اپل با اعلام پایان عمر آیتونز آن را به سه اپ مستقل تقسیم کرد

پس از درز اخباری مبنی بر احتمال بازنشسته کردن برنامه آیتونز در چند وقت اخیر، شرکت اپل سرانجام در WWDC 2019 این روند را با تقسیم آیتونز به سه برنامه مستقل آغاز کرد.

0

شرکت اپل در کنار معرفی پلتفرم‌های جدید در کنفرانس سالانه WWDC 2019 خود سرانجام پایان عمر آیتونز را اعلام و تاکید کرد که پس از 14 سال این برنامه را بازنشسته خواهد کرد. با پایان دوران آیتونز سرویس‌های مدیا مانند فیلم، پادکست و موزیک موجود بر روی آن در قالب 3 اپلیکیشن جداگانه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بر این اساس در macOS 10.15 شاهد حذف آیتونز و جایگزین شدن آن با اپلیکیشن‌های Podcasts ،TV و Music خواهیم بود. البته استفاده‌کنندگان از آیتونز خیلی پیش‌تر از این با توجه به آپدیت نشدن آیتونز می‌دانستند که دیر یا زود اپل پایان عمر آیتونز را اعلام خواهد کرد.

به هر حال خیلی وقت است که اپل سرویس‌های آیتونز را برای کاربران iOS به صورت مستقل ارائه می‌کند. به عنوان مثال سال‌هاست که اپلیکیشن Podcasts برای آی‌پد و آیفون عرضه شده‌ است و با این اتفاق شاهد در دسترس قرار گرفتن آن برای استفاده کنندگان از سیستم‌های مک نیز خواهیم بود.

آپدیت نشدن از سوی اپل نشانه‌ای بر پایان عمر آیتونز بود

در سوی دیگر تعداد افرادی که از طریق سرویس آیتونز اقدام به خرید فیلم یا موزیک کرده‌اند در چند وقت اخیر بسیار ناچیز بوده است. رابط کاربری قدیمی این برنامه یکی دیگر از دلایل بازنشسته شدن آن است که اکنون با برنامه‌های مدرن جایگزین شده‌ است.

پادکست اپل

بدین ترتیب برنامه Music که اکنون از یک واحد هوش یادگیری ماشینی بهره می‌برد و با آن به مرور زمان قادر به شناسایی سلیقه فرد است، در جهت صرفاً پخش موزیک استفاده خواهد شد و علاقه‌مندان به پادکست هم به طبع می‌توانند از برنامه اختصاصی Podcasts بدین منظور استفاده کنند.

درنهایت اپلیکیشن TV شامل محتوای منحصر به فرد تولیدی توسط اپل همراه با سایر برنامه‌های ارائه دهندگان از جمله Showtime و HBO خواهد بود. این برنامه از محتویات 4K HDR و سیستم صوتی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

شرکت اپل با این اقدام مسیر حرکت خود برای چند سال آینده در زمینه ساخت سخت افزار اختصاصی و تولید محتویات مالتی مدیا ارائه شده بر روی آن‌ها را مشخص کرده است. توجه داشته باشید که به زودی امکان همگام سازی اطلاعات از طریق آی‎تونز متوقف خواهند شد و کاربران بایستی از طریق برنامه‌های جایگزین معرفی شده اقدام به این کار نماید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.