تصاویر جدید رندرشده گلکسی نوت 10 منتشر شد؛ خداحافظی با جک هدفون و دکمه بیکسبی!؟

در ادامه درز شایعات پیرامون مشخصات ظاهری و سخت افزاری پرچم‌دار جدید سامسونگ، به تازگی یکی از منابع نزدیک به شرکت کره‌ای تصاویر رندر شده گلکسی نوت 10 را منتشر کرده که در آن هیچ گونه دکمه فیزیکی و جک 3.5 میلی‌متری صدا مشاهده نمی‌شود.

0

در حالی که گلکسی نوت 9 نسبت به نوت 8 با کمترین تغییرات ظاهری راهی بازار گردید، اما با توجه به تصاویر رندر شده گلکسی نوت 10 که به تازگی منتشر شده‌اند انتظار داریم این رویه برای نوت 10 تکرار نشود و سامسونگ از زبان طراحی جدیدی در ساخت و توسعه این محصول استفاده کند.

در همین حال Steve Hemmerstoffer، یکی از افشاگرهای معروف توییتری به تازگی تصاویری رندر شده از گلکسی نوت 10 را منتشر کرده که حذف دکمه‌های فیزیکی از جمله دکمه فراخوانی دستیار صوتی بیکسبی از کناره‌های این دستگاه را فاش می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید وی سال گذشته نیز در این تاریخ اولین تصاویر رندر شده نوت 9 را منتشر کرد که بعدها به حقیقت پیوستند.

به هر حال تصاویر رندر شده جدید Galaxy Note 10 نشان می‌دهد که سامسونگ از دوربین سه گانه به چینش عمودی شکل در این محصول استفاده کرده است. پیش از این اغلب پرچم‌داران سری نوت و گلکسی به دوربین‎هایی با چینش افقی شکل تجهیز شده‌اند.

حذف دکمه فیزیکی و حسگر ضربان قلب

دیگر تغییری که در این تصاویر مشاهده می‌شود، حذف تمام دکمه‌های فیزیکی از فریم دستگاه است. منبع خبر معتقد است که این شرکت کره‌ای بر روی ماژول حساس به فشار قابل تعبیه در بدنه، برای جایگزینی به جای کلیدهای فیزیکی در گلکسی نوت 10 کار می‌کند.

بدنه حساس به فشار اولین بار توسط اچ‎تی‎سی و با نام فناوری اج سنس را در مدل یو 11 استفاده کرد که در زمان خود شیوه تعامل جدید میان کاربر و گوشی هوشمند محسوب شد. این قابلیت بعدها در سری پیکسل گوگل نیز مورد استفاده قرار گرفت و شاید در آینده‌ای نه چندان دور با نام و قابلیت‌های بیشتر در Galaxy Note 10 نیز ارائه شود.

البته منبع خبر معتقد است که نسخه استاندارد این محصول همچنان دارای کلیدهای تنظیم ولوم و پاور فیزیکی هست، با این حال شاهد حذف دکمه بیکسبی از تمام مدل‌های خواهیم بود.

تصاویر رندر شده گلکسی نوت 10

در سوی دیگر این تصاویر نیز فاش می‌کنند که لااقل نسخه استاندارد گلکسی نوت 10 به دوربین سه گانه در قاب پشتی تجهیز خواهد شد. اگر سامسونگ از همان ماژول دوربین گلکسی اس 10 نسخه پلاس در نوت 10 نیز استفاده کند، در پرچم‌دار بعدی سری نوت شاهد استفاده از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغییر به همراه یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی ثانویه با قابلیت زوم دیجیتال 2x خواهیم بود.

همچنین از یک سنسور 16 مگاپیکسلی به همراه لنزهای زاویه عریض و سنسور Time of Flight بهره می‌برد که به عمق سنجی تصاویر پرتره و خلق محتوای واقعیت افزوده کمک می‌کند. علاوه بر این سامسونگ سنسور تشخیص ضربان قلب که از سال 2015 در پرچم‌داران سری گلکسی اس و نوت تعبیه شده است را از نوت 10 حذف خواهد کرد.

نسخه پایه گلکسی نوت 10 با صفحه نمایش Infinity-O

نسخه پایه گلکسی نوت 10 به نمایشگری 6.3 اینچی با گوشه‎‎هایی خمیده و البته کم حاشیه از نوع Infinity-O تجهیز شده است که دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی آن در یک بریدگی نقطه‌ای وسط صفحه تعبیه شده است.

قسمت بالای فریم نسبت به نسل قبل تغییری را تجربه نکرده، با این حال شاهد حذف جک صدا از قسمت پایینی و جایگزینی آن با سنسور مادون قرمز هستیم. در سوی دیگر با حذف جک صدا، فضا برای به کار گیری از اسپیکر استریو ایجاد شده است.

بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده، همان‌طور که گلکسی اس 10 در چهار نسخه عرضه شد احتمالاً گلکسی نوت 10 نیز در چهار نسخه رونمایی خواهد شد. طبق این شایعه جدید دو تا از این نسخه‌ها به اتصال 5G و دوتای دیگر به اتصال 4G مجهز خواهند بود.

گفته می‌شود گلکسی نوت 10 با صفحه‌نمایش‌های 6.75 و 6.3 اینچی عرضه می‌شود که مدل بزرگ‌تر دارای 4 دوربین پشتی و مدل کوچک‌تر سه دوربین پشتی است. نسخه‌های 5G نیز درست مشابه همین دو نسخه اما با اتصال 5G خواهند بود.

تاریخ معرفی و عرضه گلکسی نوت 10

تاریخ عرضه گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 به احتمال فراوان در ابتدای شهریور ماه و مطابق سال‌های گذشته پیش از کنفرانس ایفا برلین رونمایی خواهد شد. پیش‌فروش دو نسخه استاندارد از دو هفته بعد از معرفی دستگاه آغاز خواهد شد، با این حال هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه مدل‌های پشتیبانی کننده از فناوری 5G در دست نیست.

در سوی دیگر انتظار داریم طبق سنوات قلبی، نسخه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 کوالکام صرفاً برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شود و در سایر بازارها شاهد عرضه مدل‌های مجهز به تراشه Exynos 9825 باشیم.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.