اپل نمایشگر 6K رتینا Pro Display XDR را معرفی کرد

امشب در جریان WWDC 2019 اپل در کنار دیگر رونمایی‌های مهم خود، از نمایشگر 6K غول‌آسایی هم رونمایی کرد.

0

در کنار مدل بازطراحی شده‌ی Mac Pro امشب اپل از یک نمایشگر با وضوح تصویر 6K و البته فناوری رتینا با عنوان Pro Display XDR رونمایی کرد.

این نمایشگر ال‌سی‌دی 32 اینچی، دارای وضوح تصویر 6010 در 3384 پیکسلی است که معادل 6K است.

این نمایشگر 32 اینچی 5 هزار دلار قیمت دارد و البته یک پایه‌ی پرو برای آن طراحی شده که جداگانه با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد.

Pro Display XDR که سه حرف آخر آن به معنای داینامیک رنج بیش از حد است، دارای استاندارد رنگ P3 (یک محدوده‌ی استاندارد رنگ‌های قرمز، سبز و آبی) است و از رنگ‌های 10 بیتی پشتیبانی می‌کند.

این نمایشگر 40 درصد از نمایشگر iMac 5K بزرگ‌تر است و دارای یک لایه‌ی ضد بازتاب است. طراحی بدنه‌ی آن در پشت شبیه به چیزی است که در Mac Pro دیدیم و به عنوان خنک‌کننده نیز استفاده می‌شود.

این نمایشگر می‌تواند در روشنایی تمام صفحه، 1000 نقطه‌ی نورانی را به نمایش بگذارد و به 1600 نقطه نیز برسد.

طراحی ماژولار این نمایشگر علاوه بر امکان پیوستن به Pro Stand امکان اتصال به پایه‌های VESA را نیز فراهم می‌کند. این نمایشگر از یک کابل تاندربلت 3 برای اتصال به Mac Pro بهره می‌برد که می‌تواند تا 6 نمایشگر را پشتیبانی کند.

این نمایشگر به طور تخصصی برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده و به کاربرانی که می‌خواهند تدوین ویدئو انجام دهند یا با عکس‌های HDR کار کنند بهترین امکانات را ارائه می‌دهد.

پایه‌ی پروی این نمایشگر نیز در پاییز برای خرید جداگانه در دسترس قرار خواهد گرفت. این پایه که Pro Stand نام دارد به این نمایشگر امکان چرخش 180 درجه و بالا و پایین رفتن را اضافه می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.