

دیگر نسخه‌ی این سرویس Stadia Pro است که با پرداخت ماهانه 10 دلار در دسترس قرار می‌گیرد. این حالت کامل‌ترین تجربه‌ی استیدیا را فراهم می‌کند و شامل همه‌ی اکانات نسخه‌ی Base به علاوه‌ی موارد زیر می‌شود:

  • استریم بازی‌ها با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 قاب بر ثانیه و فناوری HDR و همچنین صدای فراگیر 5.1 کاناله
  • دسترسی به بازی‌های رایگان ماهانه در مدت اشتراک (شبیه به Xbox Game Pass)
  • تخفیف‌های انحصاری برای خرید بازی‌ها
  • دسترسی به نسخه‌ی کامل بازی Destiny 2 برای مدتی محدود

بازی‌های سرویس Stadia Pro در هنگام عرضه زیاد و متنوع هستند و لیست کامل آن‌ها را می‌توانید اینجا ببینید.

در کنار بازی‌هایی که قرار است گوگل استیدیا به پلتفرم‌های انتشار آن‌ها اضافه شود، گوگل فعلا از یک بازی به نام Gylt رونمایی کرده که به صورت انحصاری برای این پلتفرم در دسترس خواهد بود. اطلاعات بیشتر درباره‌ی این عنوان را می‌توانید اینجا بخوانید و تریلر آن را در ادامه تماشا می‌کنید:

 

 

سرویس گیمینگ Google Stadia می‌تواند جایگزین روش سنتی بازی کردن با کنسول‌ها شود و یکی از دلایلی که می‌تواند کنفرانس مایکروسافت در E3 امسال را جذاب‌تر از همیشه کند، همین موضوع است. گفته می‌شود مایکروسافت در این کنفرانس از کنسول نسل بعد خود رونمایی خواهد کرد.

منبع phonearena
از طريق gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    از اونهاست که باید گفت خوابشو ببینیم :/